Miksei ihminen saa olla alkoholisti?
"mene hoitoon!" " mene katkolle " lopeta juominen! Miksi????
Kommentit (27)
No alkoholisti ei ole tuottava yksilö (ei pidemmän päälle). Työelämässä alkoholismiin ei voi luottaa, hän voi sössiä vaikka mitä.
Ja kyse on myös kunniasta: kyllähän ihmisen pitää osata juoda ja hallita elämäänsä eikä antaa valtaa kuningas alkoholille.
Alkoholisti on tapaturma-altis ja päätyy parsittavaksi milloin mistäkin syystä. Haastaa riitaa, tappelee, tappavat toisiaan. Rattijuoppo tappaa viattomia.
Olin aikoinaan tekemisissä työn kautta vanhan kunnon ryyppyremmin kanssa. Äijät ei häirinneet ketään, kunhan toimivat huonona esimerkkinä.
Eihän semmoinen haittaa, mitä nyt välillä ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Moniko alkoholisti juo omilla rahoillaan, hoitaa asiansa eikä aiheuta ympäristölle häiriötä?
Siitä vaan jos näin on.
Aika moni. Alkoholisteista suurin osa on tavallisia työssäkäyviä tissuttelijoita. Ne narauttaa sen vinkkupullonsa auki kotiin päästyään ja lipittävät sitä loppuillan. Viinin ja oluen tissuttelijat harvemmin edes rähisee kellekään.
Kyllä saa olla niin alkoholisti kuin haluaa. Kunhan ei roiku minun oveni ja ikkunoideni takana räyhäämässä kun en anna rahaa, viinaa tai lähde yöllä kuskaamaan kymmenien kilometrien päähän sahtia hakemaan. Eikä oksentele portailleni eikä ohjaa tuntemattomia humalaisia yöllä ovelleni autoa lainaamaan kun "xxx lupasi". Eikä tule puliremminsä kanssa työpaikalleni morjestamaan. Niin kyllä juu saa olla kunhan ei sotke minua olemiseensa millään tavalla.
Asiahan ei oo ongelma monestikaan sille alkoholistille vaan hänen läheisilleen. Alkoholisti ei myöskään tahdo muistaa kaikkea sitä p*skaa, jota on läheisilleen aiheuttanut. T. alkoholistin lapsi.
Moni sairaus pahenee liiasta kipottelusta.
Alkoholisti piilottaa usein juomisensa perussairauden taakse, suuttuu hirveästi, kùn alkoholinkäytön osuus oireisiin nostetaan esille.
Lihaskramppeihin kallista fysioterapiaa ja lääkkeitä, 2 viikkoa kuukaudessa olutta 24 tölkkiä/vuorokausi, joskus kuukausikin putkeen pöhnässä.
Jos lääkäri uskaltaa epäillä liiallista juomista, valituskirjelmiä ja someraivoa...
Alkaa ihan janottaa kun lukee näitä juttuja.
Alkoholi voi tuoda iloa siihen asti, kunnes et voi olla ilman sitä.
Sitten siitä on ilo kaukana.