Anna Tapion koulu
Mielipiteitä / kokemuksia?
Poikani aloittaa yläasteen siellä syksyllä.
Kommentit (20)
Valmistuin tänä vuonna, oli paskaa ja kokoajan huononemaan päin. Hyviä numeroita sieltä kyllä saa helpolla, ihan vaan koska yksityiskoulu ja kiva mainostaa että kaikki opiskelijat pääsi jatko-opiskelemaan.. Suom24 löytynee yhä pitkä ketju jossa epäkohtia käyty läpi, lue sieltä :)
Hyvä koulu. Innostava ja monipuolinen. Tämä foorumi ei ehkä ole oikea paikka kokemusten kyselyyn, saa ala-arvoisia vastauksia vaan. Meidän nuori aloittaa myös siellä syksyllä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 23:36"]
Hyvä koulu. Innostava ja monipuolinen. Meidän nuori aloittaa myös siellä syksyllä.
[/quote]
Ja sinä sitten tiedät tämän mistä kun teidän nuori ei ole päivääkään ko. oppilaitosta käynyt...?
Itse valmistuin sieltä 2005. Noh. Samoja juttuja siellä on kuin muissakin kouluissa ja nuoret samoin, on hyviä tyyppejä ja on niitä toisiakin. :D viikot koululla asuminen tietty antaa eväitä elämälle, helpompi lähteä asumaan omilleen tai näin ainakin minulle. Ja kavereiden kanssa saa viettää illat. Jos jaksaa opiskella, niin onhan tuosta koulusta paljon hyötyä jatkossa.
Itsellä negatiiviseksi puoleksi jäi käteen koulukiusaaminen mutta sitä nyt on joka koulussa. Kavereita saa monista eri paikoista joka tuo omat etunsa sekin. :)
Miksi hemmetissä joku haluaa lähettää yläkoululaisensa Suomessa sisäoppilaitokseen?
Yksi hyvä puoli on myös se että siellä oppii vähän väkisinkin syömään monipuolisesti ja ainakin minun aikanani ruoka oli aina todella hyvää. T. 9
Lapseni kävi painotetun yläasteen Hgissä ja pääsi yli 9 lukioon. Höpöhöpöä Annatapio koulu.
Miksi haluatte eroon yläasteikäisistä lapsista ja lähettää jonnekin hornantuuttiin???? Ei mene jakeluun.
Luin joskus miljoona vuotta sitten jutun lehdestä ja vaikutti ihanalta paikalta. Ehkäpä siksi joku saattaa olla kiinnostunut.
Siellä on kuulema hallinnollisia ongelmia. Oikeusjutut käynnissä. Kivaa varmaan lapsellesi sitten olla sisäoppilaitoksessa, jossa asiat päin...
Heh, sinnehän ei siis LÄHETETÄ ketään. Haastattelujen kautta valitaan parhaimmat hakijat eli toisin sanoen ne ketkä todennäköisimmin pärjää äitin helmoista kaukana ja on itse motivoitunut. Itse opiskelin siellä jo 10v sitten ja todella todella rakkaat muistot jäi :)
Juu, haastattelussa kysyvät ja varmistelevat että nuori itse haluaa kouluun. Ei sinne sellaista oteta joka sanoo että vain vanhemmat tahtoo.
Mulla on kanssa näppituntuma, että numeroita annetaan aika köykäisesti. Tosin kokemus vain kahdesta oppilaasta lukiossa oppilaana. Numerot saattoi olla 4-5 numeroa yläkanttiin, kun normaalista peruskoulusta 0-2 numeroa.
Lasten serkku oli siellä noin 4 vuotta sitten, meni sitten kotipaikkakunnalla lukioon ja on nyt yliopistossa.Halusi itse sellaiseen kouluun, missä on muutakin kuin lukemista.
Pienet piirit, tiiviit kaverisuhteet, oppi tulemaan toimeen omillaan. Tosin siellä on aika tarkka aikuisten valvonta, ei ne ipanat asuntolassa keskenään ole. Muistaakseni samoilla tunneilla käy paikalliset tavislapset eli luokissa on muitakin kuin annatapiolaisia.
Ei lasten serkku mitään ikävää sieltä ole kertonut, paitsi että kun piti lähteä eteenpäin niin ikävä kavereita oli iso.
Vaikuttaa mielenkiintoiselta koululta, eikä asumisen ja ruoan hinta todellakaan päätä huimaa. Jouluateria varsinkin näyttää somen perusteella maittavalta. Itse kävin ihan tavallisen yläasteen, mutta yksi koulukaveri lähti Anna Tapion kouluun. Kai väläytin ajatusta itsekin vanhemmilleni, mutta he pitivät yläasteen aloittavaa liian nuorena muuttamaan kotoa. Ja sisäoppilaitos oli kai muutenkin outo ajatus. Omille lapsilleni voisin ehkä haluta tarjota tuon mahdollisuuden.
Eikö kenelläkään kokemuksia?