Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaavaa/ rasittavaa asiakaspalvelua? Päivänselviä asioita

Vierailija
21.07.2014 |

Apteekissa kysytään Kela-korttia ja hyvä kun olen saanut reseptin proviisorin nenän alle. Olen juuri kaivamassa Kela-korttia lompakostani ja reseptin esittämisestä on kulunut alle 15 sekuntia.

Kysyn vaateliikkeessä (ketjuliikkeet) mikä on palautusaika niin vastauksena tulee: "Vaatteiden pitää sitten olla käyttämättömiä ja niissä tulee olla laput kiinni!" 

Vai niin!

Rasittaa nämä itsestäänselvyydet!

Missä on asiakaspalvelija tilanneäly?  Annettaisiinko asiakkaalle hetki aikaa kaivaa niitä korttejaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, mutta tuollaiset asiat eivät todellakaan ole kaikille itsestäänselvyyksiä. Siksi ne sanotaan.

T. asiakaspalvelija

Vierailija
2/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kohtuullista antaa asiakkaalle kaivaa niitä kaikkia kortteja esille ennen tivaamista?

Palautuksissa aina tarvitaan kuitin lisäksi myös maksutapakortti (Electron tai luottokortti; Visa, Master jne...) sekä mahdollinen kanta-asiakaskortti.

Itse en ainakaan jonossa ala kaivamaan näitä kaikkia esille.  Pitäisi riittää, että se tärkein  on esillä kassalle tultaessa; esim apteekissa  resepti tai kaupan palautuksissa kuitti.

Sen verran voi siellä tiskin takana oleva asiakaspalvelija odottaa, että ehtii kaivamaan ne loputkin tarvittavat kortit lompakostaan. Ei niitä kaikki kuitenkaan yhtäaikaa voi koneelle näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo jo on vaikiaa.

Vierailija
4/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 19:13"]

Apteekissa kysytään Kela-korttia ja hyvä kun olen saanut reseptin proviisorin nenän alle. Olen juuri kaivamassa Kela-korttia lompakostani ja reseptin esittämisestä on kulunut alle 15 sekuntia.

Kysyn vaateliikkeessä (ketjuliikkeet) mikä on palautusaika niin vastauksena tulee: "Vaatteiden pitää sitten olla käyttämättömiä ja niissä tulee olla laput kiinni!" 

Vai niin!

Rasittaa nämä itsestäänselvyydet!

Missä on asiakaspalvelija tilanneäly?  Annettaisiinko asiakkaalle hetki aikaa kaivaa niitä korttejaan?

[/quote]

Miksei sitä kela-korttia voi kaivaa esiin jo tiskille jonottaessa?

Kaikissa kaupoissa lappujen ei tarvitse olla kiinni, joten mielestäni tästä on hyvä muistuttaa jos kyseinen liike sitä vaatii.

Vierailija
5/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin sanon asiakkaalle, jos Se kysyy tuotteen palauttamisesta, että kuitti mukana ja tuotteen oltava myyntikelpoinen. Ei ole kaikille itsestäänselvyys.

Vierailija
6/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ihmetyttää, jos joku ensin jonottaa pitkään päästäkseen palveltavaksi ja sitten alkaa tonkia korttejaan jostain laukun pohjalta. Ihan kuin ei olisi aiemmin ollut aikaa. Tai sitten kaivaa yhden kortin muttei periaatteestakaan etsi sitä toista tarvittavaa korttia ennen kuin kassalla :D

Vierailija
7/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi fraasit ovat todennäköisesti asioita, jotka asiakaspalvelijoiden tulee sanoa aina kyseisessä tilanteessa. Eivät he huvikseen niitä kysele ja jaarittele, vaan työnantaja on koulutuksessa määrännyt, miten tietyssä palvelutilanteessa toimitaan. Näin pyritään takaamaan palvelun sujuvuus ja tasalaatuisuus, ja välttämään ikävät tilanteet.

Vierailija
8/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:00"]

Kyllä mä ainakin sanon asiakkaalle, jos Se kysyy tuotteen palauttamisesta, että kuitti mukana ja tuotteen oltava myyntikelpoinen. Ei ole kaikille itsestäänselvyys.

[/quote]

No tässähän se normiasiakaspalvelijan ammattitaito tuleekin näppärästi esille...

Asiakas on   "Se".

Vierailija
9/9 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 21:00"]

[/quote]

No tässähän se normiasiakaspalvelijan ammattitaito tuleekin näppärästi esille...

Asiakas on   "Se".

[/quote]

Apua, tosi noloa kun kirjoitin isolla. Puhelin tekee automaattisesti tuon korjauksen. Asiakkaastahan pitää puhua se ja nimenomaan pienellä. On ne niin idiootteja, kun kauppaan astuvat.