Perämoottorit sähköistyvät, 200kg akusto onkin kätevää siirtää veneeseen
Kommentit (19)
Onneksi sähköistyy. Vitu**aa niin kuunnella sitä paskojen alitehoisten bensamoottoreiden ääntä, kun niillä vedetään aina maksimikierroksilla.
Ensin tuli painavat 4 tahti murikat "pakollisiksi" kun kuluttavat vähemmän. Totta toinen puoli, uistelu vauhdilla kulutus tosi pieni. Mutta marssivauhdilla sama tai hiukan enempi koska painoa enempi niin myös tehoja oltava enempi. Tämä tullut testattua ihan ite.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sähköistyy. Vitu**aa niin kuunnella sitä paskojen alitehoisten bensamoottoreiden ääntä, kun niillä vedetään aina maksimikierroksilla.
Pitäisi ainakin säätää laki, että moottoria saa käyttää vain tietyllä prosentilla maksimitehosta liukuunnousuvaihetta lukuun ottamatta.
Hienoa on katsella sellaisesten isojen veneiden menoa, kun niistä kuuluu lähinnä veden kohinaa, kun matkavauhtiin riittää moottorista matalatkin kierrokset. Ja sitten tulee se hemmettein "kakskytheppanen", jota vingutetaan täysillä kierroksilla niin että koko järvi raikaa.
Hankinnkin heti sähkömoottorin ja laitan kaiuttimesta kuulumaan vanhanmallisen äänen.
Vierailija kirjoitti:
Hankinnkin heti sähkömoottorin ja laitan kaiuttimesta kuulumaan vanhanmallisen äänen.
Subbari jytkymään kun sitten mahdollista kuunnella musaa
Kiva soutaa sellaista venettä jossa tuo 200kilon akku jos se sattuu vaikka kastumaan.
Souda, et sä moottoria mihinkään tarvitse
Veneen saa kulkemaan aivan tarpeeksi lujaa pienellä sähkömoottorilla. Ne isot veneet joissa kulutus on litran per kilometri ja aivan turhia. Kaikki tietää ilman isoa venettäkin, että oot nysämulkku.
Veneisiin sopii, myös moottoripyöriin.
Vierailija kirjoitti:
Veneen saa kulkemaan aivan tarpeeksi lujaa pienellä sähkömoottorilla. Ne isot veneet joissa kulutus on litran per kilometri ja aivan turhia. Kaikki tietää ilman isoa venettäkin, että oot nysämulkku.
Ostiko naapuri isomman veneen ku sulla😹
Mikä ihmeen 200kg akusto?
Minusta veneessä akku on todella kätevä ja vaivaton, eikä ole naisena mitään ongelmia nostella sitä. Ja akkua voi aina ladata, jolloin riittää pienemmätkin tehot.
Jos sillä veneellä tai moottoripyörällä olisi tarkoitus ajella edes hieman pidempää matkaa, ja haaveilee edes hieman kävelynopeutta lujemmasta vauhdista, niin akusto alkaa kasvamaan nykytekniikalla järjettömän kokoiseksi ja hintaiseksi.
Aika harvalle vene on mikään välttämätön elinehto vaan ainoastaan hupiväline. Ja mikäli on niin se liikkuu myös airoilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä veneellä tai moottoripyörällä olisi tarkoitus ajella edes hieman pidempää matkaa, ja haaveilee edes hieman kävelynopeutta lujemmasta vauhdista, niin akusto alkaa kasvamaan nykytekniikalla järjettömän kokoiseksi ja hintaiseksi.
Sadan euron sähköperämoottorilla ja auton akulla pääsee kyllä huomattavasti kovempaa kuin kävelyvauhtia.
Millos tulee sähkötoimiset jetit?
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä veneellä tai moottoripyörällä olisi tarkoitus ajella edes hieman pidempää matkaa, ja haaveilee edes hieman kävelynopeutta lujemmasta vauhdista, niin akusto alkaa kasvamaan nykytekniikalla järjettömän kokoiseksi ja hintaiseksi.
Laita siihen aurinkopaneelit.
Saatanan sairas suuntaus tämä kaiken sähköistäminen koska bensakäyttöisestä v-8 polttomoottorista lähtee paljon paremmat äänet sekä tuoksut...
Hanki pitkä jatkojohto.