Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys verikokeista ja D-vitamiinista

Vierailija
16.07.2021 |

Verikokeissa ilmeni, että en saa tarpeeksi D-vitamiinia, mutta kuitenkin otan päivittäin monivitamiinin, jonka pitäisi tuoteselosteen mukaan sisältää 100 prosenttia päivittäisestä D-vitamiinin tarpeesta. Mistä tuo mun puutos voi johtua? Siitä, että käyttämäni vitamiini on huonolaatuista vai jostain syystä mulla nuo vitamiinit ei imeydy niin kuin pitäisi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini on rasvaliukoinen, otatko monivitamiinin ruuan kanssa? Itselläni oli d-vitamiinin puutos johon aloin syömään 100 mikrogrammaa d-vitamiinia päivässä öljykapseleissa ja arvo alkoi nousta muutaman kuukauden kuluttua.

Vierailija
2/5 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 100pros tarkottaa suomen ravitsemussuosituksia, joissa d vitamiinin rajat on älyttömän pienet eli about 25mikrogram. Osta nyt ihan ensteks sellanen 50mikrogrammanen d vitamiini erikseen ja ala syödä sitä monivitamiinin lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini on rasvaliukoinen, otatko monivitamiinin ruuan kanssa? Itselläni oli d-vitamiinin puutos johon aloin syömään 100 mikrogrammaa d-vitamiinia päivässä öljykapseleissa ja arvo alkoi nousta muutaman kuukauden kuluttua.

Ruuan kanssa otan vitamiin. Ehkäpä pitäisi kokeilla noita öljykapseleita sitten...

Vierailija
4/5 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

D3: aikuinen voi syödä milligramman päivittäin

D2: on myrkyllistä ihmiselle

Vierailija
5/5 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös d vitamiinin puutos vaikka syön päivittäin 100mg. En ymmärrä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi