Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin mielestä 29-v mies on ”nuori”

Vierailija
15.07.2021 |

Nytvittuoikeesti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se. Ihan virallisesti. Alle 30-vuotiaat ovat nuorisotyön kohderyhmää, joille järjestetään toimintaa. Jopa vanhempia määritelmiä olen kuullut. Heitä kutsutaan nuoriksi aikuisiksi (18-29v). Samoin kuin varhaisnuoria ovat 8-12v ja nuoria 13-17v.

T. Nuoristotyöntekijä

Vierailija
22/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se. Ihan virallisesti. Alle 30-vuotiaat ovat nuorisotyön kohderyhmää, joille järjestetään toimintaa. Jopa vanhempia määritelmiä olen kuullut. Heitä kutsutaan nuoriksi aikuisiksi (18-29v). Samoin kuin varhaisnuoria ovat 8-12v ja nuoria 13-17v.

T. Nuoristotyöntekijä

Aika harvinaista vielä. Suurimmassa osassa päättyy kun nuori täyttää 16- tai 18- vuotta ja sen jälkeen ei ole enää tervetullut nuorisopalvelujen asiakkaaksi ja käyttäjäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan virallisen määritelmän mukaan nuoria ovat 12–29-vuotiaat.

Tämä näkyy sitten monessa asiassa, kuten vaikka siinä, että ei saa ostaa tulitikkuja kaupasta ilman henkkaria tai että jos saa lapsen niin on "nuori vanhempi".

Varmaan nuorisotiloissa vetelehtivällä 29-vuotiaalla pyytämättä tulleella äijänröhmyllä on samat intressit kuin siellä aikaansa viettävälle 13-vuotiaalla teinitytöllä. Tätä haluamme...

Sen 29-vuotiaan paikka ei ole missään nuoridtoloissa ja harrastuksissa vaan ainoastaan töissä. Hyvä työikäinen nuori potentiaalinen työntekijä jonka työpanos hukataan jos sallitaan tehdä muuta kuin töitä.

No siksi niitä nuorisotiloja just on.

Tiedätkö kuinka moni alle 30v on ilman suuntaa? Työpaikkaa? Opiskelupaikkaa?

Eihän se tilan nimitys siitä huonoa kokoontumispaikkaa tee! Yleensä toiminnat suunnitellaan just niiden ikäryhmien mukaan. Ei 13v laiteta samaan nuortentapahtumaan 29v kanssa.

Vierailija
24/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nuoristotyöntekijä

Aika harvinaista vielä. Suurimmassa osassa päättyy kun nuori täyttää 16- tai 18- vuotta ja sen jälkeen ei ole enää tervetullut nuorisopalvelujen asiakkaaksi ja käyttäjäksi

Ja höpöhöpö! Tästä "harvinaisuudesta" jankutetaan vieläkin mutta etsivä nuorisotyö on aika yleistä ja ainakin meilläpäin nuorten aikuisten (18-40v) iltoja järjestivät ihan vapaaehtoiset itse jo ennen kuin olin koskaan kuullutkaan kuinka "vähän" ko. toimintaa on.

Vierailija
25/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 29 vuotias on nuori, niin miksi aikuiskoulutus on täynnä 19-22 vuotiaita jonneja?

Vierailija
26/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän Ensiasunnon ja/tai -auton ostajaksi on vanha, samaten jos ensimmäiseen vakkarityöhön on jo varsin iäkäs. 

Vierailija
27/27 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän Ensiasunnon ja/tai -auton ostajaksi on vanha, samaten jos ensimmäiseen vakkarityöhön on jo varsin iäkäs. 

Minä ostin ensimmäisen puhelimen viime viikolla 36-vuotiaana. Enää ei eletä boomereiden kultalusikkakautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi