Lääkäri kirjoitti minulle 12 purkkia Concertaa ilman iterointia!
Voisin ottaa ulos kaikki kerralla jos haluaisin. Satsi riittää koko tulevaksi lukuvuodeksi! Kuulostaa hurjalta kun ajattelee että toisille säännöstellään jopa nukahtamislääkkeitä.
Kommentit (10)
En ole kokeillut ottaa enemmän kun 30 päiväannosta mutta rajoituksista ei myöskään ole ollut mitään puhetta.
Kolmen kuukauden annoksen saa kerrallaan ja sen jälkeen seuraavan annoksen saa vasta kolmen kuukauden päästä. Itse reseptissä lukevalla määrällä ei ole väliä.
Et ole säälittävä väärinkäyttäjä.
"Mutku ne pamit on loppu!"
Et todellakaan saa apteekista ulos kaikkea kerralla.
Kokeile ottaa kaikki kerralla - tuu kirjottaan sitten tänne, miltä tuntuu o_o
Voithan sä kokeilla.. :D 3kk sääntö on siksi, koska kela ei korvaa silloin jos kerralla ottaa yli 3kk annokset. Voinhan minäkin ottaa vuoden minipillerit apteekista, kun uusi rec on..
onko noi concertit jotain huumehia
Concerta on erinomainen ADD-lääke ja luokitetaan huumeeksi kyllä. Sitä "voi" ottaa niin terveet jotka haluaa keskittyä paremmin esimerkiksi opiskeluun kun myös huvikäyttäjät. Minulla taas on voimassaoleva resepti ja aion pitää siitä kiinni kynsin hampain.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:41"]Voithan sä kokeilla.. :D 3kk sääntö on siksi, koska kela ei korvaa silloin jos kerralla ottaa yli 3kk annokset. Voinhan minäkin ottaa vuoden minipillerit apteekista, kun uusi rec on..
[/quote]
Consertan kohdalla kyse ei ole korvauksista vaan siitä, että lääke on luokiteltu huumausaineeksi, jota käytetään todella paljon väärin. Kolmen kuukauden säännöllä ja sillä, että uudet saa hakea vasta kolmen kuukauden jälkeen pyritään vähentämään väärinkäyttöä ja myös selvittämään, että ketkä ko. lääkettä väärinkäyttävät.
Sii vuoden respti. Ootko varma, että saisit ne kerrralla ulos? Yleensä apteekki ei anna metyylifenidaattia kuin 30 päiväannodta ja se ei ole reseptistä kiinni, vaan lääkken perusmääräyksistä aptekissa. Huumereseptiä tähän ei ole tarvittu sitten sähköisten reseptien.