Tupun ja Hupun veljelle nimi?
Olen pähkäillyt ja pähkäillyt. Mikä nimi sopisi kolmannelle veljelle?
Kommentit (88)
Mulla on sama ongelma kolmostyttöjen kanssa, Leenu ja Liinu ovat nimet kahdelle ensimmäiselle ja nyt kolmannelle en keksi millään nimeä.
Mites ne englanniksi ovat? Jotakin Huey, Luey, ja mikä? Löytyiskö sieltä apua tähän ongelmaan.
Itse tykkään ketjussa aiemmin ehdotetusta Kulta-Into Piistä ja myös esim. Ilpojonne-Lupu olisi aika kiva. Oma ehdoton suosikkin olisi kuitenkin Mortti-Vertti, mutta minä tykkäänkin näistä kaksiosaisista nimistä. Jos haluat yksiosaisen nimen niin esimerkiksi Hessu, Aku, Mikki ja Hannu/Hansu ovat kivoja. Erikoisemmista sitten esimerkiksi Pulivari, Julle, Kroisos, Pelle, Indiana tai Mustakaapu.
Vaihda kahden edellisten lastesi nimet! Tumppu, Humppu, ja Lumppu! Jos ei? Niin ehdotan Marjatta-Anselimi Jashmeliq`aux en provence. Jos mies niin Paavo-Kermellys Carmeister, sopisi nykyiseen teemaan jossa halutaan antaa raivostuttava ja yksilöllinen nimi. Nimi jota kellään muulla ei ole ja syystä!
Mulla ois yks idis mut en mä voi sitä kertoo, mä oon varannu nimen itselleni! Siis omalle tulevalle lapselleni.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 01:09"]Riippuu ihan siitä, miten Tupu ja Hupu lausutaan. Sanotteko u:t pitkänä vai lyhyenä: tupu, tuupuu, tuupu vai tupuu? Vai meneeko lausuminen tyyliin tjupuu, tai kenties tuppu ja huppu?
[/quote]
Hyvä pointti tämä lausuminen. Poikien nimet lausutaan vähän englantiin taittaen ja h-kirjainta lisäten "Thupu" ja Lhupu". Kiva jos kolmattakin veljeä voisi kutsua "englannittain".
AP
[/quote]
Tarkoitin tietenkin "Huphu"
[/quote]
Kiitos tarkennuksesta. Suosittelen näin ollen Whilliam.
Mun mielestä toi Pasi on ihana. Rimmaa tosi hyvin: Tupu, Hupu ja Pasi.
Äänestän Pasia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:51"]
Lupu, koska tupu, hupu ja lupu. Aku ankan veljenpojat.
[/quote]
Eikä? Onko näin? No sithän toi Lupu kyllä kävis hyvin.
Mutta silti Whilliam tai Pasi on paremmat vaihtoehdot. Pasi taipuu kanssa englannin ääntämiseen: Paaashi.
Pasi on kyllä hyvä ehdotus! Whilliam myös. Voisko olla Tupu, Hupu ja Pasi-Whilliam.
AP
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 00:48"]Yhessä tuttavaperheessä on Matteus, Markus, Luukas ja Pasi.
Pasi on ihan looginen jatkumo tuohon nimilistaan.
:DDDDDDD en kestä,ekaa kertaa pitkään aikaan oon nauranu ääneen tätä ketjua :-D
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 09:51"]
Lupu, koska tupu, hupu ja lupu. Aku ankan veljenpojat.
[/quote]
Eikä? Onko näin? No sithän toi Lupu kyllä kävis hyvin.
[/quote]
No vihdoin joku keksi tämän! Lupuhan se on!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 00:59"]Tupu, Hupu ja Matti.
[/quote]
Kuka ei kuulu joukkoon?
[/quote]
Tupu?