Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi pettämistä sitoutuneessa parisuhteessa?

Vierailija
14.07.2021 |

Olen tätä asiaa pohtinut paljon päätettyäni pitkän suhteen erittäin mustasukkaiseen mieheen. Hänen mielestään pettämistä oli kaikki yhtään henkilökohtaiselle alueelle menevä (=käytännössä siis kaikki muu, paitsi suoraan työhän liittyvät asiat) kommunikointi toisen sukupuolen kanssa. Minulle taas on ollut normaalia se, että olen pysynyt ystävänä muutaman entisen miesystäväni kanssa ilman mitään seksuaalisia tuntemuksia.

Olin ajatellut sitoutuneisuuteni miesystävääni kohtaa tarkoittavan sitä, että hänen kanssaan olin valinnut elää ja pysyin uskollisena miehelle koko suhteemme ajan. Miestä taas kalvoi vuosia epäilys siitä, että olin uskoton. Jälkikäteen olen mietinyt sitä, mitä olisin voinut tehdä toisin. Olin vuosia kärsivällinen miehen epäilysten alla mutta lopulta yksinkertaisesti väsyin jatkuvaan syyttömyyteni todisteluun.

Olisiko minun pitänyt tehdä miehen haluamalla tavalla ja "irtosanoa" lopullisesti jopa 20 vuotta vanhat ystävyyssuhteeni kaikkiin miessukupuolen edustajiin? Kerroin kaikille ystävämiehilleni seurustelevani ja totesin samalla, että koska avopuolisoni ei toistaiseksi pidä sopivana yhteydenpitoa heidän kanssaan, vietän ystävydessämme hiljaiseloa. Avopuolisoni olisi halunnut minun katkaisevan välit lopullisesti ja mielipide-ero tässä oli ymmärtääkseni suurin välejämme hiestänyt tekijä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on kaikki se mikä ei kestä päivänvaloa kumppanin läsnäollessa. Tätä sääntöä olen koko elämäni noudattanut itse ja vaatinut kumppaneiltani. Monille ollut yllättävän vaikeaa. Suomessa vallitsee joku ihme salailukulttuuri

Vierailija
2/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Itselläni on hyvinä ystävinä miehiä ilman mitään seksuaalista. Jos oma mies ei tätä ymmärtäisi ja kieltäisi, en voisi kyseisen miehen kanssa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä on kaikki se mikä ei kestä päivänvaloa kumppanin läsnäollessa. Tätä sääntöä olen koko elämäni noudattanut itse ja vaatinut kumppaneiltani. Monille ollut yllättävän vaikeaa. Suomessa vallitsee joku ihme salailukulttuuri

Jos kumppanisi olisi huomattavan mustasukkainen, keskustelisitko asiasta ystäväsi kanssa puhelimessa kumppanisi kuunnellessa vieressä?

Tarkoitan kysymykselläni sitä, että kyllä parisuhteessa saa ja pitää voida kyseenalaistaa toisen käytöstä. Ei ihminen ole mikään säkki, jonne kannetaan valoa. Kyllä pitää voida saada peilata omia ajatuksiaan muidenkin kuin vain oman kumppanin kanssa.

Vierailija
4/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni oli väärin mua kohtaan kun exäni kertoi henkilökohtaisia asioitaan enemmän työkaverilleen kuin minulle, ja kertoi meidän suhteesta asioita jotka ei kuulu muille.

Tuo ei kestänyt päivänvaloa ja itselleni tuli ulkopuolinen omo kun tapasin sen exäni kaverinaisen ja hän toi esiin sen että heillä on omia salaisuuksia.

Vierailija
5/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on kaikki se mikä menee yli suhteen rajojen. Jokainen pariskunta päättää nämä rajat itse ja niiden rajojen pitää sopia kummallekin. Toisilla raja menee pussailussa ja toisilla tunteissa eli siis seksi fyysisenä aktina ei haittaa, mutta jos on ihastusta ja tunteita niin se on pettämistä. Mielestäni sinä et tehnyt suhteessasi yhtään mitään väärin. On aivan sairasta vaatia toista päättämään ystävyyssuhde jos se ystävä on vastakkaista sukupuolta. Miehesi ei ole ihan terve. Normaali ihminen ei jatkuvasti epäile toista uskottomuudesta. Teit oikean ratkaisun päättämällä suhteen. Sinulla on oikeus elää elämääsi ja sosialisoida kenen kanssa haluat.

Vierailija
6/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjän yleensä tietää siitä, jos ei anna katsoa omaa kännykkäänsä. On siis jotain salattavaa, jonka takia tulisi ero.

Vierailija
7/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni oli väärin mua kohtaan kun exäni kertoi henkilökohtaisia asioitaan enemmän työkaverilleen kuin minulle, ja kertoi meidän suhteesta asioita jotka ei kuulu muille.

Tuo ei kestänyt päivänvaloa ja itselleni tuli ulkopuolinen omo kun tapasin sen exäni kaverinaisen ja hän toi esiin sen että heillä on omia salaisuuksia.

Olipa rumasti tehty tuolta kaverinaiselta kun tuolla tavalla asian ilmaisi. Oletko miettinyt, miksi miehesi puhui asioitanne kaverilleen eikä suoraan sinulle? Olen aloittaja ja omassa suhteessani minua hiersi kovasti miehen aiheeton mustasukkaisuus. Olisin varmaan seonnut, jos en olisi voinut purkaa mieltäni joskus jollekin luottamalleni ulkopuoliselle. Miehen kanssa asiasta keskustelu ei johtanut mihinkään, yritin kyllä.

ap

Vierailija
8/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjän yleensä tietää siitä, jos ei anna katsoa omaa kännykkäänsä. On siis jotain salattavaa, jonka takia tulisi ero.

Ihan varmasti tulisi ero jos joku haluaa kytätä kännykän.

Vierailija
9/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanisi olisi huomattavan mustasukkainen, keskustelisitko asiasta ystäväsi kanssa puhelimessa kumppanisi kuunnellessa vieressä?

Tarkoitan kysymykselläni sitä, että kyllä parisuhteessa saa ja pitää voida kyseenalaistaa toisen käytöstä. Ei ihminen ole mikään säkki, jonne kannetaan valoa. Kyllä pitää voida saada peilata omia ajatuksiaan muidenkin kuin vain oman kumppanin kanssa.

Tottakai sinulla tulee olla mahdollisuus purkaa sydäntäsi ystävälle ilman kumppanin läsnäoloa. En tarkoittanut sitä. Tarkoitin että jos sinulla miespuolisia ystäviä ja näiden kanssa ylläpidät ystävyyttä avoimesti niin se on ok eikä ole pettämistä

Vierailija
10/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloiden mustasukkaisuuden tunnistaa siitä, että toinen haluaa tarkistaa kumppaninsa kännykän.

Vierailija
11/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi siis luottamus toiseen ei ole parisuhteen ensimmäinen edellytys? Oletko samalla sitä mieltä, että kuka tahansa ei voisi pettää kunhan muistaa poistaa puhelimensa viestihistorian? Olethan tietoinen siitä, että jokainen voi halutessaan pettää. Keinot kyllä löytyvät jos halua siihen on. Eikä puhelinta kyttäävä puoliso millään tavalla ehkäise pettämistä, lähinnä päin vastoin. On hirveän raskasta elää suhteessa, jossa kumppani ei luota.

ap

Vierailija
12/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pettämisen raja menee suudelmassa suulle.

Vierailija
13/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se, jos jollekin muulle vastakkaista sukupuolta olevalle pystyy uskoutumaan kaikista asioistaan ja ongelmistaan/kertomaan asioita mielummin kuin minulle, ja puhua jopa meidän suhteesta. Se tuntuisi pahalta. Tietysti fyysisessä mielessä raja menee suutelemisessa.

Vierailija
14/14 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellainenkin asia kuin emotionaalinen uskollisuus. Harmi, että monet ei tätä edes tajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi