Mikä on ollut teidän nuorten eka kesätyö?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:24"]Kunnalla puutarha-apulaisena. Ja sai sen ihan hakemalla.
[/quote]
16-vuotiaana
Kunnalla päiväkodissa, sai sen hakemalla.
16v
Omani oli kerhonohjaanana yläasteikäisenä, saatiin kaverini kanssa ne paikat koska vanhempamme olivat asiaa järjestävässä yhdistyksessä. Säännöllisemmässä duunissa eka oli lastenvahtina 17-vuotiaana. Hain joka vuosi sitkeästi 15-vuotiaasta saakka mutta aiempina kesinä duunia ei irronnut yhtään mistään. Seuraava paikka oli seuraavana kesänä puhelinmyyjänä, jälleen kerran kun ei muuta saanut.
S-ketjussa (esim. Prisma). Olin koulusta viikon tet jakson ajan siellä, ja hyvällä työllä ansaitsin pohjan ja hain kesätöihin, siellä olin 3kk :)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 20:27"]S-ketjussa (esim. Prisma). Olin koulusta viikon tet jakson ajan siellä, ja hyvällä työllä ansaitsin pohjan ja hain kesätöihin, siellä olin 3kk :)
[/quote] ja olin 16-vuotias
15-vuotiaana urheilukoulun ohjaajana, sai oman urheiluharrastuksensa kautta suhteilla.
Ei ole ollut varsinaisesti kesätöissä, mutta aloitti 18 vuotiaana opiskelun ohessa siivoustyön ja tehnyt sitä kesät-talvet.
17- vuotias ja Citymarketissa, itse haki kun vinkattiin henkilöstöpulasta. tosin oli aiemmin ollut tetissä samassa paikassa
Mansikanpoimijana läheisellä tilalla. Oli 16v ja kävi kavereiden kanssa kysymässä töitä tilan pitäjältä. Kovaa hommaa, mutta kaverukset saivat näin omaa rahaa.
Molemmat 16 - vuotiaana, toinen kaupungilla siivoutöissä ja toinen raksalla (yksityisellä yrityksellä). Toinen haki yleisessä kesätyöhaussa ja toinen pääsi suhteilla.
15-vuotiaana, ylä-asteen ope pyysi yritykseensä apulaiseksi.
Kunnan kesätyöarvonnassa lykästi ja pääsin liikunnanohjaajaksi 17-vuotiaana.
Olin kirpputorilla kassatyttönä. Suhteilla sain, ikää 15v. Sen jälkeen en ole suhteita käyttänyt.
Oma tyttö ei ole vielä työ iässä mutta.. itse aloitin työt 14v ja jaoin mainoksia 6kk
Kunnalla puutarha-apulaisena. Ja sai sen ihan hakemalla.