Pitkät hiukset lyhyeksi?
Minulla on alaselkään asti ulottuvat, paksut ja hieman taipuisat hiukset. Raidoitan tukkaani kerran-kaksi vuodessa, eli sellainen luonnollinen vaalean sävyinen, ei mitenkään puhkiblondattu. Yleisesti ottaen hiukset on hyvässä kunnossa, mutta hiuslaatu on vaikea. Olen kasvattanut hiuksiani jo vuosia. Ulkonäön puolesta rakastan hiuksiani ja yleisesti tykkään naisilla pitkistä hiuksista.
Olen kuitenkin niin väsynyt näiden hiustenhoitoon, että mietin reilua pätkäisyä, alaselästä pitkään polkkatukkaan. Hiukseni takkuuntuu aivan äärimmäisen paljon ja etenkin kesäaikaan hiostavat todella paljon. Peseminenkin on todella työlästä, kun pitää kahteen otteeseen selvittää hiukset ja föönaukseen menee kauan aikaa. Hiukseni on ihan hyvännäköiset pelkällä kuivauksella, mutta kaikki oikea "laittaminen" on täysin turhaa, koska mikään ei pysy hiuksissani siistinä, kun parin tunnin päästä on jo pituudet niin takussa, että ne on pakko harjata auki. Kihartaminen on ihan turhaa, koska lopputulos ei kestä edes yhtä iltaa siistinä ja kauniina. Käytän kunnon tuotteita ja hoidan hiuksiani.
Onko kaikilla pitkähiuksisilla näin työläät hiukset, vai onko hiuslaatuni vaan sopimaton erittäin pitkälle hiusmallille? Miten te jaksatte tätä? Uskallanko pätkäistä tukkani, onko teitä kaduttanut hiustenleikkaus jälkeenpäin? En ole hetkeen ollut lyhyttukkainen (tai polkkamittainen) ja en edes muista kuinka helppoa elämä hiusten kanssa silloin oli, vai oliko se edes sitä.
Kommentit (24)
No onko ne pakko heti leikata niin lyhyeksi. Latvoja lyhemmäksi vaan jos eivät sitten takkuunnu niin helposti. Itse ainakin keksin jatkuvasti uusia kampauksia pitkähiuksisena, lettejä, nutturoita jne.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:34"]Minulla on alaselkään asti ulottuvat, paksut ja hieman taipuisat hiukset. Raidoitan tukkaani kerran-kaksi vuodessa, eli sellainen luonnollinen vaalean sävyinen, ei mitenkään puhkiblondattu. Yleisesti ottaen hiukset on hyvässä kunnossa, mutta hiuslaatu on vaikea. Olen kasvattanut hiuksiani jo vuosia. Ulkonäön puolesta rakastan hiuksiani ja yleisesti tykkään naisilla pitkistä hiuksista.
Olen kuitenkin niin väsynyt näiden hiustenhoitoon, että mietin reilua pätkäisyä, alaselästä pitkään polkkatukkaan. Hiukseni takkuuntuu aivan äärimmäisen paljon ja etenkin kesäaikaan hiostavat todella paljon. Peseminenkin on todella työlästä, kun pitää kahteen otteeseen selvittää hiukset ja föönaukseen menee kauan aikaa. Hiukseni on ihan hyvännäköiset pelkällä kuivauksella, mutta kaikki oikea "laittaminen" on täysin turhaa, koska mikään ei pysy hiuksissani siistinä, kun parin tunnin päästä on jo pituudet niin takussa, että ne on pakko harjata auki. Kihartaminen on ihan turhaa, koska lopputulos ei kestä edes yhtä iltaa siistinä ja kauniina. Käytän kunnon tuotteita ja hoidan hiuksiani.
Onko kaikilla pitkähiuksisilla näin työläät hiukset, vai onko hiuslaatuni vaan sopimaton erittäin pitkälle hiusmallille? Miten te jaksatte tätä? Uskallanko pätkäistä tukkani, onko teitä kaduttanut hiustenleikkaus jälkeenpäin? En ole hetkeen ollut lyhyttukkainen (tai polkkamittainen) ja en edes muista kuinka helppoa elämä hiusten kanssa silloin oli, vai oliko se edes sitä.
[/quote] mulla on aina ollut lyhyet hiukset, ja paras malli ainakin mun mielestä on olkapäille ylttävät :)
Älä leikkaa lyhyeksi. Ota pikkuhiljaa vaan lyhyemmäksi.
Älä leikkaa! Kadut sitä.
Mä olen useammankin kerran pätkäissyt hiukseni lyhkäseksi ja joka kerta katunut. Kaikki aina sanoo, että lyhyet hiukset on helppo laittaa, paskan marjat. Ihan älyttömästi vaikeutuu.
Nyt mulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja hiuksia pudonnut päästä aivan tajuttomasti. Jouduin pätkäsemään hiukset niin lyhkäseksi, että vituttaa urakalla.
Minä kannatan ehdottomasti jo ihan siitä syystä että minusta sellainen runsas pitkähkö polkka vaan näyttää paljon tuuheammalta ja tyylikkäämmältä...huomaat varmaan etten ole pitkän tukan ystävä :)
Mä leikkasin samassa tilanteessa kuin sinä, aika lyhyeksikin, enkä katunut. Nyt alkaa taas olla olkapäille ulottuvat hiukset ja pikku hiljaa alkaa ahdistaa. Jos pitkät hiuksesi ovat aina vain auki tai tylsästi ponnarilla, leikkaa. Jos jaksat kihartaa, letittää ja laittaa, niin sitten älä leikkaa. Mutta kyllä lyhyt hiusmalli piristää, kunhan se on naisellinen eikä miehekkäällä tavalla lyhyt.
Esim. tällaisista pidän itse
http://cdnpix.com/show/imgs/1aa9f6174a0f2ae773c13b3220574bf4.jpg
http://media-cache-cd0.pinimg.com/736x/5b/8b/4e/5b8b4e1f34d95d572c10cd5929d0a417.jpg
http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/53/ab/ce/53abce093a8cd60ca6c3e2d4c62d30ce.jpg
ÄLÄ valitse kananpersemallia :D
http://static.iltalehti.fi/viihde/katarinasuurijuttu1602JID_vi.jpg
http://www.haarforum.de/gallery/files/9626-2243548865_f2849d0070_o.jpg
Mulla on pitkät hiukset, lähes aina auki. Hyvin helppohoitoiset. Pesen shampoolla, pyyhekuivaan, harjaan, ja kerran parissa kuukaudessa värjään juurikasvun (olen luonnonvaalea, mutta vaalennan). Leikkaan itse latvat kynsisaksilla. Usein saan kehuja hiuksistani. Aion olla pitkähiuksinen lopun elämääni. :)
Minulla on pitkät hiukset myös, ja ne on usein auki koska niin ne näyttää hyvältä! Letitän niitä myös ja laitan kampauksia, vaikka en niitä oikeaoppisesti teekään eli ensin föönää, sitten laita tököttejä ja sitten vasta kampaus. En föönaa hiuksiani kuin harvoin muutenkaan, ja mielelläni vältän turhaa hiusten kuluttamista. En myöskään harjaa niitä märkinä koskaan.
Minulla on lasimainen hius ja hiuksia on paljon. Pesen pari kertaa viikossa ja samalla laitan hyvän hoitoaineen, muuta en oikeastaan tee.
Minulla on ollut lähes koko elämäni pitkät hiukset, lapoihin asti ja jopa alle. Pari vuotta sitten leikkasin ensin melko lyhyen, lopulta hyvin lyhyen mallin. En mitään kananpersemallia, vaan kaunis klassinen leikkaus ja hyvä väri. Rakastan nykyistä kampaustani. Harrastan hikiliikuntaa 5-6 kertaa/vko, joten siinäkin mielessä lyhyt on ihana. Saan myös paljon kehuja hiuksistani ja kampaajaani kysellään. Ei lyhyt aina kaduta! Mulla lasimainen hius, hieman taipuisa, mutta tosi hyväkuntoinen ja hiusta on paljon.
Mun hiukset olivat pisimmillään n. 70 cm ja kyllästyin niiden hoitamiseen. Paksut, hyväkuntoiset ja kiiltävät. Otin sakset käteen ja leikkasin, nyt hiukset ulottuvat olkapäille. Ei kaduta yhtään. :)
Mulla oli kanssa pitkät ja paksut hiukset. Ja ne kasvaa tosi nopeasti vähintää 20cm/vuosi. Leikkasin polkan ja nyt 6 kk jälkeen taas niin "pitkät" että mietin tosi lyhyttä. Paljon parempi enkä ole katunut. Ne saa kasvatettua uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 14:34"]Mulla oli kanssa pitkät ja paksut hiukset. Ja ne kasvaa tosi nopeasti vähintää 20cm/vuosi. Leikkasin polkan ja nyt 6 kk jälkeen taas niin "pitkät" että mietin tosi lyhyttä. Paljon parempi enkä ole katunut. Ne saa kasvatettua uudestaan.
[/quote]
Siis ne olivat ristiselkään asti...
Kahdesti olen pitkät hiukset leikannut kerralla lyhyesti ja molemmilla kerroilla tykännyt hirveästi. Nyt varmaan loppuiän lyhythiuksisena.
Hiustenhoitosi kuulostaa tosi vaikealta. Minun rutiinini on tällainen:
-hiukset aamulla nutturalle, ponnarille tms.=> eivät hiosta. Kampaamiseen menee pari minuuttia. Harjaa en tarvitse ollenkaan, harvapiikkinen kampa riittää.
-illalla taas kampaan ja laitan hiukset yöksi letille => eivät mene takkuun yön aikana
Pesu pari kertaa viikossa, pesen alkuillasta ja ilmakuivaan illan ja yön aikana. Mitään föönaamista en todellakaan jaksaisi.
Kampaus pysyy hiuksissa koska kiinnitän sen kunnolla. Irtohaivenet kuriin pinneillä, hyvät metallittomat hiuslenksut ja tukevat kiinnittimet jotka olen hankkinut etupäässä ulkomaisista nettikaupoista. Hiukseni ovat melkein aina kiinni, harkitsen todella tarkkaan ennen kuin lähden mihinkään hiukset auki koska sitten takkuja saa selvitellä vaikka miten kauan. Onneksi kampausvaihtoehtoja on paljon, niin kyllästymisestä ei ole vaaraa. Minusta tukkani on oikein helppo verrattuna siihen kun se oli lyhyt.
Lyhyet hiukset EIVÄT ole helppohoitoisemmat kuin pitkät. Päinvastoin. Lyhyet pitää kammata ja muotoilla joka aamu, niinäkin aamuina kun pitkät hiukset sutaisee ponnarille tai antaa laota päätä myöten. Helppohoitoisuudn takia hiuksia on siis turha katkaista.
kokopnaan toinen asia on se, että jos aapeen hiukset takkuuntuvat koko ajan, ne eivät todennäköisessti ole ihan niin hyvässä kunnossa kuin hän kuvittelee. Kunnon takia ne voi kannattaakin pätkäistä. Ja kun ne pätkäisemällä saa hyväkuntoisiksi, on hyväkuntoisten hiusten hoitaminen minkä tahansa pituisena helpompaa kuin huonokuntoisten. Jos hön kuitenkin haluaa edelleen pitää pitkiä hiuksia, voisi ennen leikkausta kannattaa kokeillla kunnon öljyhoitosarjaa ja luonnonmateriaalista hiusharjaa ja föönikieltoa joksikin aikaa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 11:18"]
Esim. tällaisista pidän itse
[/quote]
Ihanat, sopivan pituiset ja seksikkäät ja kuivuvat varmaan nopeasti pesun jälkeen. Taidan mennä pätkäisemään 15 cm tästä omastani. Kiitos kuvasta!
t: en ole AP mutta kiinnostuin myös
No siis kyllä kaduttaa mutta mun oli vaan pakko leikata lyhyeksi, kun ne meni käsittelyissä niin karmeaan kuntoon. Oli aivan järkyttävä shokki pätkäistä ristiselkään asti oleva kuontalo ihan lyhyeksi. Mutta nyt kun alan hieman jo tottua, niin taidan ehkä jopa tietyllä tavalla pitää tästä tyylistä.
Mutta todellakin odotan että nämä kasvaisi edes olkapäille tai niin että saa ponnarin.
Entä jos leikkaat ensin vaikka bsl-mittaan ja katsot sitten?
Terve, kiiltävä lyhyempi kampaus AINA paljon parempi kuin takkuinen pitkä hattarapää :-) Näin sanoo kaikki tuntemani hyvin koulutetut miehetkin, jotka ei ymmärrä miksi monet naiset kasvattaa väkisin jotain hamppuista rotanhäntää niskassa.
Mä muuten veikkaan että kohta se Jennifer Anistonin alkup. lyhyempi Frendien Rachel-kampaus tekee tuloaan taas =)
100% kaduttaa. kompromissi: leikkaa esim kainaloihin asti. :)