Tulin tänään mökiltä kotiin ja oli 28,3 astetta sisällä. ILP ollut nyt 2h maksimiviilennyksellä ja nyt on miellyttävät 21,4 astetta
Kommentit (27)
Itse pidän välillä 25-27 astetta. Tuntuu paljon mukavammalta, kun ero sisätilan ulkotilojen välillä on suhteellisen vähäinen.
Tänä vuonna vihdoinkin ostettiin tuulettimia taloon. Joka kesä ainakin plus 29 sisätiloissa. Etu-ja takaovi auki aamusta iltaan ristivedon saamiseksi. Naapurien lapset ihmettelevät miksi etuovikin on auki aina. Olo on ok, ristivedon johdosta, mutta mitään fyysistä ei voi tehdä. Istutaan varjoisalla terassilla. Öisin isot tuuletusikkunat auki ja puhaltimet päällä. Kaikki verhot kiinni yötä päivää.
Mies edelleen naureskelee kyselijöille, että mitään ilmalämpöpumppua ei tarvita. Heikoilla, hikisillä ja katkonaisilla yöunilla pärjätään.
Ensi vuonna meillä on ilmalämpöpumppu, joka vuosi havahdun liian myöhään sen tarpeeseen. Onhan se kallis, mutta pakkohankinta kun jokainen kesä on hellekesä. Nyt tilatessa asennuksen saisi syyskuussa.
Mä olen kahden tunnin päästä hotellihuoneessa, jossa voin itse säätää ilmastoinnin. Ajattelin laittaa +20 nyt aluksi.
Merinäköalaa katselen ikkunasta, enkä poistu huoneesta kuin aamiaiselle.
Kotona sisällä +31 nyt. Riitti mulle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kahden tunnin päästä hotellihuoneessa, jossa voin itse säätää ilmastoinnin. Ajattelin laittaa +20 nyt aluksi.
Merinäköalaa katselen ikkunasta, enkä poistu huoneesta kuin aamiaiselle.
Kotona sisällä +31 nyt. Riitti mulle.
Toivottavasti hotelihuoneessasi on viilentävä ilmastointi. Tulimme juuri lomareissulta Suomessa ja meillä hoteöllihuoneissa oli vain ilmastointi, ei viilentävä sellainen. Ja ikkunoita ei saanut auki.
Uusissa hotelleissa usein viilentävä ilmastointi.
Osaako sun vaimo tehdä mitään oikein?