Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen turvallista retkeillä ja vaeltaa yksin?

Vierailija
16.07.2021 |

Turvallista muiden ihmisten kannalta. Onko yksinäiselle naiselle vaaraa ahdistelijoista?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mun kaveri käy joka kesä vaeltamassa yksin. Nuori nainen siis. Ei oo koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka ois yöpynyt samassa autiotuvassa vieraiden miesten kanssa.

Ei ole tullut ongelmia, mutta onko tullut jotain muuta...? ;-)

Vierailija
42/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amatöörillä mielessä tämmöiset asiat. Mitä jos vaan suosiolla jättäisit menemättä kun vaikutat olevan aivan pihalla näistä asioista.

Fiksu ihminen kartoittaa riskit ennen yksin reissua. Millä muulla tavalla tämä selviäisi, kuin kyselemällä muiden kokemuksia? Oletko itse yksin retkeilevä nainen, mikset jaa kokemuksiasi? Jos taas et ole yksin retkeilevä nainen, et voi tietää aiheesta yhtään mitään.

Tässä kysyttiin, että onko turvallista. Varmasti saat vauvapalstalta anekdootteja joiden jälkeen et ole yhtään sen fiksumpi.

Voisi ap vaikka etsiä jotain tilastoja, että ahdistellaanko tuolla hevonkuusessa ja tehdä sen jälkeen johtopäätkökset.

En usko, että aiheesta on olemassa tilastoja, joten olen kokemustiedon varassa. Kyselen toki myös tuntemiltani retkeileviltä naisilta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Riippuu missä. Minkätyyppistä väkeä retkeilee niissä maisemissa. Etelä-Suomi voi olla levoton. 2. Lapissa randomturisteja ja ehkä idässä. Muualla? 3. Ulkomailla länsimaissa tuttu seura on hyvä. 4. Eksoottisissa tai kaukaisissa ei-länsimaissa voi välttää vaeltamista, ellei ole isompi porukka, oppaita ja tietoa turvallisuustilanteesta. Yllätyksiä voi tulla.

Vierailija
44/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amatöörillä mielessä tämmöiset asiat. Mitä jos vaan suosiolla jättäisit menemättä kun vaikutat olevan aivan pihalla näistä asioista.

Fiksu ihminen kartoittaa riskit ennen yksin reissua. Millä muulla tavalla tämä selviäisi, kuin kyselemällä muiden kokemuksia? Oletko itse yksin retkeilevä nainen, mikset jaa kokemuksiasi? Jos taas et ole yksin retkeilevä nainen, et voi tietää aiheesta yhtään mitään.

Tässä kysyttiin, että onko turvallista. Varmasti saat vauvapalstalta anekdootteja joiden jälkeen et ole yhtään sen fiksumpi.

Voisi ap vaikka etsiä jotain tilastoja, että ahdistellaanko tuolla hevonkuusessa ja tehdä sen jälkeen johtopäätkökset.

En usko, että aiheesta on olemassa tilastoja, joten olen kokemustiedon varassa. Kyselen toki myös tuntemiltani retkeileviltä naisilta. Ap

Miksiköhän ei ole tilastoja, hmmmm....

Vierailija
45/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi riski yksin retkeillessä ja vaeltaessa on varmaan se, että on vaikeampi saada apua, jos vaikka kompuroit ja rikot paikkoja jossain, missä ei liiku muita ihmisiä. Ulkoilmaihmiset on yleensä ihan kunnon väkeä ja heistä on harvemmin mitään vaaraa. 

Kyllä, tämä on toki se puoli johon perehdyn eniten ja olen kovasti tietoa etsinyt. Aion ensimmäisellä kerralla mennä merkkittyjä ja suosittuja reittejä ja pitää mahdollisuuksien mukaan kotopuolen perillä siitä, missä menen. Ap

Vierailija
46/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epätodennäköistä, että kukaan ahdistelisi. Enemmän mua pelottaisi yksin vaeltamisessa se, että jos sattuu jotakin, niin pystyykö soittamaan apua (onko kenttää, vointia?) ja saako apua jos hätä on. Mutta olenkin melko arkalainen yleensäkkin, aina kaikki kauhuskenaariot mielessä mitä tahansa sitten teenkin, sellainen huolestunut tapaus, kiva jos muilla on rohkeutta toteuttaa itseään.

Päivävaellukset ei ole ongelma, eikä välttämättä sellaiset lyhyet yön yli vaellukseltaan olisi, sellaista voisi joskus kokeilla.

Vierailija
47/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän ei ole tilastoja, hmmmm....

Niin? 

Vierailija
48/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epätodennäköistä, että kukaan ahdistelisi. Enemmän mua pelottaisi yksin vaeltamisessa se, että jos sattuu jotakin, niin pystyykö soittamaan apua (onko kenttää, vointia?) ja saako apua jos hätä on. Mutta olenkin melko arkalainen yleensäkkin, aina kaikki kauhuskenaariot mielessä mitä tahansa sitten teenkin, sellainen huolestunut tapaus, kiva jos muilla on rohkeutta toteuttaa itseään.

Päivävaellukset ei ole ongelma, eikä välttämättä sellaiset lyhyet yön yli vaellukseltaan olisi, sellaista voisi joskus kokeilla.

Itsevarmuushan tässäkin touhussa kasvaa hiljalleen. Pikkuhiljaa kun lisää "vaikeustasoa", niin kohta oletkin jo viikon yksin metsässä.

Vierailija
49/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjun vastaajilla varmasti tuoretta tietoa? Tänä vuonnahan on mediassa ollut juttua kuinka retkeilyalueille on ainakin Etelä-Suomessa jouduttu soittamaan poliisit paikalle, koska on ollut ongelmia. Niin monet on alkaneet retkeilemään koronakriisin aikana, että myös ongelmien aiheuttajia on hakeutunut metsiin. Kuulemma monet retkeilijät kokevat tilanteen turvattomaksi.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/retkeilyn-suosion-rajahdys-on-saanu…

Vierailija
50/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjun vastaajilla varmasti tuoretta tietoa? Tänä vuonnahan on mediassa ollut juttua kuinka retkeilyalueille on ainakin Etelä-Suomessa jouduttu soittamaan poliisit paikalle, koska on ollut ongelmia. Niin monet on alkaneet retkeilemään koronakriisin aikana, että myös ongelmien aiheuttajia on hakeutunut metsiin. Kuulemma monet retkeilijät kokevat tilanteen turvattomaksi.

Tämä kyllä täytyy pitää mielessä! Luulen että korona-ajan häirikköretkeilijät suosivat tiettyjä paikkoja, kuten vaikka Nuuksiota. Ap

Vierailija
51/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan k.a.ntis.suomalaisen i.t.ä.kes.k.uk.sessa tai r.ö.s.e.ng.årdissa tai g.ö.t.e.bo.ggissa ( paitsi jos on y.l.e.. toimittaja).

Vierailija
52/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aiheesta tehty kauhuleffaa? Yksinäinen nainen eksyy hillbillyn asuinmaille retkeilemään 🤔

Vierailija
53/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuolla on sitten mahtanut olla meneillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän