Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lihaa ja läskiä luiden ympärille?

Vierailija
04.06.2014 |

Olen tikkulaiha, ollut aina. 175cm ja painan 50kg. BMI 16.33.

En ole anorektikko, syön ihan ok, mutten vaan "liho".

Proteiineja olen lisännyt, ei tulosta.

Riisiä lisää, ei tulosta. Kai minä vaan kulutan kaiken, vaikken mikään liikuntafriikki olekkaan. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:05"]

Opettele juomaan jotain kaloripitoista aterioiden välillä. Yhtenä esimerkkinä desi appelsiinimehua plus kananmuna plus ripaus vanilliinisokeria sekaisin vatkattuna ja kurkusta alas.

[/quote]

Tuota voisin kokeilla, mutta se vie sitten loputkin nälän tunteet.

Syön nykyään tosi pieniä annoksia, kun ei vaan mene sisälle enempää. Kai mun mahalaukku on tottunut linnun annoksiin?

ap.

[/quote]

kysyt neuvoa, mutta mitään et pysty/halua asialle tehdä. Ei kermaa, ei isoja annoksia, ei kaloripitoisia juomia. Sama kuin ylipainoinen itkisi miten on hankala laihtua ja miettii jotain taikakonsteja millä voisi painoa pudottaa, kun mitään realistisia tekoja ei ole valmis tekemään.

opettele uudet käytös/ruokailumallit tai tyydy osaasi.

[/quote]

OMG! Olen pahoillani, jos sait sellaisen käsityksen, etten voi ottaa neuvoja vastaan. Kerroin kuitenkin ihan nyt tällähetkellä olevasta tilanteestani, nuo ko. ruoat vaan ei mene sisälle, mutta voinhan koettaa opetella niitä syömään.

Jos en nyt heti sanonut, että joo, tuota alan heti tekeen samantien, ei se nyt minusta ole sama,  "" kun mitään realistisia tekoja ei ole valmis tekemään.

opettele uudet käytös/ruokailumallit tai tyydy osaasi"".

Ei tämä yhdestä hyvästäkään neuvosta muutu helpoksi, sillä olen kokeillut monia asioita, eli anna armoa.

Jos tää on sama kuin lihavalle laihduttaminen, mikä siinä on väärin? 

ap.

Vierailija
2/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut neljä kertaa raskaana, mutta eipä tuo painossa siltikään enää synnytyksen jälkeen ole näkynyt.

13.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et liho normaalilla ruoalla. Kulutat kaiken minkä syöt. Pitää tuplata annokset jotta saat painoa. Suosittelen kaikkea ruokaa mitä laihduttajat kammoksuvat. Pizzaa, kebabia, berliininmunkkeja, jäätelöä,  päälle vielä massanlisääjää. Kaikki missä on kaloreita on hyväksi. Laittakaa päivittäiset ruokanne painonhallinta laskureihin niin huomaatte syövänne liian vähän.

Vierailija
4/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:47"]

Et liho normaalilla ruoalla. Kulutat kaiken minkä syöt. Pitää tuplata annokset jotta saat painoa. Suosittelen kaikkea ruokaa mitä laihduttajat kammoksuvat. Pizzaa, kebabia, berliininmunkkeja, jäätelöä,  päälle vielä massanlisääjää. Kaikki missä on kaloreita on hyväksi. Laittakaa päivittäiset ruokanne painonhallinta laskureihin niin huomaatte syövänne liian vähän.

[/quote]

Tajuan toki että nuo lihottaa, mutta valitettavasti ne on kaikkea muuta kun terveellisiä, en halua sairastua, vaikka lihoa haluankin. Alipainoisena mulla on riski sairastua jo nyt esim. sydänsairauksiin, ojasta allikkoon en halua mennä.

ap.

Vierailija
5/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä nyt on niin epäterveellistä? Kebabissa on suuret määrät kaloreita ja tarvitset niitä. Liha laadukasta ja kastikkeita voi pyytää tai jättää pyytämättä oman maun mukaan. Itse pidän terveellisempänä sitä, että nainen syö kebabia kuin nirsoilee ja jättää syömättä. Makuasioista on tietysti turha kiistellä.

Vierailija
6/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä pizzaa ja pullaa syömälläkään liho kaikki. Sisareni sekä veljeni ovat aina olleet todella laihoja. Molemmat syövät paljon ollen aina nälkäisiä ja tosi runsaasti kaikkea epäterveellistä herkkua. He ovat samanlaisia kuin isämme eli aivan käsittämättömän laihoja. Että mä olin nuorempana kateellinen sisarelleni kun itse sain tarkkailla mitä söin ettei paino nousisi. Vain raskaana ollessaan sisareni on ollut ns. normaalipainoinen. Vasta silloin ymmärsin miten hän kärsinyt painostaan kun oli niin onnellinen painon nousustaan. Sen jälkeen en sitten ole kadehtinut sisartani siitä kun voi syödä mitä tahansa lihomatta.

Vierailija
7/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä voin lahkottaa sulle osan omistani :)

Vierailija
8/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 17:47"]

[/quote]

Tajuan toki että nuo lihottaa, mutta valitettavasti ne on kaikkea muuta kun terveellisiä, en halua sairastua, vaikka lihoa haluankin. Alipainoisena mulla on riski sairastua jo nyt esim. sydänsairauksiin, ojasta allikkoon en halua mennä.

ap.

[/quote]

Ei alipainoisena ole automaattisesti riski sairastua. Jos syö normaalisti (niin että saa tarvittavat vitamiinit sun muut) eikä vain lipitä jotain mehua, niin ei sulla ole sen suurempaa vaaraa kuin normaalipainoisellakaan.

Vierailija
9/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, eikö muilla samaa ongelmaa?

ap.

Vierailija
10/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta on ainut mahdollisuutesi. Ei auta sipsit tai karkit.

Vierailija
11/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puntit ja ala harjoittamaan lihaksia.

Vierailija
12/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:57"]

Osta puntit ja ala harjoittamaan lihaksia.

[/quote]

Olen tehnyt niin ja paino laskee vaan.  ap.

Vierailija
13/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:45"]Olen tikkulaiha, ollut aina. 175cm ja painan 50kg. BMI 16.33.

En ole anorektikko, syön ihan ok, mutten vaan "liho".

Proteiineja olen lisännyt, ei tulosta.

Riisiä lisää, ei tulosta. Kai minä vaan kulutan kaiken, vaikken mikään liikuntafriikki olekkaan. 

[/quote]

Juo helvetisti alkoholia. Toimi mulla liiankin hyvin.

Vierailija
14/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapäiväkirjan avulla kalorit yli kulutuksen. Mä olin tikkulaihana (bmi 16) ihan törkee laiskuri mutta liikuntaharrastuksen alottamisen jälkeen alko ruokahalu kummasti nousta ja nyt paino pysyy asiaa ajattelematta edes niissä lukemissa että normaalin rajoilla pyöritään (bmi n. 18.5).

Vierailija
15/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 16:56"]

Kilpirauhasen vajaatoiminta on ainut mahdollisuutesi. Ei auta sipsit tai karkit.

[/quote]

Paino voi nousta kymmenen kiloa tai jopa enemmän lyhyessä ajassa, ja tulleita kiloja on vaikea saada pois. Aineenvaihdunta ja kalorien kulutus on hitaampaa. Lihavuuteen liittyy usein hieman alhaisempi kilpirauhashormonitaso. Liikunnalla ja ruokavaliolla voidaan vaikuttaa kuten diabeteksenkin puhkeamiseen hidastavast

Vierailija
16/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele juomaan jotain kaloripitoista aterioiden välillä. Yhtenä esimerkkinä desi appelsiinimehua plus kananmuna plus ripaus vanilliinisokeria sekaisin vatkattuna ja kurkusta alas.

Vierailija
17/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet vain syöväsi normaalisti. Ei ole epätavallista, että anoreksian jälkeen henkilö pitäytyy kuitenkin pääosin hyvin terveellisessä ruokavaliossa, jolloin on syötävä PALJON jotta paino nousee. Ihan ok terveellisellä ruokavaliolla ei ole riittävästi painonnousuun.

Muista olla armollinen itsellesi, äläkä ala suorittaa lihomista. Kyllä ne kilot tulevat, kun olet kärsivällinen ja asetat itsellesi realistisen tavoitteen, vaikkapa pari kiloa kuussa. :)

Vierailija
18/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeisiin ja sitä kautta jatkotutkimuksiin, etenkin jos olet väsynyt tai vointi muuten heikentynyt. Jotkut ovat laihoja ja eivät saa massaa ympärilleen, vaikka mitä söisivät. Osalla tämä korjautuu iän myötä.

Kokeile, ap, syödä usein ja laita selkeät ajat ruokailuillesi. Syö energiapitoisia ruokia, kuten kermaa, sokeria, rasvoja, mutta enimmäkseen oikeaa ruokaa.

Tuo kuulostaa kyllä oudolta, ettet saa lihasta harjoittelullakaan. Ruokavaliostasi taitaa tosiaankin puuttua jotain tärkeää tai sitten on joku aineenvaihduntahäiriö kyseessä.

Vierailija
19/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että joku sanoo "harjoittelevansa" mutta ei silti saa lihasta tarkoittaa joko a) ei oikeasti harjoittele riittävästi b) ei syö riittävästi tai c) sairaus.

aloittajan tapauksessa luultavimmin b, sillä sairaudet olisi luultavasti huomattu anoreksian hoidon kontrollikäynneissä (kai sait ap hoitoa?!)

Vierailija
20/29 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Sama bmi. Olen ollut tällainen aina, kuten myös äitini. Olen jo luovuttanut, olen sitten tällainen kun en muutakaan voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme