Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä punkinpurema näyttää

Vierailija
11.07.2014 |

Jos ihossa on punainen kutiava kohta, joka on hieman 'koholla', niin voiko olla punkinpurema?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain että punkinpureman ympärille voi tulla punaisia renkaita.

Vierailija
2/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, joku sääski tai muu ötökkä puraissut. Eikä punkin puremasta tarvi huolestua kuin vasta sitten jos siihen tulee sellainen punainen rengas ja kuumetta yms. Eikä suurimmasta osasta punkeista tule mitään tautia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvauskeskukseen on turha yrittää ellei se rengasmainen ihottuma ole läpimitaltaan yli 5 cm ja ollut puremapaikassa yli viikon. Suomalainen terveydenhoito on niin takapajuinen, että naurattaisi jos ei itkettäisi. Mitään testejä ei tehdä eikä antibioottia määrätä vaikka sillä vältettäisiin usein borrelioosi.

Vierailija
4/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietääkö kukaan kutiaako punkinpurema niin kuin esim hyttysen tai paarman? Olen vähän hysteerinen kun olen niin paljon saaristossa ja tekemisissä neurologisia sairastavien ihmisten kanssa. Nyt huomasin käsivarressa punainen pureman, joka on saattanut olla siinä jo muutaman päivää.

Vierailija
5/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni punkinpureman tunnistaa parhaiten punkista. Ja punkkia ei oikein voi olla huomaamatta. Ei ne irrottaudu kun vasta aika isoina. Toi kuullostaa joltain hyttysenpuremalta tms.

Vierailija
6/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kutia, ainakaan mulla/lapsella.

Vierailija
7/7 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tällainen ketju nyt tänne ilmestyi, niin saanko minäkin kysyä samalla että voiko punkilla olla sellaiset vähän läpinäkyvän harmaat jalat? Joku puraisi mua pari päivää sitten jalasta ulkona maalla sen jälkeen kun kävelin heinikossa, ja kun aloin katsomaan niin se oli litistynyt sandaalien nyörien alle ja siitä näkyi vaan nuo jalat ja sellainen samannäköinen kärsä kuin punkeilla. Vartalo oli litistynyt läjään eikä sitä näkynyt nyörin alta yhtään, ja kun irrotin sitä kengästä niin se tipahti nurmikkoon ja meni hukkaan.