Neljä sektiota viimeisimmästä vajaa vuosi. Nyt raskaana :(
Viimeisin raskaus oli vaikea. Olin osastolla pari viimeistä kuukautta verenpaineiden takia (180/120) vieläkin olen lääkityksellä. Eikä mun kohtukaan kestä?!? Aborttiakaan en pysty tekemään. Mitä mä teen? Mitä te tekisitte
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 10:52"]
Viimeisin raskaus oli vaikea. Olin osastolla pari viimeistä kuukautta verenpaineiden takia (180/120) vieläkin olen lääkityksellä. Eikä mun kohtukaan kestä?!? Aborttiakaan en pysty tekemään. Mitä mä teen? Mitä te tekisitte
[/quote] miksi et huolehdi ehkäisyst. eihän yleensä tehdä kun 2 sektiota
Sulle voi käydä niin että kohtusi joudutaan poistamaan.
Tunnen yhden lestanaisen opiskelujen kautta jolle kävi noin. Kaikki lapset sektiolla ja viimeisessä repesi kohtu. Äiti ja lapsi selvisivät.
Mun äidille sanottiin että 3 sektiota. Sitten voi olla omalle terveydelle haitallista.
Verenpaine ei ole ongelma raskaudessa kun lääkkeet valitaan oikein.
Itselläni verenpainetauti ja kaksi lasta olen tehnyt syöden koko ajan lääkkeitä. Tältä osin olisin rauhassa.
Sisätautilääkärillä kävin kun suunnittelin raskautta ja lääkkeet vaihdettiin sopiviksi raskaana olevalle ja imettävälle. Imetin pitkään.
Miten olisi ehkäisyn käyttö vai kieltääkö usko.
Syön pillereitä ja menkatkaan ei oo vielä alkanut. En halunnut sterilisaatiota koska lääkäri antoi vielä luvan yhteen raskauteen ja en ollut varma oliko tää lopullinen lapsiluku. Mutta vähintään kaksi vuotta väliä ennen seuraavaa raskautta. Mua pelottaa että kuolen jos kohtu ei kestä :/
Syön pillereitä ja menkatkaan ei oo vielä alkanut. En halunnut sterilisaatiota koska lääkäri antoi vielä luvan yhteen raskauteen ja en ollut varma oliko tää lopullinen lapsiluku. Mutta vähintään kaksi vuotta väliä ennen seuraavaa raskautta. Mua pelottaa että kuolen jos kohtu ei kestä :/
No olisiko ehkäisy ollut mitään?? Ei tietenkään enää auta sinua, mutta ihmettelen. Tämähän on jo toinen samanlainen avaus lyhyen ajan sisään: tulin raskaaksi x:n kerran, mitä nyt? Mitä ihmettä..?
Jos et pysty tekemään aborttia, toivot että selviät raskaudesta elossa. Sitten samalla piuhat poikki sektiossa tai kohtu pois jos tarpeen.
Tiedän yhden äidin jolla viisi lasta sektiolla. Mutta yleensähän se suositeltu on max 3-4. Kannattaa keskustella jonkun oikeasti asiaan perehtyneen lääkärin kanssa, ihmishengestä tai kahdesta kyse joten mene oikeasti asiasta tietävälle lääkärille vaikka yksityispuolelle. Johan tuo verenpaine on sulle vaarallinen, oli noin korkea siis lääkityksenkin kanssa?
Söin pillereitä! Jotka sain jälkitarkastuksessa!
Käy gynellä selvittämässä kohdun kuntoa.
Ei kukaan hullu syö pillereitä jos on verenpainetauti lääkityksellä. Ei niitä edes kukaan lääkäri kirjottaisi. Ap on provo.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 10:52"]
[/quote] miksi et huolehdi ehkäisyst. eihän yleensä tehdä kun 2 sektiota
[/quote]
Mistä olet saanut tuollaista päähäsi`?
Mulle on tehty 3 sektiota ja kolmanne jälkeen sanottiin, että vielä kohtu kestää hyvin. Tosin ei tullut enempää lapsia. Se on kuulemma tapauskohtaista, montako kestää.
Tein vastaavan raskauden ja kolmannen sektion jälkeen sterilisaation ihan oman terveyteni takia. Tulen helposti raskaaksi eikä minusta olisi aborttia tekemään. Miehen kanssa päätettiin, että kolme lasta on meille sopiva.
Mutta sinuna ehkä tuossa tilanteessa pitäisin lapsen, kyllä sitä kaikesta selviää.