Jos lapsi pissaa sohvalle tai matolle, millä puhdistatte?
Mä oon laittanut suolaa, mutta en tiedä, onko se hyvä. Lapsi pissas just sohvalle ekaa kertaa, ja mietin, että mikähän olisi paras tapa toimia...
Kommentit (37)
Homeopatian keinoin eli pissaan itse samaan paikkaan, koska homeopatian periaate on Similia- eli samankaltaisuuden periaate: ”samanlainen parantaa samanlaista” .
Otan lapselta paidan päältä ja hinkkaan kuset siihen. Sitten paita takaisin päälle.
No voi Herran jestas sentään näitä taas niin täydellisiä vanhempia ja niiden lapsia, kun heillä ei näitä vahinkoja satu milloinkaan. Että tietenkin me muut joille niitä käy, niin ihan opetetaan lapsemme pissaamaan sohville ja ties minne muualle pitsi pöntölle. HuOh...
Kannettiin se sohva pihan perälle odottamaan pääsyä juhannuskokkoon. Haettiin Ikeasta uusi Ektorp (taas) tilalle. Että terveisiä vaan täältä landelta.
Toivottavasti täällä on osa vitsiä :D
Meillä tulee niin herkästi 1,5-v vaippaihottumaa, että lähes aina kun ollaan sisällä niin ollaan ilman vaippaa. Joskus pissa vaan osuu matolle, kerran sohvalle. Ei potta ole aina niin hollilla.
Ihanaa, kun on kerrankin ketju, jossa ap ei loukkaannu verisesti vittuilista/trolleista, vaan lähtee mukaan. Tosi usein on niitä "no ei täällä näköjään apua saa, ihan vaan nätisti kysyin ja heti vaan aletaan huudella ja pilkata ja haukkua! Kyllä minä niin mieleni pahoitin, poistun nyt, jatkakaa te paskakeskustelujannr!!!1"
Pyyhin nahkasohvan kostealla. Matot laitan pesulaan. Kangassohvasta irrottaisin päällisen ja pesisin sen koneessa. Pissaa ei ole kiva jättää kunnolla pesemättä.
En anna sen pissata sohvalle enkä matolle. Koiranpentu tosin on yöllä päässyt salaa moista tekemään, koska olin tyhmä, enkä estänyt sen pääsyä yöllä olkkariin. Sohvan pesin märällä sienellä ja hajun poisti reilut suihkutukset evansin hajunpoistajaa. Matto pestiin pesutuvan lattialla harjalla ja mäntysuovalla.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:56"]
En anna sen pissata sohvalle enkä matolle.
[/quote]
Ai teillä on tuollainen käytäntö.
Ap
Meidän kissa kusi pari kertaa sohvalle. Putsausyrityksistä huolimatta jouduttiin viemään sohva kaatikselle ja ostamaan uusi.
Yritä imeyttää ensin suurin osa pous esim pyyhkeellä. Sen jälkeen hankaat fairy vaahdolla ja kuivaat ylimääräistä nestettä puhtaalla kuivalla pyyhkeellä. Lopuksi peset höyrypesurilla ja suihkutat hajunpoistajaa reilusti päälle.
Ensin yritän imeyttää paperilla sen minkä lähtee. Sitten suihkutan kevyesti fairyllä ja pyyhin kostealla. Sen jälkeen vashtopesuaine vaikuttamaan ja imurointi tuntien päästä.
Pitää kokeilla tuota vaahtoa. Höyrypesuria ei ole. Mitä on hajunpoistaja?
Ap
Vaahtopesuainetta en uskalla enää käyttää, kun siitä tuli niin järkyttävä hajuhaitta.
Ap
Ei onneksi koskaan sattunut pissavahinkoa sohvalle. Pari kertaa eteisen matolle vessan eteen. Heitin maton roskiin ja ostin uuden.
Miksi lapsi pissaa sohvalle? Meidän 2- ja 4-vuotiaat käy pöntöllä ja 1-vuotiaalla on vielä vaippa.
En puhdista. Lapsen vanhempi saa puhdistaa tai maksaa puhdistuksen.
Joo ja kukaan ei varmaan anna koskaan ilmakylpyjä lapsilleen!? Hohhoijaa kaikki kehittyy pottailussa yksilöllesti mut nää täydelliset äidit tulee pätee pikku täydellisillä murusillaan.kyse olikin nyt miten hajun saa pois.ei siitä miten sinun murumattisi käy potalla!