Kysymys verikokeista ja D-vitamiinista
Verikokeissa ilmeni, että en saa tarpeeksi D-vitamiinia, mutta kuitenkin otan päivittäin monivitamiinin, jonka pitäisi tuoteselosteen mukaan sisältää 100 prosenttia päivittäisestä D-vitamiinin tarpeesta. Mistä tuo mun puutos voi johtua? Siitä, että käyttämäni vitamiini on huonolaatuista vai jostain syystä mulla nuo vitamiinit ei imeydy niin kuin pitäisi?
Kommentit (5)
Se 100pros tarkottaa suomen ravitsemussuosituksia, joissa d vitamiinin rajat on älyttömän pienet eli about 25mikrogram. Osta nyt ihan ensteks sellanen 50mikrogrammanen d vitamiini erikseen ja ala syödä sitä monivitamiinin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini on rasvaliukoinen, otatko monivitamiinin ruuan kanssa? Itselläni oli d-vitamiinin puutos johon aloin syömään 100 mikrogrammaa d-vitamiinia päivässä öljykapseleissa ja arvo alkoi nousta muutaman kuukauden kuluttua.
Ruuan kanssa otan vitamiin. Ehkäpä pitäisi kokeilla noita öljykapseleita sitten...
D3: aikuinen voi syödä milligramman päivittäin
D2: on myrkyllistä ihmiselle
Minulla myös d vitamiinin puutos vaikka syön päivittäin 100mg. En ymmärrä
D-vitamiini on rasvaliukoinen, otatko monivitamiinin ruuan kanssa? Itselläni oli d-vitamiinin puutos johon aloin syömään 100 mikrogrammaa d-vitamiinia päivässä öljykapseleissa ja arvo alkoi nousta muutaman kuukauden kuluttua.