Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku auttaa?

Vierailija
18.07.2014 |

Asun kerrostalossa vauvan ja mieheni kanssa. Alakerran naapuri käy parvekkeella tupakalla, joten tupakanhaju ja savu tulee mein parvekkeelle ja näinollen sisällekkin jos satumme tuulettamaan. Vauvamme ei voi nukkua päiväunia parvekkeella. Olen nyt kolme kerta käynyt ovella, muttei ole avannut ovea, että voisin keskustella asiasta. Joten ajattelin kirjoittaa lapun hänelle. Miten voisin asian kauniisti muotoilla? Ja kirjoitan että minä olen lapun laittanut enlä laita mitään nimetöntä. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotitaloon...

Vierailija
2/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sinä tästä kirjoitit aikaisemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotinkin tuota vastausta.. Se ei ole nyt vaihtoehto

Vierailija
4/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurisi saa polttaa jos haluaa. mene kävelylle päiksyjen ajaksi.

Vierailija
5/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sen naapurin sitten pitäis käydä tupakalla? Hän tahtoo tupakoida omalla parvekkeellaan ja sinä nukuttaa vauvaa. Miksi naapurin pitäisi joustaa omista "harrasteistaan" sinun vuoksi? Miksi sinun tarpeesi menevät naapurin tarpeiden edelle? Älä ymmärrä väärin, itse vihaan tupakanhajua, tupakointia ja kaikkea siihen liittyvää. Itse en ole tupakkaan koskenut koskaan. Silti, jos taloyhtiössä on sallittua tupakoida parvekkeella, et voi vaikuttaa asiaan. Suosittelen muuttamaan taloyhtiöön jossa tupakointi parvekkeella on kielletty (kuten meidän taloyhtiössä), omakotitaloon tai rivitaloon.

Vierailija
6/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä minun tarpeista ole kyse, vaan vauvan. Ajattelin kokeilla onko ymmärtäväisiä ihmisiä, täällä kun on tuuletusparvekkeillakin tupakointi kielletty. Alhaalla on yhden lapun mukaan tupakointipaikka. Kukaan ei vastannut kysymykseeni?

Vierailija
7/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:09"]

Ei tässä minun tarpeista ole kyse, vaan vauvan. Ajattelin kokeilla onko ymmärtäväisiä ihmisiä, täällä kun on tuuletusparvekkeillakin tupakointi kielletty. Alhaalla on yhden lapun mukaan tupakointipaikka. Kukaan ei vastannut kysymykseeni?

[/quote]

Ehkä voisit ehdottaa, että jokin tietty tunnin parin aika päivästä rauhoitettaisiin vauvasi päiväunille parvekkeella. Muista kuitenkin, että naapurin ei ole pakko muuttaa tapojaan siksi, että teillä on vauva.

Vierailija
8/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille valitettavasti mitään taida voida, jos naapuri on yhteistyöhaluton. Meille tulee savun haju kylppäriin, kun naapuri polttaa sisällä, eikä kuulemma sillekään mitään voi kun on vanha talo.

Vierailija
9/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 22:14"]

[/quote]

Ehkä voisit ehdottaa, että jokin tietty tunnin parin aika päivästä rauhoitettaisiin vauvasi päiväunille parvekkeella. Muista kuitenkin, että naapurin ei ole pakko muuttaa tapojaan siksi, että teillä on vauva.

[/quote]

kiitos ainoasta asiallisesta vastauksesta. Kokeilen sitä, mutta alan katsomaan asuntoja. Harmittaa muuttaa muuten niin hyvästä asunnosta pois..

Vierailija
10/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tupakoitsija ja ymmärrän pointtisi.

itse voisin vaikka mennä ulos tupakalle niihin aikoihin kun tietäisin vauvan nukkuvan.

olisiko Se hyvä ehdotus?

ehkä olisi jotain mitä voisit naapurisi hyväksi tehdä, jos ei ole heti halukas rajoitteisiin?

mutta kaikki eivät ajattele näin.

jos naapuri ei halua muualla tupakoida tai rajoittaa sitä millään tasolla et voi mitään.

Vierailija
11/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kohtuutonta että joutuu pois muuttamaan tupakoitsijan vuoksi. Itse poltan.

Vierailija
12/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa. Ihmettelen usein, kun ihmiset kertovat tupakansavun tulevan sisälle muiden parvekkeilta. Tiedän, että minun ylä-ja seinänaapurit polttavat, mutta ei koskaan ole savua pöllähdellyt meidän parvekkeelle tai sisälle asuntoon, vaikka pidän lämpimillä ilmoilla parvekkeen ovea auki aamusta iltaan. Ei edes silloin tule, kun vieraani käy meidän parvekkeella tupakalla. Ehkä riippuu talosta, ehkä joillakin se savu on kuviteltua, en tiedä.

13/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry mutta ei se voi lopettaa tupakanpolttoa sinun lapsesi tähden. olen pahoillani. tupakasta on sitä paitsi vaikea päästä eroon. missä se voisi sitten polttaa? minkä paikan hyväksyisit?

Vierailija
14/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka näin:

Hyvä naapuri,

Meillä on vauva, joka nukkuu päiväunet yleensä klo xx-xx.

Haluaisin nukuttaa vauvaa parvekkeella. Olisiko mahdollista, että tuona aikana kävisit tupakalla ulkona olevalla tupakointipaikalla? Tämä olisi meille todella iso ja tärkeä asia.

Muulloin ei tupakointisi häiritse, tai ole meille ongelma.

Ystävällisin kesäterveisin naapurisi x

Vierailija
15/31 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:35"]Asun kerrostalossa. Ihmettelen usein, kun ihmiset kertovat tupakansavun tulevan sisälle muiden parvekkeilta. Tiedän, että minun ylä-ja seinänaapurit polttavat, mutta ei koskaan ole savua pöllähdellyt meidän parvekkeelle tai sisälle asuntoon, vaikka pidän lämpimillä ilmoilla parvekkeen ovea auki aamusta iltaan. Ei edes silloin tule, kun vieraani käy meidän parvekkeella tupakalla. Ehkä riippuu talosta, ehkä joillakin se savu on kuviteltua, en tiedä.

[/quote]

Eh.. Et vain haista sitä itse. Tupakoimattomat kyllä haistaa.

T ex-tupakoitsija

Vierailija
16/31 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita runomuotoon, siitä naapuri tykkää!

Hei kuules sauhuttelija

Täss´ ois kyttääjävalittaja

Ei meidän baby saa unta

Kun teillä on siellä tupakkakunta

Tumppaa siis nyt vähän äkkii

Tai muuten tulee poliisi ja sulle häkkii

Eiköhän tehoa vaikka kovimpaankin motoristiin tuollainen uhkaileva runo!

Vierailija
17/31 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 23:35"]Asun kerrostalossa. Ihmettelen usein, kun ihmiset kertovat tupakansavun tulevan sisälle muiden parvekkeilta. Tiedän, että minun ylä-ja seinänaapurit polttavat, mutta ei koskaan ole savua pöllähdellyt meidän parvekkeelle tai sisälle asuntoon, vaikka pidän lämpimillä ilmoilla parvekkeen ovea auki aamusta iltaan. Ei edes silloin tule, kun vieraani käy meidän parvekkeella tupakalla. Ehkä riippuu talosta, ehkä joillakin se savu on kuviteltua, en tiedä.

[/quote]

Eh.. Et vain haista sitä itse. Tupakoimattomat kyllä haistaa.

T ex-tupakoitsija

[/quote]

Eh... En ole koskaan polttanut ja en koskaan aiokaan. Ei kannata enää 40-vuotiaana alkaa tupruttelemaan.

Vierailija
18/31 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vissiin tervakeuhkoja enemmänkin kun aina vastaukset on sitä luokkaa, että "vittusaatana muuta pois kun et kestä normaalia elämää!!1111!!!!" kun yrittää kysellä, että miten voisi tupakoivalle naapurille asiasta huomauttaa.

Ei voi kyllä muuta sanoa, että kyllä tupakoivat ihmiset on niin itsekkäitä. Pienellä vaivalla saisivat hilattua perseensä ulos polttamaan (ja saisivat kerrankin edes vähän liikuntaa), mutta ei. Ei vissiin auta kuin odotella, että saisivat keuhkosyövän tai kol:in niin ehkä loppuisi polttaminen. 

Ap:lle tsemppiä. Sekä naapurin, että näiden palstan tervakeuhkojen kanssa.

Vierailija
19/31 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Minäpä vastaan: en taatusti ole naapurisi, mutta vauvasi ei myöskään tule kuolemaan tupakansavuun, joka leijailee jostain epämääräisestä suunnasta. Jos se taas haittaa Sinua itseäsi, mene nyt toki valittamaan. Älä laita asioita lapsesi piikkiin..

Vierailija
20/31 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 00:13"]

[/quote]Minäpä vastaan: en taatusti ole naapurisi, mutta vauvasi ei myöskään tule kuolemaan tupakansavuun, joka leijailee jostain epämääräisestä suunnasta. 

[/quote]

Ei varmaankaan kuole, mutta passiivinen tupakointi on silti haitallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän