Neuvokaa miten eroon sipsiriippuvuudesta
Syön sipsejä siis viikoittain. En vedä koko 300g pussia kerralla vaan se riittää minulle noin kuukaudeksi.
Tiedän, että sipsit on epäterveellisiä, mutta jotenkin olen onnistunut luomaan niihin riippuvuus suhteen. Itsekurissa olisi parantamisen varaa, jotta en ostaisi niitä.
Kommentit (16)
Ihan yksinkertaisesti et vain mene kaupassa sipsihyllyjen ohi. Tee kauppareissulle aina ostoslista ja pitäydy siinä. Älä mene nälkäisenä/illalla kauppaan "ihan vain hakemaan jotain pientä", koska silloin on suurin riski ostaa myös sipsejä. Opi tunnistamaan toisistaan pikkusuolaisen nälkä/mieliteko ja oikea nälkä. Jos sipsit maistuvat tietyissä yhteyksissä (esim. elokuvan kanssa), varaa näihin yhteyksiin jotain terveellisempää naposteltavaa, vihanneksia, hedelmiä, marjoja, yms. Jos sipsit himottavat muuten vain ja satunnaisesti, kokeile jotain korvaavaa tekemistä siksi aikaa, että himotus menee ohi.
Tsemppiä! <3
ai:D mä syön 1-3ps viikossa. T. Sipsihirmu 169cm/55kg PS. Kuulun niihin jotka lihoo pelkästä haistamisesta mutta liikun 3-6krt viikossa 6-10km juoksua ja joka pv 10km pyöräily ja myös joka pv 1-3h kävelyä.
Ai pussi kuukaudeksi? Joopa joo. Maistappa joskus sipsejä, jotka on olleet kuukauden avatussa pussissa ja mieti uudestaan.
Osta sipsit, mutta tyydy vaan nuolemaan mausteet sipsin pinnalta ja pistä takaisin pussiin. Sit tarjoot koko pussin kavereilla tai viet tuomisiksi nyyttäreihin nje.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:22"]
Syön sipsejä siis viikoittain. En vedä koko 300g pussia kerralla vaan se riittää minulle noin kuukaudeksi.
Tiedän, että sipsit on epäterveellisiä, mutta jotenkin olen onnistunut luomaan niihin riippuvuus suhteen. Itsekurissa olisi parantamisen varaa, jotta en ostaisi niitä.
[/quote]
En osta sipsejä. Yksinkertaista. Kotona pätee senjälkeen "out of sight, out of mind".
Jos syöt niitä oikeasti paljon, niin tutustu vaikka verenpaineeseen ja korkean verenpaineen terveyshaittoihin.
Melkein kaikki suomalaiset saavat liikaa suolaa.
-Mies 29v-
Kokeile maistelua. Se toimii Pipsalla. Hänellä menee vain pari sipsipussia viikoksi. Viikonlopuksi ostettiin isännälle ja Pipsalle omat sipsipussit ja syötiin kahteen pekkaan täytekaakku. Herkkuja kannattaa opetella maistelemaan Pipsan tapaan.
Kyllä! Maistelu ja rento laihduttaminen kunniaan!
Sipsit muuten pitäisi syödä vuorokauden sisällä avaamisesta. Jos et usko, niin luepa pussin kyljestä.
Miksi ne sipsit pitää nielaista? Rouskuta niistä kaikki maut ja sylkäise pois. Ei se nieleminen mitään makuja anna. Syön joka päivä sipsejä mutta vierellä on kori johon sylkäisen pois.
mitat on 170/58
Itse huomasin, että herkkuja tuli syötyä mättötyylilä: paljon ja äkkiä. Rupesin siis keskittymään herkkuihin eli maistelen kunnolla. Lisäksi olen vähentänyt suolan käytön todella pieniin. Enää ei edes tee mieli sipsejä kuin muutamaa kerralla.
Säästä rahat, jotka olisit laittanut sipseihin ja päätä, että esim. kuukauden päästä ostat rahoilla vaikka uuden vaatteen itsellesi.
Huoh, perusmamma vetää koko pussin aina saunan päälle. Palataan asiaan kun mukana tässä samassa raskaassa sarjassa.