Viikko aikaa päästä eroon peräpukamasta. Vinkkejä! (ällövaroitus)
Viikon päästä on edessä suunniteltu sektio ja todellakin haluan siihen mennessä päästä eroon tuosta herneen kokoisesta peräaukon ulkopuolelle ilmestyneestä pukamasta! Viikko sitten se siihen yhtäkkiä ilmestyi eikä mainittavaa paranemista ole huolellisesta rasvailusta huolimatta tapahtunut. Pukama ei juurikaan vuoda ja olen rasvaillut sitä Sheriproct neo rasvalla ja suihkutellut muutaman kerran päivässä. Onko siitä vielä mahdollista päästä eroon, muuten kuin saamalla tämä lapsukainen täältä ulos? Kaikki vinkit otetaan vastaan!
Esikoinen syntyi myös sektiolla ja ehdottomasti kipein toipumisen vaihe siitä oli yhtäkkiä ilmestynyt vuotava peräpukama. Silloin vimmaisesta rasvailusta sain koko alapään vereslihalle ja olin tosi kipeä. En halua kokea samaa uudelleen :´(
Kommentit (7)
Eihän tuota voidetta ees saa käyttää raskauden eikä imetyksen aikana!
www.laakeinfo.fi: Yleisesti paikallista kortikoidihoitoa ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Raskaana olevien ja imettävien naisten tulee välttää pitkäaikaista Scheriproct Neo -hoitoa.
Saa käyttää, jos lääkäri on niin määrännyt. Itse käytän tarvittaessa, koska en enää ikinä halua kokea trombosoituneen peräpukaman avaamisen tuskaa. Siinä oli hilkulla synnytyksen käynnistyminenkin kivun takia (onneksi olin samassa sairaalassa synnytyspäivystyksen kanssa) ja tarvi vähän vahvempia kipulääkkeitä ku perus Panadolia. Lääkäri on mun kanssa samaa mieltä: parempi pieni määrä kortisonia silloin tällöin kuin tuollainen operaatio vahvoine kipulääkkeineen.
Mulle lääkäri just määräsi scheriproctia. Sanoi että lähes ainut mikä tehoaa kunnolla. Siinä on kortisonia joten kuureittain pitää käyttää. Laitoin vaan yhden puikon illalla ja rasvaa aamulla. Oli kyllä kipeä ja tulehtunut, mitta 3 päivässä parani. Viileellä suihkuttelu useasti.
Nykyään se on poissa, mutta heti kun alkaa tuntua kirvelyä tai kutinaa veskireissun jälkeen, laitan puikon eikä oo tullut takasin.
Kesä on kukkeimmillaan, kannattaa turvautua luonnonaineisiin. Siankärsämön nimikin on saksaksi "naistenyrtti", auttaa kaikkiin naistenvaivoihin ja ruuansulatuselimistön ongelmiin, ikenistä ja huuliherpeksestä peräpukamiin.
Siankärsämö kukkii juuri nyt ja sitä löytyy melkein mistä vaan, ja siitä voit tehdä istumakylpyjä tai voiteita. Aloita käyttö varovasti, jos epäilet olevasi allerginen.
Siankärsämöä ei sitten missään nimessä sisäisesti ainakaan raskaana! Voi käynnistää synnytyksen ennenaikaisesti.
Jos ei Scheriproct auta, on konstit vähissä... Mulla on ollut samaa, ei ole helpottanut kuin siinä vaiheessa, kun vauva on poissa painamasta alapäätä. Pyydä lääkäriltä synnytyksen jälkeen puuduttavaa voidetta, jos on tosi kipeä, helpottaa sitä paranemisaikaa.