En halua enää töihin lomautusten jälkeen
Jouduin koronan takia lomautetuksi majoitus- ja ravintola-alalta. Nyt pitäisi mennä taas töihin, mutta taidan irtisanoutua. Pärjään ihan hyvin taloudellisesti ilman työtäkin - työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisät, jne. tuet. Vapaa-aika lisääntyy ja saan olla enemmän lapsen kanssa. Työt on raskaita ja huonosti palkattuja ja vie usein parhaan vapaa-ajan.
Onko muilla samassa tilanteessa olevilla vastaavia ajatuksia?
Kommentit (12)
Nostan hattua ja itse olen miettinyt samaa. Ei näillä palkoilla korvata menetettyä vapaa-aikaa todellakaan. Palkan pitäisi olla kaksinkertainen, jotta se kiinnostais.
Jos itse irtisanoudut niin tuosta kuviosta jää se työttömyyskorvaus pois 3 kk ajaksi.
Miten voi olla työtön työvoimapula-alalla?
Vähemmän sarvisesti: voiko työhaastattelussa olla esim. niin iso palkkatoive tai vaikuttaa muuten liian vaativakta, että ei tule palkatuksi ja tuet jatkuvat?
Entä mitä tarkoittaa TE-keskuksen toimintaan osallistumisen vaatimus, jonka toteutuessa alle 55-vuotiaalla pääomatulot eivät vaikuta työttömyysturvan suuruuteen?
t.toinen kiinnostunut
Niin että tuilla elämään vaan? Jos on varaa elää säästöillä niin ok mutta en ikinä eläisi muiden kustannuksella tahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän sarvisesti: voiko työhaastattelussa olla esim. niin iso palkkatoive tai vaikuttaa muuten liian vaativakta, että ei tule palkatuksi ja tuet jatkuvat?
Entä mitä tarkoittaa TE-keskuksen toimintaan osallistumisen vaatimus, jonka toteutuessa alle 55-vuotiaalla pääomatulot eivät vaikuta työttömyysturvan suuruuteen?
t.toinen kiinnostunut
Palkkatoiveen voi hilata ylös ja kertoa ettei voi tehdä iltavuoroja eikä viikonloppuisin. Lisäksi pälyillä haastatelussa ja antaa vain yhden sanan vastauksia kuten "joo" ja "ei".
Vierailija kirjoitti:
Niin että tuilla elämään vaan? Jos on varaa elää säästöillä niin ok mutta en ikinä eläisi muiden kustannuksella tahallisesti.
Joo joo boomer. Samaan aikaan yritysjohtajat käärii hilloo , kiertää veroja ja suomalaisten rahaa maksetaan jonnekin italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.toinen kiinnostunutPalkkatoiveen voi hilata ylös ja kertoa ettei voi tehdä iltavuoroja eikä viikonloppuisin. Lisäksi pälyillä haastatelussa ja antaa vain yhden sanan vastauksia kuten "joo" ja "ei".
Hei, aivan! Olen eri alalla, mutta meilläkin on iltavuoroa ja viikonloppua, tuo on kätevä este ja vaikeus osoittaa itsestä. Kiitti!
Tämä kuulostaa hyvältä idealta. Itse työssäkäyvänä maksan mieluusti lisää veroja, jotta sinä pystyt elämään tukien varassa, vaikka töitä olisikin tarjolla. Ymmärrän, että harmittaahan se, kun työt häiritsevät vapaa-ajan viettoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa hyvältä idealta. Itse työssäkäyvänä maksan mieluusti lisää veroja, jotta sinä pystyt elämään tukien varassa, vaikka töitä olisikin tarjolla. Ymmärrän, että harmittaahan se, kun työt häiritsevät vapaa-ajan viettoa.
Minä ansaitsen yli 9000 euroa kuussa ja teen etätöitä ja olen siinä mielessä vapaampi. Tää on kivaa kun saa olla vaikka mökillä töissä. Voin kyllä maksaa lisää veroja siitä että joku toinenkin voi saada lisää vapaa-aikaa. Ei ihminen oo työtä varten.
Kannattaa nauttia niistä tuista nyt kun niitä vielä saa. Jotkut pöljät paahtaa ylpeästi töissä ja sitten tulevaisuudessa kun joutuvat työttömäksi, niin eivät saa enää mitään tukiaisia.
Oliko että jos lomautus kestää yhtäjaksoisesti 200pv niin voi ottaa lopputilin ja saa kotiin irtisanomis ajan palkan.
En muista tarkkaan mutta näin tein itse muutama vuosi sitten. Olin ollut töissä 14v ja sain kotiin 6kk palkan.
Ei tule karenssia koska katsotaan työnantajan tekemäksi.
Jos et halua...niin älä mene.
So simple.