Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö, että 17-18-vuotias harrastaa seksiä?

Vierailija
22.07.2014 |

Niin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä estääkään voi jos joku niin haluaa tehdä. Itse kyllä venaan siihen asti kunnes oon naimisissa.

T. 17v

Vierailija
22/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin. 18-vuotias on täysi-ikäinen ja 17 jo melko lähellä. Toki toivoisin, että maltettaisiin odottaa ainakin siihen täysi-ikäisyyteen ja miksei vähän ylikin. Itselläni on yksi 18v. poika, ja erittäin todennäköisesti ei ole vielä kokeillutkaan. Sanoi muuten juuri jokin aika sitten, että vasta naimisissa... mutta ei hänestäkään aina tiedä, milloin on tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:04"]

Miksi ihmeessä minua on alapeukuteltu??

-5-

[/quote]

Itse olen puhunut seksistä lapsille ja siitä mitä se on kasvattaa omaa lasta ja olla tästä vastuussa ja asettaa aina lapsi edelleen seuraavat 18 vuotta jos sattuu pamahtamaan raskaus aluilleen.

Olen jättänyt kirjoja lapsen luettavaksi, sellaisia joissa kerrotaan hedelmällisyydestä ja seksistä yms.

Olen sanonut lapsilleni että seksi on hieno asia ja siitä kuuluu molempien nauttia. Kun lapsi pystyy tirskumatta puhumaan ja OSTAMAAN itselleen kuminsa kaupasta niin on valmis seksiin ja mahdollisesti riskiin että joutuu ostamaan myös raskaustestiä, käymään raskaus/perhesuunnitteluneuvolassa yms. pahimmillaan kuitenkin seuraus seksistä voi olla sukupuolitauti. Lapsi on ikuinen vaiva ja alle parikymppisenä saatu lapsi ja kaatuva parisuhde yh-helvetteineen kaikkineen voi olla nuorelle tuhoisaa. Ehkä ei kaikkia kiinnosta hormoonihöyryssä se ettei joku ehkä tahdo edes treffeille viedä yh-äitiä tai kuvitelma on että tuota voi sitten muutkin käydä käyttämässä ja jättää? Melko kova opetus lapselle tuollainen. Opettakaa vaikka ensin ihan sitä perusmatikkaa miten teidän oman talouden rahat perheessä kuluu -ja mitä kaikkea se nuori sitten oman perheen perustamiseen tarvitsee! Vai mammako maksaa?

Vierailija
24/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:20"]

Hyväksyisin. 18-vuotias on täysi-ikäinen ja 17 jo melko lähellä. Toki toivoisin, että maltettaisiin odottaa ainakin siihen täysi-ikäisyyteen ja miksei vähän ylikin. Itselläni on yksi 18v. poika, ja erittäin todennäköisesti ei ole vielä kokeillutkaan. Sanoi muuten juuri jokin aika sitten, että vasta naimisissa... mutta ei hänestäkään aina tiedä, milloin on tosissaan.

[/quote]

Sanoo varmaan jos on sinkkuna, eikä ole jonkun tytön pussailtavana.

Vierailija
25/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala sentään mitä idiotismia, tosin ei pitäisi olla yllättynyt kun huomioi palstan jolla ollaan.

Mumise mitä mumiset mutta ihan taatusti sem että seksi ja seksuaalisuus on tabu, jotakin "sooso kunnes olet 18v"-juttua, aikaansaa vain ja ainoastaan kapinaa ja rankempaa rajojen paukuttelua. Se että esim meillä tulee olemaan kondomeja kh kaapissa ei todellakaan millän tavoin kannusta liian varhain aloitettuun seksiin vaan kertoo pojalle, että seksi on asia jota ei tarvitse hävetä ja johon kuuluu tietynlainen vastuu ja se ilmenee mm ehkäisyvälineiden käyttönä. Kondomit kaapissa eivät myöskään tarkoita sitä, että yllyttäisimme lasta liian nuorena aloittamaan seksielämän vaan kuten sanoin niin olen realisti ja sen myötä täytyy valmistautua siihen että pojan seksikokeilu saattaa alkaa jo esim yläkouluiässä. Samaan aikaan uskon ja luotan siihen, että avoimuus joka meillä vallitsee ja asioista rehellisesti puhuminen on pesämuna joka ehkäisee omalta osaltaan liian aikaisen (13-16v) aloitetun seksielämän.

-5-

Vierailija
26/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä hyväksyykö vanhemmat sen. Nuori päättää itse koska on valmis, se on hänen kehonsa. Huom. Kunhan kyse ei ole teini-ikäistä nuoremmasta. 17-18-vuotias on jo suojaikärajankin ohittanut (ja alle 16-vuotiaatkin saavat harrastaa seksiä ikäistensä kanssa halutessaan) joten kellään ei ole sanomista asiaan. Toki jos haluaa hankalaksi heittäytyä niin voi vahtia ettei sitä kotona päästä tekemään mutta siihen se jääkin.

Vierailija
27/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:20"]

[/quote]

Sanoo varmaan jos on sinkkuna, eikä ole jonkun tytön pussailtavana.

[/quote]Sinkkuna on ja viihtyy kotona, siitäpä juuri päättelinkin. Olisin muuten jo vähän huolissani, mutta kun muistan, että olin itse tuossa isässä samanlainen. Oikein hyvin olen silti ehtinyt mukaan rientoihin, joten odottelen ihan rauhassa vielä pari kolme vuotta, josko niitä morsiamia sitten alkaisi ilmestymään... Mainitsin pojan mielipiteen tässä, koska edellinen kirjoittaja (17v) oli samoilla linjoilla.

Vierailija
28/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ ... tuossa isässä > iässä

Vierailija
29/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:27"]

Olisin hyvin huolestunut tuon ikäisestä, joka ei harrastaisi minkäänlaista seksiä.

[/quote]

no eipä ole huolestuttavaa vielä tuossa iässä.

Vierailija
30/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hyväksyn ja hyväksyin jo aikoinaan (olen siis jo mummoiässä). Normaaliahan se vain on, luonto se tikanpojan puuhun vetää. Ja sitäpaitsi, se, että vanhemmat hyväksyvät tai ovat hyväksymättä lapsensa seksin harjoittamisen, ei todennäköisesti kiinnosta teiniä vähääkään. Kielteinen asenne aikaansaa puhumattomuuden, jolloin on aika vaikea opastaakaan lastaan. Näin niitä vahinkoja sitten sattuu...

Vierailija
31/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hienoa että näinkin moni ovat lapsiaan opastaneet. Itselleni vain 14-vuotiaana äiti sanoi että mun pitää kertoa kun tarvitsen e-pillerit niin hankitaan ne. Se oli ihan hyvin sanottu, ehkä äiti olisi saanut kertoa sukupuolitaudeista kertoa, koulussa kun niiden vaaroja ei kauheasti painotettu ainakaan meillä (sillä saralla olen mokannut altistaen itseni kuskeille, joten kantapään kautta piti oppia) Säädölleni ei ole senkään vertaa opetettu..... joudun kinaamaan hänen kanssaan kondomin käyttämisen pakollisuudesta, hän vain lupaa että "en mä tuu sun sisälle". Jep jep.

Vierailija
32/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:07"]Musta on hienoa että näinkin moni ovat lapsiaan opastaneet. Itselleni vain 14-vuotiaana äiti sanoi että mun pitää kertoa kun tarvitsen e-pillerit niin hankitaan ne. Se oli ihan hyvin sanottu, ehkä äiti olisi saanut kertoa sukupuolitaudeista kertoa, koulussa kun niiden vaaroja ei kauheasti painotettu ainakaan meillä (sillä saralla olen mokannut altistaen itseni kuskeille, joten kantapään kautta piti oppia) Säädölleni ei ole senkään vertaa opetettu..... joudun kinaamaan hänen kanssaan kondomin käyttämisen pakollisuudesta, hän vain lupaa että "en mä tuu sun sisälle". Jep jep.

[/quote]

Lisään vielä, olen itse -95 ja mies -94

Vierailija
33/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn. Ja hyväksyn myös sen, ettei teini kysele vanhempiensa hyväksyntää seksielämälleen.

Vierailija
34/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sille mitään mahda. Seksi vakituisen kumppanin kanssa on ihan ok, mutta täytyy sanoa, että en tykkää, että 18v tyttäreni harrastaa yhden illan suhteita. Mistä tiedän? Löysimme mm. kerran meidän makkarista vieraan kundin kanssa, kun tulimme yllättäen matkalta kotiin aikaisin aamulla. Kundille esittäydyin ja hän kertoi kysyttäessä tavanneensa tyttäreni edellisenä iltana.

Vierailija
35/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa raja on 16 vuotta ja samaa olen opettanut lapsille.

Vierailija
36/36 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu tulee kantaa eikä ala itkemään sitten kun on raskaana. Eli ehkäisy kuntoon ja ei irtosuhteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi