Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe Helsingissä?

Vierailija
25.08.2006 |

Siis hyviä ja huonoja asioita Helsigistä.....

Kun joku hulluus vetäisi takaisin stadiin asumaan!!!!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita toki hyviäkin puolia. Kaikki on oikeastaan lähellä, helsingissä on hyvät työ- ja koulutusmahdollisuudet ja hyvät rahallliset etuudet lapsiperheelle.

Huonoja puolia on sitten omiin silmiini liikaa. Turvattomuus ja huumeet! Väkivalta pelottaa kovasti sekä tietysti ahdas ja kallis asuminen yleensäkin tympii (on toki vaihtoehtoja mutta yleensä vaatii RAHAA).

Me muutimme pois Helsingistä viime lokakuussa kun kuopuksemme oli juuri syntymässä (syntyi marraskuun alussa).... olen asunut ikäni Helsingissä, mutta nyt minusta tuli kertaheitolla " lande" kun muutettiin nurmijärvelle. On ollut vaikea tottua siihen että kaupat ja " elämä" ei ole oven takana, mutta täällä tykkään asua PALJON mielummin pian vuoden kokemuksella.

Tosin oma lapsuuteni Helsingin Laajasalossa on kyllä ollut kaikin puolin iloinen, onnellinen, TURVALLINEN ja valoisa. Ehkä aikuisena vaan näkee asiat jotenkin eri silmin kun on omia lapsia? Näkee vaan kaikki uhkakuvat mitä on...

Vierailija
2/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. helsingissä synytynyt ja siellä suurimman osan elämästä asunnut ja sinne vuoden sisään muuttava pienten lasten kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pikkupaikkakunnatkaan mitään lintukotoja nykyään on.

Ongelmat valitettavasti pesiytyvät kaikkialle.

Vierailija
4/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin huumeilla pelottelu on ihan turhaa. Olen kotoisin 10 000 ihmisen paikasta, johon tuli paha huumeongelma aivan yht' äkkiä. Lapsiaan joutuu suojelemaan huumeilta kaikkialla. Isoissa (jos nyt Helsinki kovin iso on) kaupungeissa lapsille löytyy monenlaisia harrastuksia ja viiteryhmiäkin siten enemmän.

Vierailija
5/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ovat samat kaupungin kaduilla kuin maanteilläkin. Kaupungissa voi jäädä raitiovaunun tönäisemäksi ihan samalla lailla kuin maaseudulla kompastua traktorin alle. Leikkipaikalla voi sattua haaveri yhtä hyvin Turussa kuin Pihtiputaallakin, hukkua voi samalla tavalla Hietaniemessä tai Rantasalmella.

Ahtaasta ja kalliista asumisesta olemme samaa mieltä.

Vierailija:

Huonoja puolia on sitten omiin silmiini liikaa. Turvattomuus ja huumeet! Väkivalta pelottaa kovasti sekä tietysti ahdas ja kallis asuminen yleensäkin tympii (on toki vaihtoehtoja mutta yleensä vaatii RAHAA).

Vierailija
6/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdottomuus päästää lapsi yksin ovesta ulos. Ei ole metsiä eikä nurmikoita missä pelata ja temmeltää ja rauhassa tutustua omaan ympäristöönsä. Its pari vuotta sitten hesasta pois muuttanut ja todella onnellinen ratkaisuun. Käydään välillä siellä mutta en haluaisi mistään hinnasta takaisin.

Vierailija
7/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin Kalliosta pois, yhtenä syynä oli juuri Kallion huumeongelma. Kun puistossa sai juosta lapsen edellä noukkimassa veriset huumeruiskut pois maasta.

Ja entäs ne Kallion rotat... arrrggghhh....

Mutta mutta, kaikesta huolimatta MULLA ON IHAN HEL.....N IKÄVÄ HELSINGIN KALLIOON!!!! Ikävä sitä elämän sykettä, ratikoiden kolinaa, puhumattakaan Vallilan Meiran kahvin tuoksusta... Ihan sydäntä särkee. Toivottavasti joku päivä vielä muutetaan takasin sinne.

T nykyinen lande, jolla on ihan kiva asuinpaikka, mutta ikävä on kova takaisin Helsinkiin ja Kallioon...

Vierailija
8/8 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkihän on todella vihreä kaupunki! On peltoa, metsää, merta ja puistoa. Riippuu ihan missä siellä asuu. Itse olen asunut vain paikoissa, jossa lapsen todellakin voisi päästää ovesta ulos. Paljon tekemistä, ei tartte tila-autoja lasten kuskaamiseen vaan saavat hyvää arkiliikuntaa menemällä kävellen, pyörällä tai bussilla.

Helsingissä on kiva ilmapiiri. Erilaisuudelle ja yksilöllisyydelle on tilaa ihan toisella tavalla kuin pieneillä paikkakunnilla, joissa joutuu silmätikuksi jos vähänkin poikkeaa massasta.

Huono puoli on päivähoidon tilanne. En näe narkkareita ym. ongelmaksi ellei asu keskellä Kurvia tai muussa vastaavassa ei-perheelliselle suunnitellussa paikassa. Huumeita on tässä maassa ihan joka puolella, niitä ei pääse pakoon enää minnekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän