Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellistynyt - Oletko huolissasi lastesi tulevaisuudesta?

Vierailija
16.07.2021 |

Haluaisin itse kovasti lapsia, mutta tulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta ja se huolettaa. Huolettaako sinua perheellistynyt lastesi tulevaisuus? Jos kyllä, niin millö perustelit itsellesi lasten hankkimisen?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se maailmanlopun maalaaminen on perustunut johonkin uskon asiaan, millä on haluttu hallita kansan käytöstä ja kivistä ennustamiseen, ei tieteeseen.

Vierailija
42/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun kehitysmaissa lisäännytään kanien lailla ja kiina saastuttaa niin en ole kiinnostunut miettimään mitä voisin itse tehdä ilmastonmuutoksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä suoraan sanottuna huolettaa minkälainen maailma on kun lapseni ovat aikuisia. Tämän kesän helteet, tulvat, palot ovat konkreettinen merkki siitä että ongelmissa ollaan. Lisäksi ilmastonmuutos saa sellaiset ihmismassat liikkeelle Eurooppaan että elämä tulee pakosta muuttumaan.

Massat tulevat liikkumaan Euroopan sisälläkin. Eteläosestä Euroopasta tulee sietämättömän kuuma asumiseen ja kaikki kuivuu elinkelvottomaksi. Ruoasta tulee pulaa.

Vierailija
44/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei huoleta pelkästään ilmastonmuutos. Suomen tulevaisuus sitäkin enemmän. Joku tuolla sanoikin, että sosiaaliturva tulee heikkenemään, töitä tulee olemaan entistä vähemmän, terveydenhoitoa saa vain erilaisilla vakuutuksilla yms. Suomea myydään nyt ulkomaisille yrityksille. Sähkö, pohjavedet, metsät, terveyspalvelut jne. Koulutuksesta ja tutkimuksesta leikataan. Rahat annetaan EU:n varjolla ulkomaille kuten Italialle. Ei hyvältä näytä. Pitäisi muuttaa Keski-Eurooppaan lisääntymään tai olla Suomessa hyvätuloinen ja kasvattaa kielitaitoisia fiksuja lapsia, jotta pystyisivät itse lähtemään muualle opiskelemaan ja töihin. 

Vierailija
45/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mitään maailmanloppua maalailla mutta maailma tulee kyllä paljon muuttumaan. Kunhan tästä eliitin ikävästä kiusaamisesta selvitään niin pikkuhiljaa alkaa maailma rakentua paremmaksi ja ihmisten hyvyys tulee lisääntymään.

Vierailija
46/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Nuo kyllä pärjäävät. Hyvillä geeneillä tulee hyviä jälkeläisiä.

Vierailija
47/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tuota miettinyt 20 vuotta sitten ja hyvinhän nuo näyttävät pärjäävän.

Vierailija
48/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen se maailmanlopun maalaaminen on perustunut johonkin uskon asiaan, millä on haluttu hallita kansan käytöstä ja kivistä ennustamiseen, ei tieteeseen.

Nyt on tämä ilmastonmuutosuskonto. Saa nähdä, miten kauan se kestää. Ilmasto on aina muuttunut. Ei siihen ihmistä tarvita.

Oliko jääkausi ihmisen vika?

Vierailija
49/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa tietysti. Tein lapsen koska vauvakuume iski ja työnsi järjen pois tieltä. Mietin kyllä monesti, että olisi paljon helpompaa elämää jos en olisi tehnyt.

Vierailija
50/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun kehitysmaissa lisäännytään kanien lailla ja kiina saastuttaa niin en ole kiinnostunut miettimään mitä voisin itse tehdä ilmastonmuutoksen vuoksi.

Kyse ei ollut siitä, että jättää lapset tekemättä pelastaakseen ilmaston. Kyse oli siitä pelkääkö oman lapsensa puolesta, koska hän joutuu kärsimään muuttuvasta maailmasta enemmän kuin sinä.

Vierailija
51/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolettaa. Mutta samalla olen toiveikas. Lapsissa on tulevaisuus. Uskon myös evoluutioon ja adaptaatioon. Isossa kuvassa vahvimmat selviytyy ja heikompia tarvitaan siihen. Jonkun täytyy hävitä, että joku voi voittaa. En voi tietää onko se oma geeniperimäni vai jonkun toisen, mutta aina voi yrittää.

Toiveikas? Kuulostaa minusta erittäin synkältä ajatukselta, että lapsesi taistelevat tulevaisuudessa elintilastaan joko voittaen tai että uhraavat itsensä antaen tilaa vahvimmelle. Huh. Onneksi ei ole lapsia.

Vierailija
52/52 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun kehitysmaissa lisää

nnytään kanien lailla ja kiina saastuttaa niin en ole kiinnostunut miettimään mitä voisin itse tehdä ilmastonmuutoksen vuoksi.

Kehitysmaissa ei enää lisäännytä ”kanien lailla”. Syntyvyys on kääntynyt jo aikaa sitten laskuun, vaikka siinä hetki meneekin hetki että väestön määrä alkaa pienentyä, koska ihminen elää kuitenkin keskimäärin 70 vuotta. Syntyvyys per nainen vähenee koko ajan Afrikassakin, ja on vähentynyt jo pitkään. Aasia on tässä kehityksessä vielä pidemmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän