Mulle tulisi ihan älyttömän kiusallinen olo, jos saisin vielä synttärilahjan.
Miten lapsellista! Syntymäpäivälahjat kuuluvat aikuisiällä enää pyöreisiin vuosiin ja silloinkin vain jos itse järjestää juhlat.
Kommentit (17)
Miksi kaikki hauska pitää lopettaa kun tulee aikuiseksi? Joulu on vain lasten juhla, aikuinen ei tarvitse synttärilahjaa, aikuisen ei tarvitse pitää karkkipäivää jne. Mä olen sitten varmaan jäljeenjäänyt mutta mä kyllä nautin lahjojen saamisesta (myös antamisesta) ja muistakin "vain lasten"- jutuista vaikka kolmekymppinen olenkin.
Onneks me muut saadaan tykätä vielä aikuisinakin synttäreistä. Ite saan yleensä isältä jotain teknologia härpäkettä, on kunnon hifistelijä. Viimeksi sain langattomat sikakalliit kuulokkeet ja edellisinä vuosina on tullut ties mitä lisälaitetta tietokoneeseen, puhelimeen, kameraan, telkkariin ja pelikonsoleihin. Mä pärjäisin kyllä ilmankin eikä varmaan itsellä tulis ostettua, mutta isän mielestä mun "viihdekeskus" on aivan paska ja pitää parannella. :D Tuleehan niitä lahjoja sitten ahkerasti käytettyä kyllä.
Mulla on kohta nimpparit ja odotan silloinkin lahjoja.
38 v.
Joo sama täällä, ei aikuisille mitään lahjoja enää tarvitse ostaa. Synttäreitä voi muistaa muillakin tavoin.
Voi voi, onneksi meillä ei ole noin ankeaa! Mä saan synttärilahjoja ainakin mieheltäni, vanhemmilta, veljiltä jotain pientä, anoppi muistaa aina, kummitytön vanhemmilta (paras kaverini ja miehensä)... Heitä kaikkia muistan myös heidän synttäreillään. Myös yleensä kahvit tulee keitettyä ja joku kaakku pyöräytettyä synttäreiden kunniaksi, onpahan hyvä syy kutsua rakkaat ihmiset kokoon.
Niin, ja olen siis jo 34.
Mä saan edelleen vajaa kolmekymppisenä perheellisenä synttärilahjoja vanhemmiltani ja myös isovanhemmiltani. Useimmiten saan rahaa, ja sen rahan käytän sitten vain itseeni kun muuten rahat tuntuu aina menevän johonkin lasten juttuihin tai yhteiseen hyvään. Synttärilahjarahat on mun ja vain mun, ostan niillä jotain kalliimpaa mitä muuten ei tulisi ostettua, tai sitten varaan esim. Hemmitteluhoidon.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:43"]
Miten lapsellista! Syntymäpäivälahjat kuuluvat aikuisiällä enää pyöreisiin vuosiin ja silloinkin vain jos itse järjestää juhlat.
[/quote]
Me ei voida sille mitään ettei sinun vanhempasi ole enää elossa, ettei sinulla ole miestä tai ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 09:43"]
[/quote]
Me ei voida sille mitään ettei sinun vanhempasi ole enää elossa, ettei sinulla ole miestä tai ystäviä.
[/quote]
Häh? Onko teillä perhe- ja ystäväpiirissä lagjat ja tavara ainoa tapa osoittaa välittämistä ja rakkautta? Voi miten ankeaa ja kamalaa, onneksi ei itselle ole samanlaista!
Mä en myöskään halua juhlia omia synttäreitä tai nimppareita. Toki saan vanhemmiltani yleensä lahjaksi rahaa, vaikka olen pyytänyt etteivät mitään antaisi. Myös mieheni ja lapset muistaa. Meillä on monta lasta ja kaikkien juhlia juhlitaan. Se riittää minulle. Kutsun lasten juhliin ystäviä ja sukulaisia.
Omat lahjat tuntuu turhilta ja kuten aloittaja sanoi kiusallisiltakin. Toivon mieluimmin lapsiani juhlittavan. Lasten synttärit on minulle tärkeämpiä kuin omat synttärit.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:35"]
Mä en myöskään halua juhlia omia synttäreitä tai nimppareita. Toki saan vanhemmiltani yleensä lahjaksi rahaa, vaikka olen pyytänyt etteivät mitään antaisi. Myös mieheni ja lapset muistaa. Meillä on monta lasta ja kaikkien juhlia juhlitaan. Se riittää minulle. Kutsun lasten juhliin ystäviä ja sukulaisia.
Omat lahjat tuntuu turhilta ja kuten aloittaja sanoi kiusallisiltakin. Toivon mieluimmin lapsiani juhlittavan. Lasten synttärit on minulle tärkeämpiä kuin omat synttärit.
[/quote]
Olet aika itsekäs tyyppi, kun et anna toisten muistaa ja ilahduttaa sinua. Lapsesi saavat huonon mallin käytöksestäsi. Vai oletko niitä äitejä, jotka soittavat lapsille nauhoitusta synnytyksestä, että saavat kuulla kuinka jouduit kärsimään heidän takiaan? :D
En tajua miten aikuinen jaksaa odottaa joka vuosi omia synttäreitään. Juhlia voi muutenkin ja vieraita kutsua, minulle ainakin ystävien näkeminen on paljon mieluisampaa kuin tavaran saaminen.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:23"]
Joo sama täällä, ei aikuisille mitään lahjoja enää tarvitse ostaa. Synttäreitä voi muistaa muillakin tavoin.
[/quote]
Kuulun itsekin tähän kategoriaan. En ole välittänyt aikuisena enää synttärijuhlista. Toki kakku on tehty, kuten kaikille perheenjäsenille. Mutta lahjojen kerjääminen suvulta ja ystäviltä tuntuisi jotenkin nololta.
Eri asia sitten 50v, 60v jne.. juhlat. Nykyinen tapa juhlia isosti 30v ja 40v synttäreitäkin tuntuu hassulta.
Veikkaan että ap kiusaantuu aika monesta muustakin (tavallisesta) asiasta.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 10:35"]
[/quote]
Olet aika itsekäs tyyppi, kun et anna toisten muistaa ja ilahduttaa sinua. Lapsesi saavat huonon mallin käytöksestäsi. Vai oletko niitä äitejä, jotka soittavat lapsille nauhoitusta synnytyksestä, että saavat kuulla kuinka jouduit kärsimään heidän takiaan? :D
[/quote]
Onko mielestäsi lahjat ja tavara ainoa tapa ilahduttaa toisia? Jestas mikä materialisti olet. Meillä lapset tekevät äidille ja isälle kortteja ja synttäriaamiaisen sänkyyn. Lahjaksi keksivät jotain pientä ja ihanaa elämystä kuten jalkahieronta, opastettu kävelykierros lähimetsässämme, maljakollinen metsäkukkia jne. en voisi tulla mistään tavarasta tai rahasta yhtä onnelliseksi kuin noista lasteni itse ideoimista ja järjestämistä yllätyksistä. Surullista jos teillä osataan osoittaa valittämistä ja rakkautta vain materian kautta, menetät mielestäni hyvin paljon.
Meillä suvussa juhlitaan kaikki vuosipäivät eikä ole ollenkaan kiusallista saada 37v lahjaa.