Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko parisuhde toimia jos toinen juo ja bilettää mutta toinen ei?

Vierailija
16.07.2021 |

Kysymys otsikossa. Juova osapuoli ei ole alkoholisti eikä biletä joka vkl.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juova osapuoli on mies, ehkä. Jos juova osapuoli on nainen, niin ei todellakaan.

Vierailija
2/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

On toiminut jo yli 20v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juova osapuoli on mies, ehkä. Jos juova osapuoli on nainen, niin ei todellakaan.

Eikä välttämättä siitä syystä kuin kuvittelisi, eli nainen hakee bilettäessään muiden miesten huomiota ja itsetunnon kohotusta. Miehen moraalinen ylemmyydentunto ja mustasukkaisuus tulee tuhoamaan suhteen ennen pitkää.

Vierailija
4/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi niin erilaisten ihmisten pitäisi olla yhdessä.

Minä en juo ja biletä, joten en jaksaisi kuunnella ja katsoa miestä, joka harrastaisi juomista ja juhlimista. Jos hänen elämänsä olisi edellisten juhlimisten miettimistä, tulevien suunnittelua, viinan hankintaa, sen miettimistä ja juopottelua, niin ei meillä olisi kyllä pätkääkään mitään yhteistä. Löysin aikoinani itselleni täsmälleen sopivan miehen, jolla oli samanlaiset mielenkiinnon kohteet kuin minullakin ja samanlainen suhtautuminen alkoholiin, perheeseen, harrastuksiin, syömisiin ja ihan kaikkeen. Hänen kanssaan juttua löytyy vieläkin, vaikka olemme olleet yhdessä kauan.

Vierailija
5/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä arvasit? =D Juova osapuoli on mies ja ei juova on nainen.

Vierailija
6/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelet?

Vierailija
7/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, ei parisuhteessa olevien tarvitse olla kaikessa samanlaisia.

N20

Vierailija
8/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele jokainen hetki, jota haluat elämässäsi juhlistaa, jokainen rentoutumisen ja ilontäytteinen ilta, jolloin haluaisit pienellä kuplivalla tai drinksuilla sitä juhlistaa, ihanaa nousuhumalan lämpöä kehossasi ja ystävien rentoa, hyväntahtoista naurua ja läppää. Kuvittele kaikkiin näihin hetkiin vierellesi mies, joka hiljaa tuomitsee käyttäytymistäsi ja pitää sinua heikkotahtoisena, vaikka ei koskaan mitään sanoisikaan.

Alussa sitä on rakastunut, kaikki menee. Pidemmän päälle erilaiset elämäntavat tulevat nakertamaan suhteen kuin suhteen.

Vierailija
9/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin. Terve suhde on silloin, kun halutaan olla yhdessä, mutta molemmilla on omaa elämääkin.

Vierailija
10/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele jokainen hetki, jota haluat elämässäsi juhlistaa, jokainen rentoutumisen ja ilontäytteinen ilta, jolloin haluaisit pienellä kuplivalla tai drinksuilla sitä juhlistaa, ihanaa nousuhumalan lämpöä kehossasi ja ystävien rentoa, hyväntahtoista naurua ja läppää. Kuvittele kaikkiin näihin hetkiin vierellesi mies, joka hiljaa tuomitsee käyttäytymistäsi ja pitää sinua heikkotahtoisena, vaikka ei koskaan mitään sanoisikaan.

Alussa sitä on rakastunut, kaikki menee. Pidemmän päälle erilaiset elämäntavat tulevat nakertamaan suhteen kuin suhteen.

Absolutisti nainen ei ole tuomitseva eikä ilonpilaaja.

Vierailija
11/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmisistä, voi toimia tai sitten ei.

Minä olen se tyyppi joka ei juovaa ja bilettävää kumppania katselisi.

Vierailija
12/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin. Terve suhde on silloin, kun halutaan olla yhdessä, mutta molemmilla on omaa elämääkin.

Suurin osa suhteista ei ole tervettä nähnytkään. Absolutisteilla on paha tapa yrittää kontrolloida puolisoitaan yhdessä jos toisessakin asiassa.

Vierailija
13/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Absolutisti nainen ei ole tuomitseva eikä ilonpilaaja.

Niin, siksi kirjoitinkin tuolla aiemmin, että toimii jos absolutisti on nainen. Jos se on mies, tulee tuhoa.

Vierailija
14/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin ihmisistä, voi toimia tai sitten ei.

Minä olen se tyyppi joka ei juovaa ja bilettävää kumppania katselisi.

En katselisi itsekään. Siinä tyyppi tieten tahtoen altistaa itsensä jatkuvasti tilanteille, jossa on vastakkaisin sukupuolen seurassa alentuneen itsekontrollin tilassa. Se on epäkunnioittavaa, haki toiminnallaan mitä hyvänsä.

Vierailija
15/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pettävää j ä n n ä miestä pitää hakea eikä naapurin k i l t t i miestä? :(

Vierailija
16/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti se riippuu ihan siitä, mitä kenellekin tarkoittaa toimiva suhde. Eli mitä osapuolet haluavat suhteelta. Toinen kysymys on sitten se, kuinka kauan tuollainen suhde voi toimia.

Vierailija
17/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miten ei voisi toimia. Siis jos ap tarkoittaa vaikka bilettämistä 1-2 kertaa kuussa ja seuraavana päivänä on kunnossa sitten kuitenkin eikä koko viikonloppu vain pyöri Alkon ympärillä.

Vierailija
18/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos se on molemmille ok järjestely. Jos toinen taas huolehtii tai kaipaa selvää seuraa, niin tuskin toimii. Itse tutustuessani kumppaniin, olin juuri valmistunut, ja juhlin silloin enemmän kuin tavallisesti. Kun mulla alkoi biletyskuume laskemaan, niin ottihan se koville kun toinen oli joka viikonloppu hakemassa perjantain kunniaksi juomia. Tuli sitten itsekin otettua aina muutama. Lopulta ihan hyvässä hengessä kerroin että mua häiritsee, kun hänen pitää joka viikonloppuna valvoa aamuun asti ja vetää kännit. Itse lopetin juomisen lähes kokonaan. Kumppanikin sitten vuoden kuluessa tästä vähensi juomista. Nykyään riittää pari saunaolutta, tai käy silloin tällöin terassilla. Tämä on meillä toiminut. Tosin jos molemmilla ei olisi ollut ymmärrystä toisiaan kohtaan, ei olisi homma myöskään meidän kohdalla toiminut.

Juomattoman ja alkoholistin suhde tuskin voi olla terve, jos siis siihen on taipumusta.

Vierailija
19/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin pitkään. PIsimpään yhdessä pysyvät parin joiden arvomaailma ja tavat ovat suht lähellä toisiaan.

Lika barn leka bäst

Vierailija
20/24 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa noilta osin toimi. Oon introvertti ja sain omaa aikaa, kun exä biletti. Luin kirjaa, join lasin viiniä, kokkailin ja viihdyin. Kotona viihtyvän nyxän kanssa tuntuu joskus, että saan liian vähän omaa aikaa.