Mikä on sun inhokkikuukautesi ja miksi?
Mun on tammikuu. Jotenkin kaiken sen joulukuun juhlinnan jälkeen on masentavaa palata arkeen, uusi alkanut vuosi tuntuu ahdistavalta, talveakin on vielä loputtomasti jäljellä ja sattumoisin äitini kuolinpäivä on tammikuussa, joten se masentaa vielä lisää.
Kommentit (71)
Loka-marras. Silloin haluaisin lähteä pois
Marraskuu - huhtikuu ja kaikki siihen välille mahtuvat. Edes joulu tai uus vuos ei lohduta siihen et käytännössä 9kk Suomen vuodesta on paskaa joista nuo kuukaudet on niistä kaikista pahimmat. Pimeää ja kylmää. 4 vuoden aikaa joo joo, mutta niinhän on jossain Etelä-Saksassa tai Ranskassaki, pikkasen miellyttävämpinä vain!
Olisi kiinnostava saada tietää, mikä nimenomainen yksittäinen kuukausi vastaajista on se ikävin. Mutta hankalaa se on, kun osa listaa kokonaisia vuodenaikoja.
Helmikuu. Usein kaikista kylmin, lunta tulee ja kevään valoakaan ei vielä juuri näy. Toisaalta talviset maisemat ovat kauneimmillan.
Marraskuu on toinen inhokki, vaikka loppusyksyssä on kyllä jotakin salaperäistä, silloin luonto kuolee ja ensimmäisiä kertoja käperrytään tosissaan lämmitelemään takkatulen ääreen.
Kesäajalla kesäkuu ei ole suosikkini, kesä ei useinkaan vielä ala, vaikka niin haluaisi sen alkavan. Alkusyksykin on usein lämpimämpää aikaa.
Kaikissa kuukausissa on kyllä kauneutta, jos niistä haluaa sitä etsiä.
Tykkään joulukuusta ja huhti-elokuusta. Muut 6 kuukautta ahdistaa.
Kaikki ne kuukaudet, jotka menee liian nopeasti. Alkukesä parasta aikaa. Talvikuukausissakaan ei mitään vikaa. Eniten ärsyttää ajan liian nopea kuluminen, vuosien nopea vaihtuminen ja iän kertyminen. :D
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 08:57"]Marraskuu - huhtikuu ja kaikki siihen välille mahtuvat. Edes joulu tai uus vuos ei lohduta siihen et käytännössä 9kk Suomen vuodesta on paskaa joista nuo kuukaudet on niistä kaikista pahimmat. Pimeää ja kylmää. 4 vuoden aikaa joo joo, mutta niinhän on jossain Etelä-Saksassa tai Ranskassaki, pikkasen miellyttävämpinä vain!
[/quote]
Kukaan ei pakota sua asumaan täällä?
Heinäkuu. Liian lämmin ja liian valoisaa.
Huhtikuu-toukokuu. Inhoan sitä, ettei lunta enää ole mutta tiet jäässä ja vaarallisen liukkaita. Hiekkapöly ja armottoman ruma ja likainen maisema talven jäljiltä.
Heti uuden vuoden jälkeen ajattelen, että HUOH pahin voitettu, kevät on edessä (pakko ajatella positiivisesti, ettei vedä itseään jojoon) päivät pitenee!
Mutta tammikuu on jotenkin aina niiiiin pitkä ja kylmä, että ehkä se on se. Marraskuun puoliväliin asti voi olla ihan ok säät, jos hyvä tuuri käy, joten se on vasta tokana inhokkilistalla. Helmikuussa on jo valoisampaa, joten antaa toivoa!
Marraskuu; pimeää, räntää, raskasta.
Joulukuu. Inhoan sitä (jo lokakuussa alkavaa!) kaupallista rumbaa, mainoksia, joululauluja ja minulle täysin yhdentekevien ihmisten pakollista yhteenkerääntymistä. Sanokaa paskiaiseksi, mutta voisin viettää joulua vähemmän vastentahtoisesti, jollei se olisi kaupallistunut ja olisi mahdollisimman kaukana siitä alkuperäisestä pointistaan.
Marraskuu, pimeää ja märkää. Joulukuussa lohduttaa joulu ja joululoma, olen jouluihminen. Tammikuu ja helmikuu on kivoja, jos on lunta. Maaliskuukin on ikävä, mut sillon lohduttaa toivo keväästä, joten en valitse sitä.
Marraskuu on pahin. Silloin on aina märkää, pimeää, synkkää ja ahdistavaa. Juuri koskaan ei ole marraskuussa tietoakaan lumesta. Itse asiassa samasta syystä inhoan nykyään myös joulu- ja tammikuuta. Jos ei ole lunta, talvessa ei ole mitään mieltä. Joulu sentään piristää hiukan mieltä, mutta muuten tuo synkin aika on pyllystä. Kunnon talvesta tykkään ja syksy on kaunis. Kesä on jotenkin kliseinen suosikki, mutta onhan kesällä yleensä mukavinta, kun on loma ja välillä jotain kivaa tekemistä.
Ehkä heinäkuu ensinnäkin helteen takia ja toiseksi siksi koska mun masennuksella on jostain kumman syystä tapana pahentua aina kesäisin, etenkin heinäkuussa. Kaikki läheiset alkaa ärsyttää, ja haluan vain olla yksin.
Loka- ja marraskuu. Kummassakaan ei ole mitään odottamista. Pimeää ja märkää.
Huhti- ja toukokuu...kaikki alkaa kukkimaan ja mun elämä on yhtä räkää, kutinaa, hengenahdistusta. Ja se haju kun lumi sulaa kun koiranpaskat on pitkin katuja...
Ja kyllä syön lääkkeitä mutta ei ne poista kaikkia oireita.
Heinäkuu, koska silloin on yleensä kuumaa. Kaikista muista vuodenajoista pidän, talvi on suosikkini.