Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä ruokia kantarelleista

Vierailija
20.07.2014 |

Eli siis hyviä reseptejä kantarelliruokiin,sellaisia joita itse olette tehneet ja hyviksi havainneet. Löysin hyvän kantarellipaikan niin syötävähän ne on. Miten pakastatte kantarellit? Jostain olen kuullut,että ne pitäisi pannulla käyttää ennen pakastusta,jotta enin neste haihtuu pois. Miten on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tainnut saada vihjeitä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee risottoa, ihan huippuhyvää! Pilko ja paista kantarellit ja lisää melkein valmiiseen risottoon. Muista jättää risotto tarpeeksi löysäksi.

Vierailija
4/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän perheen suosikkiruokaa on kantarelli - pekonipasta. Pekonit pannulle, perään sipulia ja kantarellit. Kun sienistä on suurimmat nesteet haihtunut, lisätään ruokakermaa, vähän suolaa ja pippuria. 

Kantarellit kannattaa tosiaan käyttää pannun kautta pakkaseen laitettaessa, vievät vähemmän tilaa. Jostai olen lukenut, että sitkistyisivät tuoreena pakastettaessa, mutta en ole itse kyllä huomannut eroa.

Vierailija
5/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarelli-pekonipasta tosi hyvää

Kantarellipiirakka

Kantarellikeitto

Kantarellimunakas

Munakasrulla, johon sisään sieniä, purjoa ja creme fraichea

Pakastettaessa tosiaan pannulla liiat nesteet pois. Huom. Ilman rasvaa, niin säilyy pakkasessa pitempään.

Vierailija
6/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttarellimuhennos on ihan parasta herkkua, kun käyttää tuoreita kanttarelleja.

Ei tarvita muuta kuin kanttarelleja (nesteenpoistoon pannulle ensin yksinään), sipulia, suolaa, pippuria tai valkopippuria jos siitä tykkää ja kermaa.

Vierailija
7/7 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,miksi en kantarellimunakasta ole älynnyt tehdä? Ja tuo pekonipasta varmaan hyvää. Tein broilerin rintafileitä,joihin tein taskut,sisään kantarellia ja aurajuustoa. Pekonit ympärille. Otin värin pannulla ja uuniin kermassa. Se oli hyvää myös. Olen vasta nyt innostunut itse etsimään kantarelleja ja kun hyvä paikka löytyi niin olen innoissani !

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän