Lotta Hintsaa ärsyttää vetää Donin kanssa köysiä Broad Peakille, kun muut köysiä käyttävät pääsevät helpommalla
Lotan mielestä se ei ole samanlaista kiipeämistä, kun saavat apua.
No entäs sitten Lotta itse? Saahan hänkin ja on saanut apua Donilta. Ilman Donia, hänen kokemusta ja taitojaan Lotan olisi ihan turha vuorelle yrittää. Don on Lotan köysi vuoren huipulle.
Kommentit (26)
Lotta on missien, mallien, julkkisten, lätkävaimojen ja sometähtien maailmasta kiipeilymaailmaan hypännyt untuvikko. Hän ei ole edennyt sitä tavanomaista oppimispolkua joka on normaali kiipeily-yhteisössä. Hän on hypännyt vauhdissa kyytiin tuoden somemaailmansa mukanaan ja esiintyen provosoivasti ja ylimielisesti. Tämä on vierasta kiipeily-yhteisölle joissa kunnioitetaan nimenomaan saavutuksia ja niiden puhtautta. Itseasiassa hän ei ole edes osa yhteisöä vaan pysyttelee sen ulkopuolella. Lotta käyttää puheessaan usein sanaa "minä", joskus "me", kun hänen pitäisi puhua "Don", kuvatessa tapahtumia ja tekemisiä vuorella. Lotta ei ehkä ymmärrä että Suomesta löytyy hyvinkin satoja kiipeilijöitä joilla on kyky ja kokemus kiivetä Donin kaltaisen kiipeilijän parina, ei pelkästään Lotan tapaan perässäkiipeilijänä ja huolehdittavana. Lotta on tässä ympäristössä niin absurdi tapaus että häneen, hänen puheisiinsa ja tekemisiinsä on vaikea suhtautua. Väkisinkin tulee mieleen jonkinlainen tragikoominen hahmo, vuorikiipeilyn "Eetu", Eddie Edvards, joka on mahdottomuudessaan niin hellyyttävä ja jolle ei toivoisi sattuvan mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Lotta on missien, mallien, julkkisten, lätkävaimojen ja sometähtien maailmasta kiipeilymaailmaan hypännyt untuvikko. Hän ei ole edennyt sitä tavanomaista oppimispolkua joka on normaali kiipeily-yhteisössä. Hän on hypännyt vauhdissa kyytiin tuoden somemaailmansa mukanaan ja esiintyen provosoivasti ja ylimielisesti. Tämä on vierasta kiipeily-yhteisölle joissa kunnioitetaan nimenomaan saavutuksia ja niiden puhtautta. Itseasiassa hän ei ole edes osa yhteisöä vaan pysyttelee sen ulkopuolella. Lotta käyttää puheessaan usein sanaa "minä", joskus "me", kun hänen pitäisi puhua "Don", kuvatessa tapahtumia ja tekemisiä vuorella. Lotta ei ehkä ymmärrä että Suomesta löytyy hyvinkin satoja kiipeilijöitä joilla on kyky ja kokemus kiivetä Donin kaltaisen kiipeilijän parina, ei pelkästään Lotan tapaan perässäkiipeilijänä ja huolehdittavana. Lotta on tässä ympäristössä niin absurdi tapaus että häneen, hänen puheisiinsa ja tekemisiinsä on vaikea suhtautua. Väkisinkin tulee mieleen jonkinlainen tragikoominen hahmo, vuorikiipeilyn "Eetu", Eddie Edvards, joka on mahdottomuudessaan niin hellyyttävä ja jolle ei toivoisi sattuvan mitään pahaa.
Paitsi, että Lotan ylimielisyydessä ja lapsellisuudessa ei ole mitään hellyyttävää. Altistaa pahimmillaan muut suureen vaaraan, kun sekoilee vuorilla liekkien superprinsessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Lotan syytä ottaa vähän nöyrempi asenne?
Jos kiipeilyparille sattuisi jotain vuorilla, ja Lotta jäis ylös yksin, olisi todella pulassa.
Höpö höpö, Lotta on kovempi sankari kuin Jack Norris ja se laskettelisi Everestin huipulta Valintalon muovipussilla alas perusleiriin Don sylissään.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Lotan syytä ottaa vähän nöyrempi asenne?
Jos kiipeilyparille sattuisi jotain vuorilla, ja Lotta jäis ylös yksin, olisi todella pulassa.
Höpö höpö, Lotta on kovempi sankari kuin Jack Norris ja se laskettelisi Everestin huipulta Valintalon muovipussilla alas perusleiriin Don sylissään.
Se on Chuck Norris, mutta kyllä Lotta kaivais hädän tullen teelusikalla tunnelin huipulta perusleiriin ja rakentaisi siihen samalla kiskos kummitusjunaa varten.
Mikä periaate noiden köysien kanssa tuollaisella vuorella ylipäätään on? Onko se niin, että joku kiinnittää itse ostamansa köydet vuoreen ja sitten myös aivan ventovieraat käyttävät niitä? Keräävätkö köysien omistajat köydet pois, kun lähtevät?
Kuka meistä nyt tietää kantavatko itse kamansa ja laittavatko itse köytensä. Voivat sanoa mitä vaan. Hulluja ovat kuitenkin kun yrittävät kun lunta on liikaa ja käsi murtunut, kuoleman pelko nolla molemmilla.