Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten sanoa kauniisti jollekin, että hän ei osaa meikata?

Vierailija
20.07.2014 |

siinä se tulikin. Pikimusta epätasainen rajaus ympäri silmän, ei mitään häivyttämistä. Lisäksi liikaa aurinkopuuteria sekä todella sotkuiset kulmat. Kannattaako antaa toisen vaan oppia. Mieli tekisi sanoa ystävällisesti asiasta. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on ystäväni. Tiedän, että hänelle hieman nauretaan mm. hänen työpaikallaan. mm. kutsutaan miss aurinkopuuteriksi. (tunnen sieltä muuta kautta muutaman ihmisen.) eli ihan ilkeyttä ei ole osaltani. Olen jo tuota meikkeemista koittanut, mutta oli lälly hänen mielestään. 

Vierailija
2/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta sama ongelma täälläkin. Tuttavalleni nauretaan, koska hän meikkaa kulmakarvansa puoleen väliin otsaa tähän tyyliin: http://www.worldwideinterweb.com/component/joomgallery/image.raw?view=image&type=img&id=5896 Todella kaunis nainen noin muuten. Miten tuon nyt sanoisi nätisti? Hei, oisko jännä kokeilla piirtää kulmakarvat kulmakarvojen kohdalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:16"]

siinä se tulikin. Pikimusta epätasainen rajaus ympäri silmän, ei mitään häivyttämistä. Lisäksi liikaa aurinkopuuteria sekä todella sotkuiset kulmat. Kannattaako antaa toisen vaan oppia. Mieli tekisi sanoa ystävällisesti asiasta. 

[/quote] Kuka tama "joku" on?

Vierailija
4/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tarvitse sanoa mitään.

Vierailija
5/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki tunnen erään, jolla aivan järkky meikki aina. Töissä kaupan kassalla. Aina joku överi sininen glitteri bilemeikki, joka ei ees tehty todellakaan hyvin. En ole niin läheinen että voisin sanoa, toivon että joku muu tekee sen.

Itse ollaan ystävien kanssa monesti puhuttu, että jos meillä jollain on törkee uus tukka, meikki tms niin sanotaan. Vähemmän Noloa kuin että kaikki nauraa selän takana, niinkuin tuo yks tapaus.

Vierailija
6/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sanoa mitään. Mitä se edes sua liikuttaa?

Vierailija
7/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:28"]Mäki tunnen erään, jolla aivan järkky meikki aina. Töissä kaupan kassalla. Aina joku överi sininen glitteri bilemeikki, joka ei ees tehty todellakaan hyvin. En ole niin läheinen että voisin sanoa, toivon että joku muu tekee sen.

Itse ollaan ystävien kanssa monesti puhuttu, että jos meillä jollain on törkee uus tukka, meikki tms niin sanotaan. Vähemmän Noloa kuin että kaikki nauraa selän takana, niinkuin tuo yks tapaus.

[/quote]

Oho, ei pitäny tuöla pistettä tuon työpaikan jälkeen, pointti oli siis se, että töissä on aina tuo kauhea kuvailemani meikki!

Vierailija
8/21 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kenestä nyt puhut? Siskostasi? Parhaasta ystävästäsi? Äidistäsi? Anopista? Kaupan kassatytöstä?

Todella läheiselle ehkä yrittäisin vaivihkaa ehdotella vähän erilaista meikkityyliä, esimerkiksi kysymällä saanko "harjoitella" hänen kasvoillaan ja sitten tekisin ihan perusmeikin jota kehuisin vuolaasti ja toivoisin parasta. Tämä nyt oli yksi ehdotus joka äkkiä vaan pulpahti mieleen. Mutta tosiaan yhtään vieraammalle/etäisemmälle tuttavuudelle en kyllä menisi mainitsemaan.

Vierailija
9/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 20:04"]

En osaa neuvoa, mutta sama ongelma täälläkin. Tuttavalleni nauretaan, koska hän meikkaa kulmakarvansa puoleen väliin otsaa tähän tyyliin: http://www.worldwideinterweb.com/component/joomgallery/image.raw?view=image&type=img&id=5896 Todella kaunis nainen noin muuten. Miten tuon nyt sanoisi nätisti? Hei, oisko jännä kokeilla piirtää kulmakarvat kulmakarvojen kohdalle?

[/quote]

Piirrä itsellesi kulmakarvat samaan paikkaan. Kun ystävä sanoo asiasta, pokkana toteat että halusit kokeilla miltä se näyttää ja piirtäähän tämä ystäväsikin karvat samallalailla.

Vierailija
10/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu? Ei tarvi sanoa mitään.

Vierailija
11/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:16"]

[/quote] Kuka tama "joku" on?

[/quote]

Apua tunnistitko?

Vierailija
12/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tietenkään sano! Jokainen saa meikata niinkuin haluaa. Nuorempana meikkasin aivan hirveän näköisesti (sotamaalaus...) mutta jos joku kaveri olisi sanonut olisin kyllä loukkaantunut ja pahasti ! Anna hänen vain oppia itse... :)

Vierailija
13/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vihjailemaan että olet epävarma omasta meikistäsi, sopiiko se sinulle, tai jos et meikkaa niin sano että et oikein tiedä mitä värejä pitäisi käyttää etkä ymmärrä miten meikistä saisi siistin.

Totea sitten että voisiko ystäväsi lähteä kanssasi tueksi "muuttumisleikkiin" jollekin ammattilaiselle ja sitten yhdessä etsimään lompakollenne sopivaa paikkaa. Ole itse avoin ja ota vastaan rohkeasti nekin asiat joita et itse itsellesi ole ajatellut, ulkopuolinen näkee sinut kuitenkin eri tavalla kun mitä itse näet. Teidän ehkä kannattaa mennä ilman meikkiä sinne niin on ehkä helpompi ottaa uusi tyyli vastaan eikä tämä ammattilainen loukkaa ystävääsi jos lyttää nykyisen meikkityylin.

Vierailija
14/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kysyä, jos tarvitsee apua/neuvoja, sanoa että sulle sopis tää ja tää tosi hyvin. Eli kannustavasti, jos tyyppi sellainen, joka ottaa neuvoja vastaan.

Vierailija
15/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sanoa, voi olla että joku tuntematon letkauttaa sille niin ei muiden tarvitse. Itse ajattelen aina, että kauneus on katsojan silmissä.

Vierailija
16/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi meikata väärin? Eiköhän jokainen meikkaa niin kuin itse parhaaksi näkee, ja siten että näyttää omissa silmissään hyvältä. Jos tuttavasi pitää räikeänsinisestä glitterluomiväristä, ja omasta mielestään se hänelle sopii, mikä sinä olet häntä neuvomaan? Yhtä lailla on olemassa ihmisiä, jotka todennäköisesti nauravat sinunkin meikkityylillesi (hähä noin pliisu ja väritön, liian paksut tai ohuet kulmat, 0,2 astetta vääränsävyinen huulipuna jne.) Antaa kaikkien kukkien kukkia. Ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä meikkiä tai tyyliä joka olisi oikein.

Vierailija
17/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on läheinen ystävä, niin sanoisin melko suoraan, tyyliin, "oliko aamulla kiire kun teit meikkiä? On nuo sun rajaukset meinaan rajaukset tosi epätataiset. Jos on kiire, niin kannattaa mielluumin meikata vain vähän ettei hutiloi. Saanko näyttää miten rajaukset kannattais tehdä?" Sitten ehkä vielä sanoisin jotain positiivistä "sulla on niin kauniit silmät/pitkät ripset/huulet että kannattaa panostaa niihin eniten, tai että kun teet pohjameikin siististi, niin kauniit poskipäät tulee paremmin esiin."

Jos ei ole niin läheinen ystävä, etten kokisi sanomista luontevaksi, niin en sanoisi mitään.

ei mua yleensä toisten meikit tai meikittömyys häiritse, mutta läheiseltä toivoisin itsekin palautetta, en puolituntemattomilta.

Vierailija
18/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 19:40"]

tämä on ystäväni. Tiedän, että hänelle hieman nauretaan mm. hänen työpaikallaan. mm. kutsutaan miss aurinkopuuteriksi. (tunnen sieltä muuta kautta muutaman ihmisen.) eli ihan ilkeyttä ei ole osaltani. Olen jo tuota meikkeemista koittanut, mutta oli lälly hänen mielestään. 

[/quote]

Minä olisin rehellinen ja kertoisin, että sille nauretaan. Varovasti ottaisin asian esille ja olisin valmis lohduttamaan. 

Vierailija
19/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, pitääkö rajaukset häivyttää?

Vierailija
20/21 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos kerrot sille, että "olipa ikävä tilanne tuolla ja tuolla, kun yllätin ne ja ne puhumasta sinusta ikävään sävyyn. Puolustin kyllä sua ja annoin niitten kuulla kunniansa, mutta tää nyt sulle tiedoks, jos jotain huhuja kantautuu. Ai mistäkö puhuivat? No olivat vähän sitä mieltä, että sun meikki on kummallinen, mut sanoin niille, että sulla on sun ikioma tyyli ja pitäisivät huolta omista asioistaan."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan