Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen turvallista retkeillä ja vaeltaa yksin?

Vierailija
16.07.2021 |

Turvallista muiden ihmisten kannalta. Onko yksinäiselle naiselle vaaraa ahdistelijoista?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset raiskataan Siionissa, nuoret tytöt Juudan kaupungeissa.

Vierailija
22/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa suurin vaara lienee vastarannan kiikaroija kun käyt pesulla järvessä 😉 Ulkomailla sitten tarkemmin katsottava missä liikkuu, esim. voisi kysyä niiltä tanskalaiselta ja norjalaiselta nuorelta naispatikoijalta oliko kaveristakaan turvaa jos ei olisi kummallekin käynyt se pahin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörillä mielessä tämmöiset asiat. Mitä jos vaan suosiolla jättäisit menemättä kun vaikutat olevan aivan pihalla näistä asioista.

Tuskinpa olet kovin kokenut retkeilijä itsekään. Muuten tuskin olisi tuollainen asenne, jos joku uusi (mitä tämä henkilö ei välttämättä edes ollut?) harrastaja olisi kiinnostunut lajistasi. Oman kokemuksen perusteella ne intohimoisimmat harrastajat ovat myös innokkaimpia jakamaan aatettaan.

Vierailija
24/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaassa suurin vaara lienee vastarannan kiikaroija kun käyt pesulla järvessä 😉 Ulkomailla sitten tarkemmin katsottava missä liikkuu, esim. voisi kysyä niiltä tanskalaiselta ja norjalaiselta nuorelta naispatikoijalta oliko kaveristakaan turvaa jos ei olisi kummallekin käynyt se pahin.

Eiköhän yksittäisiä, toki valitettavia, tapauksia löydy yhtälailla vaikka pöytätenniksen tai kuviokellunnankin piiristä. Turvassa ei kukaan ole edes kotonaan. En kuitenkaan usko että retkeilyssä olisi mitenkään erityisen kohonnut riski.

Vierailija
25/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tanskalaisen ja norjalaisen tapausta. Suomessa ihan oli tarkoitus matkailla ja nimenomaan siksi, että täällä on turvallista. Se oli siis käsitykseni ennen varoitusta ja siksi nyt kyselen näkemyksiä, kun tämä käsitys on haastettu. Ap

Vierailija
26/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei ole koskaan ollut.

Vierailija
27/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatöörillä mielessä tämmöiset asiat. Mitä jos vaan suosiolla jättäisit menemättä kun vaikutat olevan aivan pihalla näistä asioista.

Jokainen on alkuaan amatööri. Miten kukaan voisi koskaan kehittyä, jos löisi hanskat naulaan ekan epävarmuuden edessä?

Ja ap:n kysymykseen: vaelluksilla käy pääsääntöisesti täyspäisiä, vaarattomia ihmisiä. Itse lähtisin sun asemassa.

Vierailija
28/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ei ole koskaan ollut.

Miksi ajattelet näin? Ap

Vierailija
29/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on alkuaan amatööri. Miten kukaan voisi koskaan kehittyä, jos löisi hanskat naulaan ekan epävarmuuden edessä?

Ja ap:n kysymykseen: vaelluksilla käy pääsääntöisesti täyspäisiä, vaarattomia ihmisiä. Itse lähtisin sun asemassa.

Kiitos, tämä on hyvä tietää. Ap

Vierailija
30/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi. Tosin harvoin ne vaaralliset ihmiset metsissä liikkuvat.

Joku onnettomuuskin pelottaisi. Ja puutiaiset.

Vierailija
31/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännää kun naisia ahdistellaan ihan siellä erämaassakin. Hohhoijaa. 

Miksi yleistät kysymykseni kaikkiin naisiin, kukaan kun ei ole edes varoitellut vastauksissaan? Kysyn, koska varoitettiin lähtemästä yksin eräälle tunnetulle vaellusreitille. En ollut aiemmin edes ajatellut että olisi vaarallista. Ilmeisesti kyseessä oli turha varoitus. Ap

Miksi varoitettiin?

Miespuolinen tuntematon varoitti erään reissun nuotiopaikalla epämääräisesti jotain siihen suuntaan, että yksin vaeltavan naisen tulisi olla varovainen, saattaa olla kaikenlaisia miehiä liikkeellä samalla reitillä. Puheenaiheeksi tuli kun kerroin haaveilevani yksin vaeltamisesta. Ap

Oletko nuori?

Vierailija
32/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun kaveri käy joka kesä vaeltamassa yksin. Nuori nainen siis. Ei oo koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka ois yöpynyt samassa autiotuvassa vieraiden miesten kanssa.

Vierailija
33/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim käärme purisi ja tulisi oireet, joilta ei pystyisi kutsumaan apua.

Mua kerran pisti 4 ampiaista kerrallaan, kun keräsin marjoja. Poskeen. Ei allergista reaktiota.

Vierailija
34/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei koskaan lähtenyt mihinkään mukaan, joten vähissä olisi retket olleet ellen olisi mennyt yksin.

Vierailija
35/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa kondomit mukaan 👍

Vieläkö tunnet tutun maun?

Vierailija
36/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim käärme purisi ja tulisi oireet, joilta ei pystyisi kutsumaan apua.

Mua kerran pisti 4 ampiaista kerrallaan, kun keräsin marjoja. Poskeen. Ei allergista reaktiota.

Kyllä, toki fiksua miettiä muutenkin kaikenlaisia riskiä, jos menee yksin. Muista aiheista löytyy netistäkin hyvin tietoa, siksi en kysellyt niistä. 

Vierailija kirjoitti:

Yks mun kaveri käy joka kesä vaeltamassa yksin. Nuori nainen siis. Ei oo koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka ois yöpynyt samassa autiotuvassa vieraiden miesten kanssa.

Hyvä kuulla! AP

Vierailija
37/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen kartoittaa riskit ennen yksin reissua. Millä muulla tavalla tämä selviäisi, kuin kyselemällä muiden kokemuksia? Oletko itse yksin retkeilevä nainen, mikset jaa kokemuksiasi? Jos taas et ole yksin retkeilevä nainen, et voi tietää aiheesta yhtään mitään.

Tässä kysyttiin, että onko turvallista. Varmasti saat vauvapalstalta anekdootteja joiden jälkeen et ole yhtään sen fiksumpi.

Voisi ap vaikka etsiä jotain tilastoja, että ahdistellaanko tuolla hevonkuusessa ja tehdä sen jälkeen johtopäätkökset.

Vierailija
38/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääggerit pysyvät kaupungeissa

Vierailija
39/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi riski yksin retkeillessä ja vaeltaessa on varmaan se, että on vaikeampi saada apua, jos vaikka kompuroit ja rikot paikkoja jossain, missä ei liiku muita ihmisiä. Ulkoilmaihmiset on yleensä ihan kunnon väkeä ja heistä on harvemmin mitään vaaraa. 

Vierailija
40/53 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuden vuoksi kannattaa varmaan jäädä kotiin. Retkellä voi törmätä punkkeihinkin ja sairastua vakavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän