Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varokaa kuuroille rahaa kerääviä kerjäläisiä - ne rahat ei mene Suomen kuuroille

Vierailija
14.07.2021 |

Huijaukset | Kuurojen liitto varoittaa: Sen nimissä tapahtuva rahan­keruu on huijausta, rahaa kerätty kaduilla ympäri maata:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008125459.html?share=19594446156fa24e…

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kuuroille ollenkaan.

Vierailija
2/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna rahaa mihinkään keräykseen. Mun kodalla tulee pyytäjille aina huti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kuuroille korville

Vierailija
4/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä olivat viime kesänä Hämeenlinnassa oikea vaiva kauppojen parkkipaikoilla. Erittäin tungettelevia.

Vierailija
5/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?!

Vierailija
6/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää nähdä se keräyslupa. Sellainen tarvitaan, jos kerätään rahaa yrityksille/ yhteisöille.

Vierailija
7/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta esittää kuuroa itse

Vierailija
8/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuokaan ei olisi täällä jollei täältä löytyisi vähä-älyisiä tolloja joiden on pakko tunkea rahansa rikollisille.

Vierailija
9/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noille huijareille koskaan kehdannut antaa mutta jos joku pyytää röökin tai bussirahaa niin olen auttanut pystyessäni.

Vierailija
10/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitukset menevät kuuroille korville.

Vierailija
11/12 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta pyysi muutama kesä sitten siististi pukeutunut tummahiuksinen nainen Herttoniemen metroasemalla allekirjoitusta kuulovammaisille aidon näköiseen adressiin ja kirjoitin sen. Sitten nainen esitti, miten toiset olivat merkinneet avustussumman. Siinä oli suomalaisia nimiä eri käsialoilla ja 5 - 10 euron summia.

Aloin kaivaa lompakkoa ja otin sieltä 5 euron setelin sormiini, mutta kun vilkaisin naiseen tarkemmin, alin epäröidä. Olisin halunnut tutkia paperia tarkemmin. Keräyslupaakin olisi pitänyt kysyä.

Nainen sieppasi setelin kädestäni ja kääntyi kiireellä pois. Nappasin naista olkalaukusta kiinni, mutta hän riuhtasi itsensä juoksuun. Lähdin juoksemaan perään, mutta nainen pinkoi jo bussien taakse. Minulla oli lääkäriaika varattuna ja jouduin rahan menttäneenä jatkamaan matkaani.

Parin päivän kuluttua sama nainen pyöri taas samoissa aikeissa jonkun toisen naisen kanssa. Kummallakaan ei ollut yllään pitkää hametta -ainakaan nimiä kerätessään - vaan farkut. Soitin 112 ja annoin tuntomerkit.

Vierailija
12/12 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattu kirjoitti:

Minulta pyysi muutama kesä sitten siististi pukeutunut tummahiuksinen nainen Herttoniemen metroasemalla allekirjoitusta kuulovammaisille aidon näköiseen adressiin ja kirjoitin sen. Sitten nainen esitti, miten toiset olivat merkinneet avustussumman. Siinä oli suomalaisia nimiä eri käsialoilla ja 5 - 10 euron summia.

Aloin kaivaa lompakkoa ja otin sieltä 5 euron setelin sormiini, mutta kun vilkaisin naiseen tarkemmin, alin epäröidä. Olisin halunnut tutkia paperia tarkemmin. Keräyslupaakin olisi pitänyt kysyä.

Nainen sieppasi setelin kädestäni ja kääntyi kiireellä pois. Nappasin naista olkalaukusta kiinni, mutta hän riuhtasi itsensä juoksuun. Lähdin juoksemaan perään, mutta nainen pinkoi jo bussien taakse. Minulla oli lääkäriaika varattuna ja jouduin rahan menttäneenä jatkamaan matkaani.

Parin päivän kuluttua sama nainen pyöri taas samoissa aikeissa jonkun toisen naisen kanssa. Kummallakaan ei ollut yllään pitkää hametta -ainakaan nimiä kerätessään - vaan farkut. Soitin 112 ja annoin tuntomerkit.

Ota kuva. Kukaan rehellinen kerääjä tuskin kieltäytyy. Toinen on nämä polkupyörän kauppiaat. Ota kuva kun olet ostamassa niin varastetun tavaran myyjä hyppää itse pyörän päälle.