Taikahuiluun!
Onko kukaan ollut Savonlinnan oopperajuhlilla ja erityisesti Taikahuilun esityksessä? Millaista se on noin niinkuin kokonaisuutena? Miten siellä siis 'käyttäydytään' , miten pukeudutaan päivänäytökseen? Kiitos!
Kommentit (7)
Pukeudu mukaviin säänmukaisiin, riittävän lämpimiin vaatteisiin. Jos sää sallii, voi olla hienompaakin yllä mutta mikään vaatimus se ei ole.
Taikahuilu on hieno, hyvää opperakäyntiä!
Pukeutuminen vaihtelee, jotkut pukeutuvat hienosti, toiset ovat ihan tavallisissa vaatteissa. Valinta on vapaa, kukaan ei katso toista pitkään. Itse on mene ikinä korkeissa koroissa, siellä on keskiaikaiset erittäin muhkuraiset lattiat, joilla en kyllä pysyisi pystyssä piikkareissa. :) Menet vain muiden perässä ja mukana, niin löydät tarjoilupisteet, vessat jne.
Varaa tarpeeksi aikaa, linnaan meno on yllättävän hidasta, on sokkeloinen paikka ja kapeat käytävät. Katso etukäteen myös paikkasi sijainti (missä katsomonosassa, mistä sinne mennään jne). Toki siellä on paikannäyttäjiä, jotka auttavat. Ajoissa kun menee, ehtii myös katsella vähän ympärilleen.
Näillä helteillä linnassa sisällä on kuuma, ei tarvitse pelätä että palelisi. Kun samaan suhteellisen pieneen tilaan ahtautuu 2 000 ihmistä, se lämmittää ilmaa entisestään.
Linnan Taikahuilu on ihana produktio, siis nauti!
Käyttäydytään kuin esimerkiksi teatterissa, ei mitään erikoisuuksia. Itse pukeudun aina mahdollisimman mukavasti ja rennosti. Milloin olet menossa?
Tarkennusta nyt sen verran, että se mukavasti ja rennosti tarkottaa smart casualia, ei mitään collegehousuja ja virttynyttä t-paitaa.
Kiitos tuhannesti kivoista kommenteista! Olen ihan fiiliksillä!! Mozartin musiikki on niin puhuttelevaa.
Ap
En oo ollut Savonliinassa, mutta yleensähän oopperaan pukeudutaan vähän parempiin päivävaatteisiin (te se tylli, jossa olisit työpaikan edustustilaisuudessa tai mummon 100vuotisjuhlissa, ei sitä, jolla lähtisit illalla baariin tai gaalaillalliselle) ja uskoisin tämän olevan ohjenuora myös Savonlinnassa. Ts. Joku kiva kesämekko ja vaalea puku tai pellavahousut ja ryhdikäs t-paita on oikein hyvä. Jos näytös on linnassa sisällä, siellä todennäköissesti on viileämpää kuin ulkona.
taikahuilu on edelleen mun suosikkiooppera. Siksikin, että siinä ei tapeta niin paljon väkeä kuin yleensä. Oghan se monella tapaa helppo, mutta silti siitä aina jotain uutta irtoaa!