Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset mainokset ärsyttävät blogeissa sinua?

Vierailija
18.07.2014 |

Luin juuri erään blogipostauksen jossa oli ensin tyyliin päivän asu ja tajunnanvirtaa, mutta lopussa kuhisi mainoksia. Tyyliin "mekon olen tilannut täältä ***" ja "sitä ja tätä täältä ****" "sisältää mainoslinkkejä ***". "Muistakaa alennuskoodi blaa blaa".

Skippaan yleensä kaikki mainospostaukset: Nelly, isosmile jne ja tykkään että mainoksista on ilmoitus heti alussa että voin skipata ne postaukset suoraan kättelyssä.

Minkälaiset mainokset teitä ärsyttää? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mainokset

Vierailija
2/5 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi joissain blogeissa sponssikampaaja, sponssiripset, sponssikynnet. Samat postaukset joka kuukausi. Blaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä eniten ärsyttää ne "yhteistyökampanjat", kun tietää että tää yhteistyö on syntynyt siitä että viime viikolla teit itku-postauksen kuinka kännykkä/vaunut/läppäri/kahvinkeitin tms. hajosi eikä ole varaa ostaa uutta, ja nyt yhtäkkiä sulla onkin uusi mallia X, ja sitä sit hehkutetaan maasta taivaaseen.

Sellanen mainonta josta paistaa perseennuolenta kilometrin päähän siis, kun se ei yleensä edes ole aitoa vaan sellaista, että sun on pakko kehua tuotetta parhaaksi ikinä, kun sen antanut liike/maahantuoja niin käski.

Vierailija
4/5 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun bloggaaja mainostaa firmaa, jonka tuotteita ei ole itse ikinä käyttänyt eikä tule käyttämäänkään.

Vierailija
5/5 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän eniten ihan rehellisistä sivupalkkimainoksista. Joskus aikaa sitten olen sivupalkkimainoksista bongannutkin jotain mielenkiintoista. Mutta sivupalkkimainonta on mennyt ihan turhaksi nykyään - joko niissä on jotain ihmeellistä spämmiä, ikuisuus-Zalandoa tms. (jotka perustuvat siihen, missä verkkokaupoissa lukija on itse käynyt joskus aiemmin) tai sitten niin valtavia Nellyn/H&M:n/minkä tahansa jättifirman mainoksia että ne hukuttavat alleen kaiken muun. Toisin sanoen tällainen mainonta ei yleensä liity oikeastaan blogin sisältöön ja kohdeyleisöön mitenkään. Se vain välkkyy siellä ärsyttävästi, yrittäen herättää kenen tahansa ohikulkijan huomion.

Sen lisäksi sivupalkkimainonta ei varmaan ole enää kovin tehokasta muutenkaan kun ihmiset käyttävät adblock-sovelluksia. Sääli, sillä mieluiten itse pitäisin mainokset mainoksina ja sisällön sisältönä. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin mainoksia tyrkyttävä kaupallinen sisältö - varsinkin, kun se on blogeissa yleensä niin kömpelösti ja teennäisesti toteutettua. Olisi sitten edes jotenkin ammattimainen lähestymistapa asiaan, mutta kun ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme