Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako synnytys???

Vierailija
03.06.2014 |

Nyt rv 38+5. Selkää särkee kolmatta tuntia, mutta ei mitenkään jaksottain vaan koko ajan. Jossain vähän niinkuin alaselän yläpuolella, itse asiassa aika keskellä selkää. Tulee kivuttomia vatsan kovettumisia, ne ei satu kylläkään yhtään. Lisäksi on jotenkin huono olo, lievästi oksettaa. Vatsa tyhjentynyt tänään 4-5 kertaa. Koko päivän tullut todella kirkasta, geelimäistä vuotoa (ei verta joukossa).

Mutta viime sisätutkimuksessa (5 päivää sitten) todettiin, että kohdunkaulaa on vielä 2cm jäljellä ja kohdunsuu on sormelle auki, epäiltiin, että voi mennä vielä parikin viikkoa ennen kuin syntyy. Olenkohan vain vainoharhainen vai voiko synnytys alkaa selkäkivulla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivuista en tiedä mutta vatsan tyhjentyminen on hyvä merkki..ja se paska haiseekin tosi pahalle:D tsemppiä tulevaan! :)

Vierailija
2/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi alkaa, mutta voi olla vain loppuraskauteen kuuluvaa selkäkipua, pahoinvointia ja harjoituasupistuksia. Minulla oli kaksi viikkoa juuri tuollainen olo, mutta vauva syntyi 40+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuulla voi tapahtua muutamassa tunnissakin muutoksia. Mulla nyt 39+3, kivuttomia supistuksia ollut kuukausia ja kipeitäkin viikkokausia.. Siitä sen tietää ainakin jos supistukset tihenevät, säännöllistyvät ja kovenevat :) Noi muut merkit voi viitata synnytykseen tai sit ei, nää on näitä..

Vierailija
4/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi alkaa tai olla alkamatta. :D Voit ihan hyvin soittaa laitokselle ja kysyä mielipidettä, mutta odottelisin vielä, muuttuvatko kuvaamasi harjoitussupistukset kipeiksi ja tulisivatko säännöllisesti. Jotkut muuten sanovat, että suoli tyhjenee itse, kun synnytys lähenee.

Jänniä hetkiä. :) Tsemppiä ja koita levätä vielä!

Vierailija
5/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vatsa tyhjeni ennen lähtöä. Vauva liikkui tosi paljon ja oli tavallaan kivuttomia supistuksia säännöllisesti. Ja tavallaan tiesin että pian tulee lähtö. Varaudu lähtöön!

Vierailija
6/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tässähän alkaa oikein jännittämään. Jotenkaan en ollut vielä varautunut, että lähtö tulisi pian kun juuri 5 päivää sitten sanottiin, että menee kyllä laskettuun aikaan... Vaikka syntyyhän vauvoja ennen sitäkin :) Noh, odottelen nyt, miten tilanne etenee. Voi olla väärä hälytys tai sitten se on menoksi jo!

Vierailija
7/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ap

Vierailija
8/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin väittää että alkaa! Mulla nimittäin alkoi aamu (tasan 4 vuotta sitten) vatsan tyhjentymisellä! Puolen yön aikaan olinkin jo sairaalassa. Onnea matkaan, tule sitten kertomaan osuinko oikeaan! :)

Vierailija
9/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. Jos joudut ponnistamaan 24 tunnin päästä, niin kannattaa säästää voimia - ei hillua innoissaan, että kohta Se syntyy. Jos ensimmäistä olet lähdössä tekemään, niin voin kertoa että synnytys voi olla käynnistymässä, mutta käynnissä se ei ole vielä likimainkaan. Tiedät sitten, kun on. Rauhoitu ja säästä voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme