Kuukautiskivut, mikä auttaa
Mikä auttaa teillä menkkakipuihin, järkyttävät kivut ja oksettaa
Kommentit (40)
Ihmiset joilla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä pahoista kuukautiskivuista ehdottelee buranaa. Se on tarkoitettu mietoon kipuun. Oikeasti auttavat mm. Miranax, Lithalgin ja Voltaren rapid!
Mene siis lääkäriin.
E-pillerit ja useampi liuska putkeen= ei kuukautisia joka kuussa= ei kipujakaan. Mulle YTHS: n gynekologi joskus sanoi, että kolmet kuukautiset vuoteen riittää hyvin. Ja sitten kun lopetin pillerit raskaustoiveen takia, kierto tasoittui tosi nopeasti. Eli ei ainakaan mun kohdalla sotkenut omia systeemejä erityisen pahasti tuollainen. Voisiko toimia Ap:a myös?
Joo no eihän oikeita kipulääkkeitä edes saa ilman reseptiä. Buranalle naurahdin ääneen.
Seksihän ei ekana ole mielessä kun vuotaa ja on kipuja, mutta orgasmi oikeasti auttaa koska se rentouttaa kohtulihasta. Ja kohtulihashan se supistelee sitä verta ja kohdun limakalvoja ulos tuntuen kipuna.
Lääkkeistä käytän itse Ibumax 600 ja Panacodia, kumpikin reseptilääkkeitä ja jälkimmäistä lääkärit ei enää kirjoita kuin pieniä 20 tbl paketteja ja lisäksi seuraavat potilaan tiedoista kuinka usein sitä on määrättykään.
Särkylääke, mutta inkivääri myös.
Ensiapuna kuuma suihku. Itselläni burana tms. auttaa vain jos ne otetaan ennen kuin kipu pahenee liikaa.
ketoriini. Jalat ylös ja selälleen kovalle lattialle.
Tutkitusti n.5% naisista on niin kovat kuukautiskivut, että niiden takia saattaa jopa pyörtyä. Ehdotappa sellaiselle buranaa. On kuin todella huono vitsi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 19:41"]
Eli joudun oottamaan että tämän vaikutus loppuu ja sitten ottamaan buranaa..
[/quote]
Ei tarvitse odottaa vaikutuksen loppumista. Voit saman tien ottaa Buranaakin. Jatkoo ajatellen kannattaa varata vaikka omalääkärille aika ja pyytää sitä naprokseenireseptiä :)
T: se sama sh
[/quote]
Aina voi toki pyytää, mutta ainakaan mulle se ei tuottanut mitään tulosta. Lekuri kirjoitti vaan buranareseptin. Se kuulemma riitti aivan mainiosti. Jos ei burana auta niin sitten ei auta mikään muukaan. Lopulta sain ajan gynelle joka pisti mut suoraan naistentautien polille. Siellä laitettiin kierukka, joka lopulta toi avun. Joten mua ihan hiukkasen huvittaa nää pyydä lääkäriltä reseptiä -jutut.
Mulla on reseptit miranaxille ja 800 buranalle kuukautiskipuihin, burana auttaa paremmin. Varmaan yksilöllistä ja jos tässä nyt ei ole kyse mistään äärimmäisistä kivuista niin ei ole mitenkään naurettavaa ehdotella buranaa ap:lle.
Panadolia ei kannata käyttää, burana (ibuprofeeni) myös pienentää vuodon määrää ja auttaa muutenkin yleensä paremmin menkkakipuihin. Voisit kokeilla myös ehdotettua yhdistelmää burana+panadol, jos pienemmät annokset ei auta niin 800 mg burana + 1 g panadol.
Jos nekään ei apua tuo niin sitten sinne lääkärille ja kerrot että kivut ei lopu käsikauppalääkkeillä.
Liikunta! Joskus kun oli kamalan kovat menkkakivut, otin aluks kaks 500mg panadolia(?) ja sit ku kivut vähän edes hellitti, niin lähdin lenkille. Helpottaa kummasti ja vuodon kestokin lyhenee ;)
Nyt kävin kahtena päivänä ennen menkkoja 10km lenkillä ja en oo tarvinnu syödä yhtään särkylääkettä :)
Tämä saattaa olla asiaton kommentti mutta antaa mennä: haluaisin nuolla sinun veriselle alapäälle orgasmin. 😋
Tämä auttaa joitakin naisia.
Lihasrelaxanttilääke. Siis joku sirdalud-tyyppinen.
Vierailija kirjoitti:
Nelonen jatkaa.
Ilman reseptiä saatavista lääkkeistä Burana (ibuprofeeni) auttaa parhaiten. Kannattaa ottaa 2 x 500 mg kerralla, jos kivut on kovat. Parasetamoli ei toimi kuukautiskipuihin.
Ja sitten jos esim yöllä herää järkkyyn kipuun, otan buracapsin. Se vaikuttaa noin.20minuutissa. Kun vaan pystyy oleen laattaamatta mykkyrässä sen ajan niin sit helpottaa.
Normaalisti otan perus buranan heti kun meinaa kipu tulla, eli täytyy ehtiä "katkaisemaan" kipu ennenkuin se alkaa. Nuorempana tuli noita yllärikipuja joihin otin buracapsin.
Nyt olen 45v, näillä on selvitty, ja uskokaa pois, ilman pilleriä kipukohtaus on järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti n.5% naisista on niin kovat kuukautiskivut, että niiden takia saattaa jopa pyörtyä. Ehdotappa sellaiselle buranaa. On kuin todella huono vitsi.
Mä pyörryn, laattaan jne jos menkkakipukohtaus on päällä. Mutta en naura buranalle, koska sillä pystyn ESTÄMÄÄN sen kipukohtauksen. Heti kun alkaa kipu kolkuttaa ovella, heti burana.
Olen sama joka kirjoittti ketjuyn myös äsken.
Avainsana on buranan otto ajoissa.
Ketoriini ainut joka mulla auttoi. Ja sekin piti ottaa silloin, kun oli vasta pienet tuntemukset päällä. Jos meni kipukohtaukseen asti, niin sitten ei auttanut enää mikään. Meni oksentamiseksi ja pyörtyilyksi. Muutama vuosi sitten sain minipillerit ja nyt ei luojan kiitos ole ollenkaan menkkoja.
Miltä lääkäriltä saa oikeaa kipulääkettä menkkakramppeihin/alavatsakipuihin?
Mulla reseptillä naproxen, joka auttaa yleensä mutta joskus iskee järkyttävät kivut joiden aikana ei pysty liikkumaan ja olen muutaman kerran joutunut lähtemään päivystykseen kipupiikille. Joskus sain perus vahvan ibuprofeenin lisäksi kaksi piikkiä oksikodinia, joka vasta auttoi.
Viimeksi otin gramman panadolin ja naproxenin, ei mitään vaikutusta. Sain äidiltä panacodin, joka vasta auttoi.
Mulla historiaa myös kystien puhkeamisesta joista luulen kipujen johtuvan.
Voiko noita panacodeja saada alavatsakramppeihin vai onko turhaa mennä pyytämään?
Ei auta tähän hätään mutta tulevaisuutta varten kokeiltavaksi: liikunta.
Itselläni oli taas vaihteeksi aikalailla kivuttomat menkat kun sattumalta juuri ennen menkkojen alkua oli kaksi fyysisesti todella rankkaa päivää. Olen ennenkin huomannut että pari päivää ennen menkkoja ja menkkojen ekat päivät ovat sellaisia että jos silloin on kovaa liikuntaa edes parina päivänä niin minulla ei ole juurikaan kipuja (tai sitten tavallista kovemmasta liikunnasta on niin kovat lihaskivut ettei menkkakipuja huomaa =)).