Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko sinkkunainen toimeen 100:lla eurolla viikossa?

Vierailija
20.07.2014 |

Kokemuksia kaivataan. Tässä kuussa oli paljon laskuja ja muita menoja, ja käteen jäi ennen seuraavaa tiliä 100 euroa/vko. Mitään ei siis tarvi muuta välttämättä ostaa kuin ruokaa. Pärjääkö? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Nainen ei tarvitse paljon ravintoa. Naiselle voi ostaa vaikka jäätelön, salaattia ja perusruokana antaa vettä ja jyväsekoitusta pussista. Kalkkikivestä saa mineraaleja. 

-Mies 29v-

Vierailija
2/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei riittäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin tuolla melkein kuukauden, ruokakulut ovat n. 25-30e/vko :D

Vierailija
4/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pärjää.

Vierailija
5/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 15:34"]

Niin mitä meinasit syödä jos 100e ei riitä? Vai syötkö vain ulkona?

[/quote]

Ei mulla kyllä riitä 100 € viikossa ruokakauppaan, vaikka ihan yksineläjä olen. En nyt siis sano, ettenkö saisi ruokalaskun tiristettyä tarvittaessa alemmas. Enemmän mua ihmetyttää, mitä 20 € viikkobudjetilla syödään. en sitten tiedä, haluanko tietää vastauksen...

Ostin tänään vajaan kassillisen ruokaa ja kassalla meni yli 32 €, ja huomenna ostan varmaan taas jotain. Nyt kun on mansikka-aika ja loma, niin ostan joka päivä sen mansikkalitran. Normaalisti en muuten käy joka päivä kaupassa. Mansikkalitra oli 4,5 €, buffetista kokoamani salaattiannos 6 €. Kesäherkkuina kaksi puikkojäätelöä 2 € kappaleelta ja 8-pack kevytkolaa (olisko 7 €). Lisäksi muutama elintarvike ihan sitä ruokaruokaa varten. Ihan normisettiä mun mielestäni, en todellakaan tee (enkä osaisi tehdä) mitään gourmetruokaa, vaan terveellistä ruokaa hyvistä aineista höystettynä pienellä jokapäiväisellä makealla herkuttelulla.

Vierailija
6/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:03"]

[/quote]

Ei mulla kyllä riitä 100 € viikossa ruokakauppaan, vaikka ihan yksineläjä olen. En nyt siis sano, ettenkö saisi ruokalaskun tiristettyä tarvittaessa alemmas. Enemmän mua ihmetyttää, mitä 20 € viikkobudjetilla syödään. en sitten tiedä, haluanko tietää vastauksen...

Ostin tänään vajaan kassillisen ruokaa ja kassalla meni yli 32 €, ja huomenna ostan varmaan taas jotain. Nyt kun on mansikka-aika ja loma, niin ostan joka päivä sen mansikkalitran. Normaalisti en muuten käy joka päivä kaupassa. Mansikkalitra oli 4,5 €, buffetista kokoamani salaattiannos 6 €. Kesäherkkuina kaksi puikkojäätelöä 2 € kappaleelta ja 8-pack kevytkolaa (olisko 7 €). Lisäksi muutama elintarvike ihan sitä ruokaruokaa varten. Ihan normisettiä mun mielestäni, en todellakaan tee (enkä osaisi tehdä) mitään gourmetruokaa, vaan terveellistä ruokaa hyvistä aineista höystettynä pienellä jokapäiväisellä makealla herkuttelulla.

[/quote]

Ai salaattiannos, puikkojäätelöt ja kevytkolat on "ihan normisettiä"?? Ehkä sulle, mutta ei todellakaan monelle muulle. Ikinä en ole ostanut salaattiannoksia ja 8-pack kevytkolaa. Olen salaatin tehnyt itse, saa tehtyä pariksi päiväksi tolla hinnalla ja juon mieluummin vettä tai maitoa. Älä vaan kerro loppuostoksia, koska ei niissäkään mitään järkevää varmaan ole. Taitaa noi 20e/viikko syöjät syödä terveellisemmin, kuin sinä. Ei joka päivä tarvita "makeaa herkuttelua"...

Vierailija
7/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:03"]

[/quote]

[/quote]

Ai salaattiannos, puikkojäätelöt ja kevytkolat on "ihan normisettiä"?? Ehkä sulle, mutta ei todellakaan monelle muulle. Ikinä en ole ostanut salaattiannoksia ja 8-pack kevytkolaa. Olen salaatin tehnyt itse, saa tehtyä pariksi päiväksi tolla hinnalla ja juon mieluummin vettä tai maitoa. Älä vaan kerro loppuostoksia, koska ei niissäkään mitään järkevää varmaan ole. Taitaa noi 20e/viikko syöjät syödä terveellisemmin, kuin sinä. Ei joka päivä tarvita "makeaa herkuttelua"...

[/quote]

Todellakin on minusta normisettiä! Tapaan syödä päivän toisen aterian yleensä salaattina. Teen salaattia toki itsekin, mutta hellepäivänä ei huvita viettää aikaa keittiössä. Kolmella eurolla en kyllä loihdi itselleni salaattiannosta. Isommalle porukalle on toki edullisempaa kokata kotosalla, mutta yhtä annosta varten se ei olisi mielekästä. Salaattiannostani varten olisin toki voinut ostaa kotiin kananmunat (2 €), broilerin kypsät rintafileet (5 €), fetajuustokuutiot (2,5 €), jäävuorisalaatin (1,5 €), paprikan (1,5 €), punasipulin (0,5 €) jne. Samaa voi toki syödä monena päivänä, se vaan on tylsää ja esim. yhdestä punasipulista taitaa loppu pilaantua, ennen kuin sen yhden hengen salaattiannoksiss syötyä.

Ja juu, ei tosiaan joka päivä tarvitse herkutella! Mutta se on kuitenkin ihan normisettiä ja tavallista. Ihminen ei vain syö elääkseen, vaan ruuan tehtäviin kuuluu myös tuottaa nautintoja ja mielihyvää. Ihmiset (sussiunakkoon :D) juo joka päivä kahvia tai helteellä kolaa, ja vielä joka päivä jäätelöpuikonkin, vaikka ihminen tosiaan tarvii vaan vettä hanasta ja sitä siemensekoitusta ja suolakiven. Eiku apua, johan mää huomasin, että sille marsullekin syötettiin tässä ketjussa edellisten lisäksi vielä salaattia ja jäätelöä! :D Esim. työpaikkaruokailu lasketaan nykyisin peruskulutukseen kuuluvaksi, koska yhteisen ruokailun katsotaan kuuluvan sosiaalisia suhteita ja työpaikan yhteenkuuluvaisuutta edistäväksi. 

En myöskään näe minään kisana sitä, kuka syö terveellisemmin. Minulle riittää se, että tiedän saavani ruuasta kaiken tarpeellisen. Siis riittävästi proteiinia (80 g) järkevällä aminohappokoostumuksella, kuitua (25 g), rautaa, kalkkia (800 mg), C- ja B-ryhmän vitamiineja (C:tä 250 mg x 4), D-vitamiinia (20 mcg), hivenaineita, hyviä rasvahappoja (linolihappo ja alfalinoleenihappo). En kyllä rehellisesti sanottuna millään pystyisi tuohon edes kympillä päivä, ja ihan taatusti kukaan ei siihen pysty kahdenkympin viikkobudjetilla. Aivan varmasti mahansa pystyy syömään täyteen kolmella eurolla päivä, sitä en epäile. Pitkäaikaisena ruokavaliona se kuitenkin varmasti altistaa puutostiloille ja sairauksille. Kaikelle ei toki ole diagnoosia, mutta esim. ravinnosta vähän hyviä rasvahappoja saavien lapsien älykkyys jää matalammaksi kuin verrokkiperheissä.

Se mitä eniten ihmettelen on se, että eikö tuollainen kolme euroa päivässä ruokaan -elämä masenna? Ymmärrän kyllä, että pakon edessä täytyy tehdä mitä täytyy. Mutta pystyykö itsensä kokemaan onnellisena viettäen kesän ilman turhuuksia kuten jäätelöä ja mansikoita, syöden grillailun sijaan edelliskauden pottuja ja ajatellen sen olevan normaalia, hyvää ja oikeaa elämää? (Ja juu, syöminen ei todellakaan ole elämäni ainoita tai edes parhaita huvituksia.) kyllä mä koen eläväni sitä "normisettiä" omassa elämässäni, ja monet katkerat itkut itkisin, jos pitäisi pakon edessä alkaa elää tämän ketjun "normisettiä". 

Vierailija
8/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pärjäsin tuolla rahalla 2vk.

Vierailija
9/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
10/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittää, mulla menee ruokaan kuukaudessa 300 euroa ja meitä on kaksi

Vierailija
12/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksei riittäisi kun meitä on VIISI henkeä (kolme lasta) ja taloustarvikkeisiin, juomiin ja ruokaan on 125€ viikossa!!!

Vierailija
13/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajee, nyt näitä xxx€/viikko /kuukausi pärjäänkö -avauksia alkaa tulla  solkenaan.

Booring. Keksikää muuta ja lukeaa jo aiemmin samoja aloituksia ja neuvoja.

Vierailija
14/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 5 sinkku akkaa samassa solussa meidän yhteenlaskettu ruoka kulunki per viikko on 100€ mieti eikä syyä mitenkään vähän kukaan.

Vierailija
15/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PORVOOO!

Vierailija
16/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin sinkkuna jonkun aikaa sairaslomakorvauksella (pitkä saikku) josta jäi käteen tuo 400/kk. Pärjäsin ok kun söin edullista ruokaa, mutta kun tietokone, pesukone tms hajosi niin menikin kusi sukkaan.

Vierailija
17/17 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä syöt ja kuinka paljon... Tolla summalla mä pärjäisin yksin vaikka useammankin viikon tarpeen tullen.