Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveysvakuutuksen omavastuu? Aina tyyliin 1500 euroa?!!

Vierailija
21.07.2014 |

Siis mitä helvettiä, mun henkivakuutuksen vai mikä lie sairastumisvakuutus nyt onkaan, omavastuu on törkeä 1500 euroa!!!!

Vaihdanko vakuutusyhtiötä vai mitä tässä pitäis tehdä? Kallistuuko vakuutus paljonkin jos omavastuuosuus pienenee????

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän vakutuus sulla siis on? Henkivakuutus (siinä ei ole omavastuuta)? Sairauskuluvakuutus? Terveysvakuutus (sellaista ei ole olemassakaan)?

Vierailija
2/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:06"]

Ja mikähän vakutuus sulla siis on? Henkivakuutus (siinä ei ole omavastuuta)? Sairauskuluvakuutus? Terveysvakuutus (sellaista ei ole olemassakaan)?

[/quote]

Varmaan se on tuo sairauskuluvakuutus...

Millaisia omavastuita muilla on? Yhtä suuria? Jotenkin tuntuu kusetukselle koko vakuutus :(

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on omavastuuton sairauskuluvakuutus. Fennia

Vierailija
4/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sairauskuluvakuutuksen omavastuu on sata euroa vuodessa, ei sairauskohtaista omavastuuta.

Vierailija
5/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omavastuu 150€ vuodessa

Vierailija
6/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tuo IF:n vakuutus? Tarvitseko varmasti sairauskuluvakuutusta?

Vierailija
7/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:46"]

Mulla omavastuu 150€ vuodessa

[/quote]

Vakuutuksen hinta/vuosi?

Vierailija
8/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeiden katto on reilut 600 euroa vuodessa ja julkisella puolella maksukatto on vajaa 700 euroa (toki sen jälkeenkin joutuu joistain asioista maksamaan). Sellaiset summat varmasti kestää kenen tahansa talous. Toki enemmän, jos käyttää yksityistä, mutta jos asuu pienemmällä paikkakunnalla, niin ei ole edes julkisia sairaaloita. Muutaman lääkärinkäynninkin yksityisellä persaus sietää (kun vertaa vakuutusmaksuihin).

Sen sijaan pysyvän haitan varalta kannattaa ehkä olla vakuutus. Ja kuolemanvaralta, jos on lapsia.

7

Vierailija
9/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa vakuutuksessani kk-maksut menevat ylospain jos haluaa pienemman oman riskin. Itsellani omaa riskia on 860 euroa vuodessa, minimi on 360. Kannattaa miettia paljon yleensa sairastelee, itse en ole usein sairas joten korkeampi raja on ihan paikallaan. Normaalit laakarikaynnit on katettu taysin riskista huolimatta, mutta 'ekstrat' tapauksesta riippuen menevat osittain tai taysin omaan piikkiin.

Kannattaa katsoa vakuutusehtoja! Ja jos et usein sairastele, voi oma riski olla myos hyvin isompi :)

Vierailija
10/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omavastuu 10% tai min. 134€. Mikäköhän vakuutus ap:lla on, kun mullakin tuo ois omavastuun osuus 15 000€/sairastelusta.

Vierailija
11/11 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omavastuuta, vakuutus Pohjolasta, otettu n. 30 v sitten, vuosimaksu vajaat 600 euroa. Todella tyytyväinen olen, käyn vuosittain mm. gynekologilla, silmälääkärin vast.otolla (silmäsairaus puhjennut 5 v sitten) ym.ym., laskin tuossa kerran että ilman vakuutusta kuluni olisivat lääkkeiden kanssa yli 6500 euroa vuodessa.

No ei kyllä ole 1500 euron omavastuuta minkään vakuutusyhtiön sairauskuluvakuutuksessa. Paljonkos sinulla se vakuutusmaksu on vuodessa?? Näppäilyvirhekö sinulla on tuolla aloituksessa, yksi nolla liikaa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi