Anoppi ei puhu
Olen naimisissa ihanan miehen kanssa. Anoppi asuu noin 30 km päässä, mutta ei koskaan käy meillä, ei ikinä soita ja kysele, mitä kuuluu eikä ole mitenkään osoittanut kiinnostusta tulevaan vauvaan. Häissämme hän ei ollut, koska meidät vihittiin maistraatissa ja sitten oli pieni juhla ystäville, joten edes onnitteluja avioitumisesta en ole saanut.
Kun käymme anopin luona (korkeintaan kahdesti vuodessa), ei hän puhu mitään. Kahvit ovat valmiiksi keitettynä, mutta anoppi voi olla puutarhassa puuhaamassa jotain tai vielä kotona asuva tyttärensä kertoo, että äidin piti vielä käydä kaupassa (esimerkiksi jouluaattona). Miehen kanssa anoppi viestittelee viikottain, mutta minua ei hänelle ole.
Olen yrittänyt, että mies puhuisi äidilleen asiasta, mutta napanuora on tiukassa. Mies ei suostu katkaisemaan yhteydenpitoaan, vaikka miten vaadin. Ihmettelee vain, että eihän sen minua pitäisi häiritä, koska äitinsä pysyy tiukasti erossa perheestämme. Jos kerran anopista ei ole mitään vaivaa, niin mitä pitäisi tehdä, kysyy hän. Ei kai kenellekään voi suuttua siitä, että tämä ei puutu mihinkään.
Kommentit (11)
Eihän anoppi puhu miehellesikään jos viestittelevät.
Jos kerran anoppi ei koskaan ole sinulle puhunut / ottanut kontaktia, niin anna olla. Älä mene mukaan kylään tms. Miehellä on oikeus äitisuhteeseensa ja anopilla on oikeus olla haluamatta tutustua sinuun. Vauvan/ lapsen shteen voi tulla vaikeita tilanteita, mutta katso ne sitten vasta tulevaisuudessa.
Nyt en ymmärtänyt, että missä kohtaa se napanuora on kiinni?
Sanoisin myös, että anna olla. Jätä menemättä kylään, elä kuin anoppiasi ei olisi. Anna miehen olla yhteyksissä.
Olet onnellinen, oikeasti!
Pahempaa on, kun napanuora kiinni ja anoppi tulee poikansa kotiin kuin omaansa.
Miksi olisi pitänyt onnitteluja saada, jos kerran häntä ei kutsuttu edes häihin?
kaksi kertaa vuodessa enintään käytte hänen luonaan. Sehän j kuvaa sitä, ettet sinä halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Anoppi vain helpottaa olosasi, kun hän tietää, ettet halua hänen kanssaan olla (et kutsunut häihin, et käy kylässä)
Kuinkas kauasn se anoppi siellä kaupassa jouluaattona viipyy? Luulisi nyt että kun jouluaatto kestää aamusta iltamyöhään saakka, niin olisi muuaallakin kuin kaupassa :O
Miksi miehen pitäisi lopettaa yhteytensä äitiinsä?
Toihan on paras mahdollinen tilanne. Toisen äiti ei sekaannu mihinkään.
"Mies ei suostu katkaisemaan yhteydenpitoaan, vaikka miten vaadin."
Törkeää tai provo.