Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys lähestyy?

Vierailija
17.07.2014 |

Nyt on menossa rv 35 ja ennenaikaisia supistuksia on ollut jo raskauden puolesta välistä asti..

Nyt on kuitenkin "erilainen" olo..

Eilen illalla alkoi epäsäännölliset supparit taas, pari-kolme tunnissa, ei mitään hirveästi poikkeavaa vielä kun ottaa huomioon että näitä on tullut tosiaan jo pitemmän aikaa eivätkä toistaiseksi ole pehmittäneet paikkoja.

Viime yönä heräsin kuitenkin noin kymmenisen kertaa suppareihin ja aina ennen ovat loppuneet yöllä tai ei ainakaan ole tullut muutamaa enempää.. Supistukset eivät ole järjettömän kipeitä, mutta menkkamaista kipua, selän polttelua ja ahdistusta. Ja sen verran kipeitä kuitenkin että niihin unesta havahtui.

Tänään päivällä on menkkamaista kipua ollut aina välillä ja mielialani on todella herkillä! Itkettää kaiken aikaa vaikka mitään oikeaa syytä ei ole ja mieli on maassa vaikka kuinka olen yrittänyt mukavia touhuta.. Liitoskivut, mieli maassa, selkäsärky ja polttelut tekee olon kokonaisuudessaan kurjaksi ja miehenkin piti lähteä juuri tänään muutaman päivän työreissulle.

Nyt tässä sitten mietin ja ihmettelen että joko tämä meinaa täältä ulos tulla..?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan olla että eri sairaaloissa on erilainen käytäntö sitten nuiden synnytysten kanssa että millä viikoilla vielä annetaan se estolääkitys?

Täällä siis on sanottu että nyt ollaan jo niillä viikoilla kun vauva saa syntyä kun syntyy, itse ihmettelin kyllä etä kuinka jo niin "aikaisilla" viikoilla mutta ilmeisesti lapsella pitäisi olla kaikki tärkeät elimet ja muut, sitten kaiketi vain annetaan kortisonia keuhkoja valmistamaan jos lähtee syntymään.. Ja tämä ei siis tosiaan ole mikään minun päätös, vaan tuosta lähimmän synnytyssairaalan infoa...

Mutta onneksi on paljon pienempiäkin vauvoja hyvällä hoidolla saatu kasvamaan ja voimaan hyvin myös mahan ulkopuolella, eli vaikka kovasti toivon että tämä kaveri vielä tovin malttaa kyydissä pysyä, on toinen onneksi jo ihan hyvän kokoinen ja maailmaan "valmis" jos lähteekin jo syntymään :)

ap

Vierailija
22/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se on, että jos lähtee syntymään niin annetaan kortisonia, mutta ei se auta enään mitään, jos synnytys jo oikeasti pitkällä! senkin vuoksi pitäisi ainakin soittaa sinne sairaalaan, että mitä jos alkaa syntymään, pitäisikö tulla kortisoni piikille? ja suosittelisin levähtelyä. eikait sulla ole niin kiire saada sitä lasta maailmaan, että haluat että pahimmassa tapauksessa lapsi joutuu alkuun teholle, jos ei jaksa vielä itse elellä. ja minulle sanottiin, että alle 36viikolla syntyvät joutuu teholle ja sitä isommatkin saattaa joutua.

ja se ei mitenkään ihanaa ole, jos lapsi siellä teholla joutuu olemaan. ja se kortisoni ei todellakaan auta hetkessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei muuta, niin käy edes huomenna neuvolassa näytillä.

Vierailija
24/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle annettiin vielä 36+5 kortisoni piikki. yhteensä kolme. jatkuvien supisteluiden vuoksi. ei se kortisoni synnärillä enään mitään auta. se pitää saada laitettua riittävän aikasin, ja mielummin enemmän kuin se yksi.

Vierailija
25/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lepään täällä niin paljon kuin mahdollista :) Aina se ei ole taaperoikäisen kanssa ihan helppoa, mutta meillä sallitaan nykyään paljon enemmän lastenkuvia ja muita konsteja jotka mahdollistaa sen että äiti ottaa rauhassa :P

Mulla on varattuna neuvola maanantaille, mutta aion kyllä huomenna aamulla soittaa ja koettaa josko pääsisinkin käymään siellä jo huomenna. Meillä neuvolatäti on kätilö ja pystyy sitten tutkimaan tarkemminkin ja uskoisin kyllä että ottaa minut sinne mieluusti huomenna jo jos vain suinkin on tyhjä väli jossain.

Niin, joskus esikoisen aikaan muistelisin lukeneeni että 24-48h olisi se täydellinen aika mitä pitäisi ehtiä vaikuttaa nuo kortisonipiikit, vai muistankohan ihan väärin?

Esikoinen kun lähti tosiaan silloin 37+1 syntymään, ei meillä synnärillä edes mainittu mitään kortisonista.. Noh. silloin syntyi terve ja hyvinvoiva lapsi onneksi, paino 2800g ja kotiin päästiin puolitoista vuorokautta synnytyksestä..

Vierailija
26/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:40"]Tuota näytille lähtemistä olen tässä miettinyt, mutta kun suppareita ei kuitenkaan ole säännöllisesti ja välillä loppuvatkin yli tunniksi (ehkä pidemmäksikin aikaa..) niin tuntuu toisaalta hölmöltä lähteä näytille kun tarvisi sitten kuljettaa vanhempi lapsi serkulle hoitoon ja ajaa sairaalaan liki sadan kilometrin päähän.. Ja kaikenlisäksi se lähin sairaala ei ole meidän tuleva synnytyssairaala vaan se sairaala onkin sitten n. 150km päässä.. Välillä fyysinen olo helpottaa, selkää juilii kyllä kokoajan.. Mutta tuota olen tänään todella ihmetellyt, kuinka voi kaiken aikaa itkettää ilman mitään syytä? :D Monet on kuitenkin kertoneet että ennen synnytystä tullut joku hormoonipiikki jonka vuoksi ovat itkenee/raivonneet/nauraneet tms ihan järjettömissä tilanteissa..

ap

[/quote]

Miksi kukaan asuu noin metsässä? En uskaltaisi.

Vierailija
27/27 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Enhän minä nyt enää metsässä asu! Esikoista kun lähdin synnyttämään, lähimpään synnytyssairaalaan oli matkaa 450km ja koko matka mentiin omalla autolla, makoilin takapenkillä ja kävin puolivälissä matkaa näytillä yhdessä tk:ssa jossa sattui olemaan kätilö :D

Täytyy myöntää, toista en odottelisi näin rauhassa niin pitkän matkan takana, mutta nyt matkat tuntuu vielä hyvinkin siedettäviltä..:)

p.s. ehkä siksi olenkin vähän hölmö näiden kysymysteni kanssa enkä koe että olisin vielä "tarpeeksi kipeä" mennäkseni sairaalaan näytille kun jotenkin ajattelen että äkkiähän tuosta sitten pääsee jos supistukset muuttuu säännölliseksi..?

Kuinka nopeasti muilla on toiset syntyneet ensimmäiseen verrattuna? Itsellä siis tosiaan ensimmäisestä säännölliset supparit kesti aamu seitsemästä ilta yhteentoista ennenkuin lapsi syntyi.. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme