Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käsketään ryhdistäytymään?

Vierailija
18.07.2014 |

Olen syvästi masentunut ja sen takia passivoitunut nuori aikuinen. Läheisteni osoittama myötätunto on sitä, että hoetaan hokemasta päästyään, "Ryhdistäydy! Ota itseäsi niskasta kiinni!" Koskaan ei kukaan kysy vointia, eikä minkäänlaista lämminhenkistä kommenttia tipu. Eikö minusta vaan kertakaikkiaan näe, että olen itsemurhan partaalla (siitä huolimatta, että olen täysin romahtaneena sanonut tappavani itseni)? Voiko olla mahdollista, että edes omat vanhempani eikä sisarukset tunne minua sen vertaa, että näkisivät hätääni? Kannattaako olla yhteydessä tuollaisiin "läheisiin"?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen ei auta "ryhdistyminen" vaan masennus on aivojen kemiallinen inbalanssi joka voi iskeä kenelle vain. Mene lääkärin puheille ja saat lääkkeitä.

Vierailija
2/2 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilanne jatkuu vuosia, ja sairas läheinen vaan kitisee, syyttelee ja torpedoi kaikki muiden yritykset, niin ei vaan jaksa... Jossain vaiheessa läheisten vaan täytyy itsetuho-uhkailuista huolimatta tehdä pesäeroa, muuten ovat kohta samassa tilanteessa itse! Oletko muuten itse kysynyt läheisiltäsi, miten he jaksavat? Lievemmin masentuneelle "ryhdistäytyminen" eli kynsin hampain arjessa jollain tavalla roikkuminen on sitä paitsi parasta terapiaa. Läheisesi eivät ehkä tiedä että masennuksesi on pahempaa laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla