Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö ihanista yllätyksistä?

Vierailija
18.07.2014 |

... siis siitä, että yllättäen annetaan lahja ja kehutaan ja halataan? Vai onko se vaivaannuttavaa? 

Minulla on todella hieno lahja eräälle miehelle, mutta en halua, että hänellä tukee kiusaantunut olo. Oikeasti, lahja on sellainen, että jos itse saisin vastaavan, niin... <3

Olen itse muualta kotoisin, ja olen huomannut, että länsisuomalaiset ja hitaat hämäläiset varsinkin eivät osaa ottaa vastaan lahjaa. Heti alkaa kauhea vaivaantunut kursailu. 

Jätänkö lahjan antamatta, jos vastaanottaja vain vaivaantuu? (Kotimaisemissa tätä ongelmaa ei ole, vaan lahja on aina tervetullut!) Täällä osa tuo omat lakanat vieraskylään mennessään "ettei vaan olisi vaivaksi". En ymmärrä! 

Eli lahja vai ei? En halua saattaa ketään noloon tilanteeseen, jos ei osaa ottaa lahjaa vastaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen huomannut saman. Itse olen kotoisin idempää, ja hämäläisten kursailu on uskomatonta! Silti antaisin sen lahjan. Ehkä se länsisuomalainenkin sulaa. Itsellä oli Italiassa asuminen pienempi kulttuurishokki kuin Pirkanmaalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan