Helle ei sovi suomalaisille
Huomaahan sen näistä av:n aloituksistakin. Ihan käsittämättömiö provoja ja aggressiota kaikkialla. Niin se vaan on, että meidät on luotu viileään ilmanalaan. Helteellä menee hermo, ja sekoaa pää, ja missä sen muualla paremmin huomaisi kuin täällä. Ei yhtään hauskaa aihetta, ja jos olisikin, eikö siihen tule joku raivoamaan.
Tulisi jo syksy.
Kommentit (63)
Eipäs narista helteestä! :) Nyt nautitaan kun kerrankin on LÄMMIN. Ihanata aurinkoa ja lämpöä, eipä vois muuta toivoa. Loppua ei onneksi näy, päinvastoin vielä lämpenee, ihanaa, toivotaan että helteinen sää jatkuu pitkälle, pitkälle..! :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 15:56"]
Suomessa on hellettä liian lyhyissä jaksoissa. Elimistö tottuisi helteeseen varmaan viikossa, mutta sitten se helle onkin jo ohi.
[/quote]
ihmisen elimistöltä kestää tottua uuteen ilmastoon noin puoli vuotta. Kerran luin tämmöisen jutun lehdestä. Itse olen expat ja vaihtanut ilmastoa ja kyllä siihen pidempi aika meni kuin viikko.
Kylmästä kuumaan muuttaminen: olin aluksi turvonnut, hikoilin (tietenkin) aivan hirveästi, mutta asusttuani pidempään, sateinen päivä 24c sai laittamaan farkut jalkaan ja villatakin päälle
kuumasta kylmään: aloin käyttää talvivaatteita paljon aikaisemmin kuin muut, nyt vuoden asumisen jälkeen "ihmettelen" miten jaksoin tämmöistä hellettä vuosi kausia ilman taukoa.
Itse nautin kesästä,mutta joku raja kuitenkin. Eilen Porissa oli varjossa 32,5. Mielestäni hyvä lämpö kesällä on n.24 astetta,silloin pystyykin vielä tekemään jotain. Mitä säätiedotusta katsonut niin torstaina pitäisi lämpö laskea siihen 24 astetta,se on mahtavaa. Niin ja sisälämpö eilen oli 28,6,että vähemmästäkin pää menee ihan sekaisin
Mää kyllä tykkään valosta ja lämmöstä. Helle ei siis haittaa.
Minäpä rakastan hellettä. 'Helle' olisi myös ihan OK naisen nimi. Voisi tulla päälleni makaamaan juuri nyt.
-Mies 29v-
Aikaa ennen juhannusta ei voinut kutsua kesäksi, koko ajan kylmää. Nyt muutama viikko ollu lämpimät kelit.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:35"]Tai: Suomen helle ei sovi KENELLEKKÄÄN. Kun Suomessa on kuuma niin se on kun grillissä paahtais. Etelän pehmeä ja kostea lämpö jotenkin paljon miellyttävämpää..
[/quote]
Kyllä sopii helle minulle kun ihan yhtä kaksimielisesti käsitin tämän sinun valituksesi.
Täällä, missä olen on 38 astetta varjossa. Ei ole kivaa, ei. Illallakaan ei lämpö paljoa laske. Mitään ei jaksa tehdä. Eikä taida olla helpotusta ihan heti luvassa.
Suomessa on hellettä liian lyhyissä jaksoissa. Elimistö tottuisi helteeseen varmaan viikossa, mutta sitten se helle onkin jo ohi.
Mulla kiristää päätä kun on sellainen kostea ja hiostava ilma. Ei se kunnon helle ja kirkas taivas mitään, mä meen mielelläni takapihan terassille lukemaan kirjaa, mutta sitten kun on se ukkosta enteilevä täysin seisova kostea ilma ja lämmintä oon perseelle ammuttu karhu kun särkee päätä ja vitutuskäyrä nousee potenssiin 10 jo siitä.
Ihan se ja sama mikä on sää, täällä on aina jollain kuppi nurin, eli ihan turhaa odotella, että hyvä sää vaikuttaisi meihin siten, että olisi mukavia ketjuja ja mukavia vastauksi, ei ikinä.
Jossain mökillä, veden äärellä ehkä vielä menisi, mutta täällä kuumassa betonilähiössä on aika tuskaisaa elämä :(
Olen kerran saanut diagnoosin ystäväni äidiltä, että olen mielenvikainen hullu, asenneongelmainen ja vielä kaiken lisäksi luulotautinen kun vihaan helteitä. Niistä ei kuulemma saa sanoa mitään pahaa ja kaikkein vähiten helteitähän ei saa vihata yhtään.
Harmi vain kun tämä ihminen ei näytä (täydellisenä) lähihoitajana ynmärtää, että mulle aurinko aiheutta fyysisiä oireita, jotka hankaloittaa elämää usean kuukauden ajan. Samoin helteet aiheuttavat sen etten mä nuku öisin ja se lisää fyysisiå oireistuksia vielä enemmän.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:27"]
Huomaahan sen näistä av:n aloituksistakin. Ihan käsittämättömiö provoja ja aggressiota kaikkialla. Niin se vaan on, että meidät on luotu viileään ilmanalaan. Helteellä menee hermo, ja sekoaa pää, ja missä sen muualla paremmin huomaisi kuin täällä. Ei yhtään hauskaa aihetta, ja jos olisikin, eikö siihen tule joku raivoamaan.
Tulisi jo syksy.
[/quote]
Sama sisällön laatu täällä on ympäri vuoden, ihan säästä riippumatta joitakin tuntuu kaikki kiukuttavan.
Miksi ette tekin hanki ilmastointilaitetta?
Varaudutaanhaan kylmäänkin asentamalla autoon lohkolämmitin.
Helle on ihana asia mutta viileässä nukun minäkin.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:35"]
Tai: Suomen helle ei sovi KENELLEKKÄÄN. Kun Suomessa on kuuma niin se on kun grillissä paahtais. Etelän pehmeä ja kostea lämpö jotenkin paljon miellyttävämpää..
[/quote]
Sama lämpötila on sama kaikkialla, ei sillä ole mitään merkitystä, missä se lämpötila mitataan. +30 astetta on +30 astetta, mitattiin se Aurinkorannoilla tai Pohjoisnavalla.
Ja kyllä se sama helle Suomessa tuntuu miedommalta kuin jossain ulkomailla. Siellä Aurinko porottaa paljon korkeammalta, sekin lisää sitä lämpimyyden tunnetta. Lisäksi meri on ulkomailla paljon lämpimämpi kuin Suomessa, joten turha on odottaa viilentävää tuulahdusta sieltäkään. Ulkomailla kun menee helteillä uimaan, niin ei se vesi tunnu välttämättä edes viilentävältä tai virkistävältä, vaan se on sellaista lämmintä höttöä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 16:05"]
https://i.chzbgr.com/maxW500/4999947520/hAE5E79B1/
[/quote]
Fuck off with your rainbow of happiness. This is our thread.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 13:35"]
Tai: Suomen helle ei sovi KENELLEKKÄÄN. Kun Suomessa on kuuma niin se on kun grillissä paahtais. Etelän pehmeä ja kostea lämpö jotenkin paljon miellyttävämpää..
[/quote]
Sama lämpötila on sama kaikkialla, ei sillä ole mitään merkitystä, missä se lämpötila mitataan. +30 astetta on +30 astetta, mitattiin se Aurinkorannoilla tai Pohjoisnavalla.
Ja kyllä se sama helle Suomessa tuntuu miedommalta kuin jossain ulkomailla. Siellä Aurinko porottaa paljon korkeammalta, sekin lisää sitä lämpimyyden tunnetta. Lisäksi meri on ulkomailla paljon lämpimämpi kuin Suomessa, joten turha on odottaa viilentävää tuulahdusta sieltäkään. Ulkomailla kun menee helteillä uimaan, niin ei se vesi tunnu välttämättä edes viilentävältä tai virkistävältä, vaan se on sellaista lämmintä höttöä.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Olen asunut Lähi-Idässä ja Etelä-Euroopassa useita vuosia, ja kyllä tämä suomalainen helle on erityisen painostava, varsinkin täällä sisämaassa. Ehkä sitä ei noin Aurinkomatkatessa, kuten teikäläinen, pääse huomaamaan...
ap
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 16:05"]
https://i.chzbgr.com/maxW500/4999947520/hAE5E79B1/
[/quote]
Fuck off with your rainbow of happiness. This is our thread.
[/quote]
http://4.bp.blogspot.com/-0tPxX0DzquA/UapMJf6PlOI/AAAAAAAAGl8/_Nli6xbk2yM/s1600/grumpy-cat-saying-no+(1).jpeg