Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko pikku paikkakunnilla useamman kanssa seurustelevat kertoa...

Vierailija
21.07.2014 |

Mitä mielessänne liikkuu, kun olette ensin vaikkapa naimisissa jonkun kanssa, eroatte, seurustelette jonkun samalla paikkakunnalla asuvan kanssa tovin aikaa. Ehditte tutustua sukuun, joka asuu samalla paikkakunnalla. Eroatte ja alatte taas seurustella saman paikkakunnan eronneen kanssa. Puhutaan nyt siis tyyliin 5000 asukasta kokoisista kylistä. Oletteko luopuneet ajatuksesta, että olisi olemassa sitä oikeaa? Vai onko teillä niin hyvä mäihä, että näitä oikeita on siunaantunut tästä koko maailmasta just sille paikkakunnalle? Eikö yhtään ärsytä nähdä exia kylillä ihan siis kaupassa jne.?

Voisitteko avata ajatuksianne? Ja siis nyt ei puhuta mistään teineistä, jotka seukkailee yhden jos toisen kanssa, vaan nelikymppisistä eronneista tai leskeytyneistä ihmisistä? Mikä panee hakemaan kumppanin samalta paikkakunnalta? Avaisitteko sielunelämää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:24"]

Okei, sovitaan, että 3000 asukkaan kunta on verrattavissa Helsinkiin. Tehdään näin. Nyt saadaan samalla loppumaan kahtiajaottelu maalaisiin ja kaupunkilaisiin.

Opinpahan tällaisenkin jutun ihan yllättäin. Kiitos.

Ja sitten voin tehdä senkin päätelmän, että joku nyt vaan sattuu rakastumaan monta kertaa pienellä paikkakunnalla useampaan ihmiseen. Selvä. Ja sen, että se ei teitä haittaa. Sen kai halusinkin kuulla. Itse on siis ihan friikki, kun en todellakaan seurustelisi useamman saman paikkakunnan äijän kanssa. Kyllä täällä kaikki tietävät kaikki, jos eivät tunne. Joku on aina jokun sukulainen tai työkaveri tai kaverin kaveri. Minua häiritsisi että exmiesystävä kävelisi minun ostamassani Marimekon paidassa vastaan uuden naisystävänsä kanssa ja sitten parin vuoden päästä hän kävelisi jonkun uuden kanssa vastaan minun ostamassani Marimekon paidassa ja exnaisystävänsä kultakorussa. Okei, olen siis outo. Ilmeisesti ihmisistä on hauska elää pienessä piirissä. Ja pienet piirit ovats iis Helsinki=kaikki muuta paikkakunnat. liitetäänkö tähän vielä Milano tai New York?

[/quote]

maalla miehet ei kulje Marimekon paidoissa, joten selkeästi kerrot nyt kokemuksiasi Helsingissä. Missä näet exän ja hänen edeltäjänsä viikottain samassa baarissa, missä itse käyt. Vaikka miten yrität väittää, että maalla on pienet piirit, niin kaupungissa ne  on vielä paljon pienemmän. Maalla voit mennä omalle rannalle ottamaan aurinkoa kaikessa rauhassa uuden rakkaan kanssa, kaupungissa on se yksi näyttäytymisranta, jossa on "kaikki".

Ja tunnusta pois, Helsingissäkin on paljon toisella kierroksella olevia pareja, jotka on löytäneet uuden tutusta kaveripiiristä sen sijaan, että olisivat uskaltaneet  edes Kirkkonummelle asti katsomaan sinne tarjontaa.

Vierailija
22/28 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Helsinki jankkaaja on sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:07"]Koska Helsinkiläiset eivät törmää eksiin tämän tästä, eivät eksien lapsiin, ei eksien sukuun. Asia on ihan toinen pienillä paikkakunnilla. Siksi.

[/quote]

Kyllä vaan törmää.. ei helsinki mikään kauhen iso kaupunki ole..

Vierailija
24/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kylläkin teini (tätä ei varmaan olis kannattanut myöntää, tännehän ei meitö teinejä haluttu... :D), mulla on takana yks ja ainoa, vuoden mittanen suhde. On kieltämättä hiukan rasittavaa kun näen poikaa joka päivä koulussa, kaupassa, harrastuksessa ja ties missä kaikkialla... D: Myös pojan vanhemmat ja sisaret harrastavat samaa harrastusta kuin minä... D: Mut ei voi mtn. Nyt mulla on säätöö yhen mun kaveripojan kanssa, meillä on kaks yhteistä harrastusta, samat kaveriporukat, ollaan samalla luokalla ja meillä on samat tulevaisuudensuunnitelmat (siis en nyt tarkota sitä ihqutusta, jota teineltä ootetaan, vaan meillä on tavoitteena sama lukio ja lääkis...) että jos nyt tästä tulis jotain, ja meillä menis sukset ristiin nii en sais sitä pois silmstäni, muuten ku muuttamalla veke.

JA NYT VARSINAINEN VASTAUS AP:N KYSYMYKSEEN; en todellakaan tiedä miten tästä n. 20 000 ihmisen kylästä löytyy niin monta tyyppistäni ihmistä, en tosiaan tiedä :D

Vierailija
25/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti "yhteen oikeaan"? Eihän sellaisia ole olemassa. On paremmin ja huonommin itselle sopivia ihmisiä ja ihmisistä itsestään on kiinni, toimiiko suhde vai ei. Näitä, joiden kanssa synkkaa hyvin, voi tietenkin olla useita melko pienessäkin ihmisjoukossa. Sen sijaan on asia erikseen, miten kokee eksien näkemisen. Joitain häiritsee ja joitain ei.

Vierailija
26/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:24"]

Okei, sovitaan, että 3000 asukkaan kunta on verrattavissa Helsinkiin. Tehdään näin. Nyt saadaan samalla loppumaan kahtiajaottelu maalaisiin ja kaupunkilaisiin.

Opinpahan tällaisenkin jutun ihan yllättäin. Kiitos.

Ja sitten voin tehdä senkin päätelmän, että joku nyt vaan sattuu rakastumaan monta kertaa pienellä paikkakunnalla useampaan ihmiseen. Selvä. Ja sen, että se ei teitä haittaa. Sen kai halusinkin kuulla. Itse on siis ihan friikki, kun en todellakaan seurustelisi useamman saman paikkakunnan äijän kanssa. Kyllä täällä kaikki tietävät kaikki, jos eivät tunne. Joku on aina jokun sukulainen tai työkaveri tai kaverin kaveri. Minua häiritsisi että exmiesystävä kävelisi minun ostamassani Marimekon paidassa vastaan uuden naisystävänsä kanssa ja sitten parin vuoden päästä hän kävelisi jonkun uuden kanssa vastaan minun ostamassani Marimekon paidassa ja exnaisystävänsä kultakorussa. Okei, olen siis outo. Ilmeisesti ihmisistä on hauska elää pienessä piirissä. Ja pienet piirit ovats iis Helsinki=kaikki muuta paikkakunnat. liitetäänkö tähän vielä Milano tai New York?

[/quote]

maalla miehet ei kulje Marimekon paidoissa, joten selkeästi kerrot nyt kokemuksiasi Helsingissä.

[/quote]

Kyllä  vaan kulkevat. Eivät ehkä ne varsinaiset maajussit ja autonrassaajat, mutta esim. opettajat ja terveyskeskuslääkärit kyllä käyttävät edelleen usein Jokapoika-raitaa. Tai sitten oma kotipaikkakuntani on todella suuri poikkeus Suomen mittakaavassa.

Opettajien ja lääkäreiden ihmissuhdekuviot ovat muuten sitten pikkukaupunkien juorupiirien ykkösaiheita. He ovat usein melkolailla ainoita muualta tulleita ihmisiä kylillä, vaikka jännästi monen juuret ovat naapuripitäjässä tai kuitenkin jossain lähistöllä. He ovat nimenomaan niitä ihmisiä, jotka kaikki tietävät, ja jopa kuvittelevat tuntevansa. Meillä nousi kova kohu, kun vaimonsa aikanaan jättämä (se, kuka kenetkin jättää määritellään usein sen mukaan, kuka jää asumaan vanhaan kotitaloon) opettaja alkoi vuosia eronsa jälkeen käydä iltalenkillä ikisinkkuopettajattaren kanssa. Ja tämä siis huomattiin, koska ihmisillä on tapana seurata sitä, kuka kulkee "heidän" tiellään.

Vähän vaikea kuvitella, että näin tapahtuisi Helsingissä. Työpaikkaromansseja toki on, mutta ei niistä koko kaupunki puhu.

Vierailija
27/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:33"]

Varmasti voisi etsimällä etsiä seuraa kauempaakin, mutta on tilanteita joissa käytännöllisyys sanelee tosiasiat. Itse en lähtisi parinhakureissulle vaikka 70 kilometrin päähän jos omastakin kunnasta löytyy ihmisiä. Itse henkilökohtaisesti en jaksaisi rakentaa ihmissuhdetta viikonlopuille ja lopulta miettiä, kuka muuttaa ja minne, miten työt saa järjestettyä jne. Koska omalta pieneltä paikkakunnalta on löytynyt seuraa niin en jaksa nähdä vaivaa ja hakemalla hakea itselleni suhdetta kauempaa.

[/quote]

Kotipitäjässä muuten kävi niin, että juurikin noin 70 kilometrin päähän kirkonkylästä sellaiseen suuntaan, jonne ei ollut aiemmin totuttu ajamaan esim. tansseihin, avattiin aikanaan uusi, suuri viihdekeskus. Tämä viihdekeskus aiheutti  todellisen eroaallon pienessä pitäjässä. Kävi nimenomaan niin, että perustyytyväiset, järkevät, neli-viisikymppiset emäntäihmiset, jotka olivat olleet naimisissa ensimmäisen tai toisen poikaystävänsä kanssa 20-30 vuotta, ja joilla oli jo aikuiset tai aikuisuutta lähestyvät lapset, lähtivät sinne tyttöporukalla tansseihin tai kuuntelemaan suosikkiesiintyjää, ja kohtasivatkin sitten vähän vanhemmalla iällä sen elämänsä  (ehkä ensimmäisen) rakkauden. Parin  hyvän kaverin, joiden kotona olin vieraillut,  vanhemmat erosivat tuolloin äidin aloitteesta.  Isäni, joka on mukana vähän kaikessa harrastus- ja yhdistystoiminnassa kotikunnassani, tunsi näitä jätettyjä miehiä vielä muutaman lisää. Useimmat miehistä löysivät myös uudet kumppanit, usein vieläpä omalta kylältä.

Tämä on siis esimerkki siitä, mihin pienikin horisontin laajennus parisuhdeasioissa saattaa johtaa.

-28-

Vierailija
28/28 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Helsingissä törmää eksiin jatkuvasti, törmää heihin siis ihan koko ajan muualla! Helsingissä on 600 000 asukasta, pikku kunnassa 3000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä