Pika: Huomiseen mennessä pitää päättää vaihdanko työpaikkaa?
Sain tänään tietää että pääsin hakemaani työpaikkaan. Palkka n sama, työmatka saman pituinen. Molemmat 2-vuorotyötä sillä erolla että nykyinen iltav loppuu 22.15, uudessa paikassa loppuisi klo klo 19. Iltavuoroja suhtessa aamuihin enemmän; päivä aika menisi kokonaan töissä, nyt lähden iltav vähän ennen klo 14, ehtii hyvin tehdä kotitöitä, harrastaa tms. lapsia (kouluikäisiä) näkisi enemmän jos vaihdan paikkaa. nyt kk palkka, uudessa tuntipalkka mutta on luvattu täydet tunnit. Nyt takana iso firma, uusi pieni yritys. Nyt en todellakaan tiedä mitä tehdä, pää ihan sekaisin. Pysynkö ensisessä paikassa vai vaihdanko uuteen? En hakemusta tehdessä tajunnut että tämä on näin vaikeaa...
Kommentit (16)
Pienissä yrityksessä voi olla mukavampi työyhteisö, jos siihen pääsee sisään.
Ei ole ylenemismahdollisuutta kummassakaan. Nykyisessä työpaikassa on hlo kuntaa jotain 30, mutta taustalla on suuri yritys. Olen ollut jo pitkään ko paikassa. Myös se arveluttaa jos alalla hiljenisi niin ehkä uudessa paikassa ensimmäisenä lähtisi viimeisenä tulleet. Nykyisestä paikasta en usko ensimmäisenä potkuja saavani. Minun aikana on ollut useammat yt ja olen talossa edelleen kk palkalla, eikä minua ole osa-askaistettu. Tää on kamalan vaikeaa....
Miksi hait tätä toista työtä? Mikä huokutti?
Jos firma on pieni, niin selvitä onko omistaja itse pomona vai onko ulkopuolinen pomo. Pienten firmojen omistajapomot eivät yleensä ole ollenkaan perehtyneet henkilöstöasioiden hoitoon. Siksi työskentely pienissä yrityksissä voi olla katastrofaalinen kokemus.
En vaihtaisi. Ei ole mitään niin ihmeellistä tarjolla, että kannattaisi. Plus että iso tarjonnee enemmän koulutusta, kuukausipalkka ja vähemmän iltavuoroja, mikä lasten kannalta parempi.
Sopiiko sulle iltavuorot enimmäkseen? Työsopimukseen ehdottomasti merkintä luvatuista tunneista jos tuntityöläinen olet. On aina epäilyttävää, jos ei kk-palkkaa tarjota. Vaikka kuin olisi luvattu täydet tunnit, niin ne ei täyty jos se ei ole työsopimukseen kirjattu. Yksityiset hoivafirmat harrastavat tätä nykyään, tuolla tavallahan on helppo päästä irti työntekijästä sanomalla, että ei ole töitä enää. En vaihtais.
Iltavuorojen päättymisaika houkutti. Ehtisin nähdä lapsiani myös niinä päivinä kun olen illassa. Nyt näen pääasiassa kun lähtevät kouluun ja nuorempaa välillä vilaukselta ku tulee kotiin. Haku vaiheessa en tiennyt että painottuu iltoihin ja kuvittelin että kokoaikatyö tarkoittaa kk palkkaa. Ilmotuksessa ei mainintaa tuntipalkasta.
Voi ei! Tuntipalkka, ei todellakaan kannata vaihtaa siihen. Jos pienellä yrityksellä menee huonosti niin tunnit vähenee. Nykysuomessa on niin paljon huijareita, jotka eivät maksa palkkoja ja jos maksavat niin pyrkivät kusettamaan joka asiasta.
En vaihtaisi kk-palkkaista työtä tuntityöhön. Ja valitettavasti luotan isoihin firmoihin enemmän kuin pieniin.
Heitä kolikolla kruunaa ja klaavaa. Kolikon ollessa ilmassa tiedät mitä tehdä.
Älä hitossa vaihda kuukausipalkkaasi tuntipalkkaan! Ja kuten moni on tässä sanonut, isompi firma on turvallisempi vaihtoehto.
Mieti, onko ylenemismahdollisuuksilla sinulle merkitystä ja jos on, niin kummassa se onnistuisi. Itse en ehkä tuon perusteella vaihtaisi.