Onko sinulla joku henkinen este, joka estää matkustelun?
Esim vieraiden vessojen kammo, ääretön nirsous ruuan suhteen, bakteerikammo, et pysty nukkumaan kuin kotona, lentopelko, tms?
Epäilen jotain tämmöistä kaverillani, koska rahasta ei ole pulaa, mutta kun yritän ehdottaa yhteistä reissua niin hän selittää jotain ympäripyöreetä, mutta ei kerro oikeaa syytä. Harmi.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 22:20"]Ei ole varaa
[/quote]
Olet siis pihi? Oikeasti rahaa on mutta et halua tuhlata? Henkisiä esteitähän kysyttiin.
Matkustelen sitten, kun vierelläni on ihminen, jonka kanssa oikeasti haluan matkoja tehdä. Tällä hetkellä ei ole ketään. Pari kaveria on, mutta eivät ole niin läheisiä, että lähtisin ulkomaille heidän kanssaan.
On moniakin pelkotiloja esim sosiaalinen ahdistuneisuus ja lisäksi muunmuassa julkiset vessat inhottaa silmittömästi muttei mikään ole ollut vielä niin paha että olisi estänyt matkustelun.
Parhaat reissut olen tehnyt Suomessa, vaikka noin parikymmentä muutakin maata on tullut nähdyksi. Suomessa on siistiä ja helppoa matkustaa, tosin kalliimpaa kuin ulkomailla. Ulkomailla matkustelu on stressaavaa monesta syystä. Sen aina muistaa, kun on raahautunut johonkin toiseen maahan. Rakastan kotimaan matkailua.
Paha sosiaalinen fobia, jonka takia en voi matkustaa yksin. Kukaan läheisistäni ei koskaan halua reissata, joten vain haaveilen eri kohteista joihin haluaisin päästä käymään.
Stressaan koko matkan ajan. Ahdistuneisuushäiriö ja paniikkikohtaukset. Herkkä vatsa, pelkään syödä ettei iske ripuli jne.
Mstkustan silti, mutta en kauheesti nauti siitä. Paras hetki on se kun pääsee kotiin.
Pelkään torakoita, joita lämpimien maiden luonnossa asustelee. Vaikka niitä välillä tupsahtelee sisätiloihinkin, en oudosta pelostani huolimatta voisi jättää matkustelemista. Se on niin rentouttavaa ja antoisaa. Alkeellisia oloja ei Euroopan matkakohteissa enää näe ja vessatkin ovat nykyisin lähes joka paikassa ihan kelvollisia. Niitä ei muutaman tuhannen kilometrin lähietäisyydellä kannata muidenkaan pelätä. (Olen matkustellut paljon, varsinkin Etelä-Euroopassa.)
Vieraiden ihmisten kammo... tai ei kammoa, mutta ei minua kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin. En koe matkkustelua kovinkaan mukavaksi puuhaksi. Työn vuoksi JOUDUN matkustamaan jo ihan riittämiin.
Mä en lähtisi ystävän kanssa, koska haluan mennä oman mieleni mukaan. Joskus ollut hyvän tuttavapariskunnan kanssa ja oli ärsyttävää säätöä kun yksi haluaisi pitsaa ja toinen ei ainakaan pitsaa ja toinen kallista ruokaa ja toinen halpaa.
Pelkään hulluna lentämistä, mutta pidän kyllä matkustamisesta. Toistaiseksi olen matkustanut vain Euroopassa koska ajatuskin pitkästä lennosta mantereelta toiselle kauhistuttaa. Vähintään kerran vuodessa pakotan itseni lentokoneeseen, mutta olen pari matkaa tehnyt myös autolla+laivalla.
Pelkään mahatautia kun kahdella peräkkäisellä etelän reissulla saimme sen. Pelkään luteita ja lentokoneitakin tippuu:D Ehkä rauhoittavien kanssa vois mennä jos olis pakko. Olen onneksi kyllä matkustellut jo paljon. Kammot tulleet vasta viime vuosina.