Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaako kukaan tulkita unia/ onko kellään unikirjaa?

Vierailija
17.07.2014 |

Mulla on ollut muutama uni jotka jäivät häiritsemään.

Uni 1

Olen vieraitten ihmisten kanssa jollain vaelluksella tms. Olemme jossain vuoristossa. kuin tyhjästä alkaa meitä jahtaamaan ja yksitellen teurastamaan iso ihmisen tapainen olio. Osa meistä pääsee pakeemaan tyhjään betonista tehtyyn hallimaiseen rakennukseen. Rakennuksessa on isot ilaman laseja olevat ikkuna aukot. Olemme siellä piilossa kauhuissamme. Olento löytää meidät ja repii vieressä olleen ihmisen kappaleiksi. Pääsen hyppäämään ikkunasta pakoon olion jahdatessa minua. Muutun yhtäkkiä perhoseksi ja lennän pakoon. Mustan etten päässyt kovin korkealle, ja olento yritti napata minua ilmasta. En tiedä pääsinkö pakoon, mutta se oli mielikuvani.

Uni 2:

Olen taas jonkun oudon porukan kanssa. Tällä kertaa savesta tehdyssä rakennuksessa. Sää on myrskyinen ja pahaa enteilevä. En muista tarkalleen mitä välissä tapahtui, mutta yhtäkkiä taivaalle ilmestyy avaruudesta meidän ilmakehään tunkeutuva pyörre joka alkaa imeä kaikkea avaruuteen. Näen kuinka se lähestyy ja alkaa imeä ihmisiä mukaansa. Päätin ampua itseni ennemmin kuin joutua sen syövereihin. Heräsin siihen.

Onhan nää aika kipeitä unia, tiedän :D mutta jääneet mua vaivaamaan. Osaako kukaan tulkita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan?

Vierailija
2/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kanssaihmiset on sun lähimmäsiä ja unessa korostuu kuilu sun ja niiden välillä. Ootte kuitenkin erillisiä, tuntemattomia. Maailma on karu/pahaenteinen ja arvaamaton. Olet yksin ja itse vastaat selviämisestäs, vaikka kuinka sulla on siinä muita ihmisiä. Ette tee yhteistyötä vaan kaikki taistelee oman osansa vuoksi. Ihminen on aina yksin, elämä on lyhyt ja arvaamaton. Yrität rimpuilla vastaan, vaikka lopputulos on sama. Ehkä haluaisit vielä lähteä lentoon, kun se on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat pelkkää psykologiaa, ei niihin symbolikirjoja tarvita. Sinä itse tiedät, mistä niissä on kyse, ei kukaan muu.

Vierailija
4/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:28"]Noi kanssaihmiset on sun lähimmäsiä ja unessa korostuu kuilu sun ja niiden välillä. Ootte kuitenkin erillisiä, tuntemattomia. Maailma on karu/pahaenteinen ja arvaamaton. Olet yksin ja itse vastaat selviämisestäs, vaikka kuinka sulla on siinä muita ihmisiä. Ette tee yhteistyötä vaan kaikki taistelee oman osansa vuoksi. Ihminen on aina yksin, elämä on lyhyt ja arvaamaton. Yrität rimpuilla vastaan, vaikka lopputulos on sama. Ehkä haluaisit vielä lähteä lentoon, kun se on mahdollista.

[/quote]

kiitos vastauksesta! Tahtoisin vielä kysyä, juuri ennen uni nro 1 tein abortin painostuksesta ja olin hyvin surullinen. Voiko se liittyä siihen jollain tavalla?

Vierailija
5/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:29"]Unet ovat pelkkää psykologiaa, ei niihin symbolikirjoja tarvita. Sinä itse tiedät, mistä niissä on kyse, ei kukaan muu.

[/quote]

sehän niissä vaivaakin kun en tiedä.

Vierailija
6/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:28"]Noi kanssaihmiset on sun lähimmäsiä ja unessa korostuu kuilu sun ja niiden välillä. Ootte kuitenkin erillisiä, tuntemattomia. Maailma on karu/pahaenteinen ja arvaamaton. Olet yksin ja itse vastaat selviämisestäs, vaikka kuinka sulla on siinä muita ihmisiä. Ette tee yhteistyötä vaan kaikki taistelee oman osansa vuoksi. Ihminen on aina yksin, elämä on lyhyt ja arvaamaton. Yrität rimpuilla vastaan, vaikka lopputulos on sama. Ehkä haluaisit vielä lähteä lentoon, kun se on mahdollista.

[/quote]

kiitos vastauksesta! Tahtoisin vielä kysyä, juuri ennen uni nro 1 tein abortin painostuksesta ja olin hyvin surullinen. Voiko se liittyä siihen jollain tavalla?

[/quote]

Tottakai. Se varmaan sut "herätti noihin uniin". Tohon erillisyyteen, yksin selviämiseen. Kannattaa käsitellä se abortti, vaikka käydä juttelemassa ihan ammattilaisella? Et tainnut olla ihan sinut päätöksen kanssa kun päätit taipua aborttiin.

Vierailija
7/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet katsonut liikaa elokuvia. :D

Olet ehkä valmistautumassa johonkin muutokseen tai muutoksiin elämässä, ja se pelottaa. Näet kuitenkin selviytymiskeinoja vaikka pelkäät 'tuhoutuvasi'. Tiedät että pystyt itsekin muuttumaan (perhonen). Paikallaan pysyminen, vanhaan turvautuminen houkuttaa mutta näet sen vielä suurempana riskinä (itsemurha).

Muista että kaikki hahmot unissa edustavat omia tunteitasi, ajatuksiasi, pelkojasi jne. Uhkaavat hahmot ja niiltä suojautuminen on yleensä oman henkisen muutosvastarinnan käsittelyä. 

Karut ja alkeelliset rakennukset voisivat merkitä väliaikaisuutta monessakin mielessä. Elämänvaiheen, nuoruuden, elämän jne. Savesta ja betonista on vaikea tietää kestääkö se vai murtuuko se, ehkä mietit itsestäsi samaa. 

Vierailija
8/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:30"]

[/quote]

[/quote]

Tottakai. Se varmaan sut "herätti noihin uniin". Tohon erillisyyteen, yksin selviämiseen. Kannattaa käsitellä se abortti, vaikka käydä juttelemassa ihan ammattilaisella? Et tainnut olla ihan sinut päätöksen kanssa kun päätit taipua aborttiin.

[/quote]

en todellakaan ollut sinut asian kanssa. Mies painosti, jopa oma äitini. Koska lapsen isä oli ukkomies. Olen nyt saanut onneksi asian käsiteltyä, nyt on lapsikin. Mutta kyllä se vaivaa edelleen, etten luottanut omaan vaistooni ja pitänyt lasta.

Vierailija
9/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:30"]

[/quote]

[/quote]

En ehtinyt nähdä tätä ennen kuin laitoin oman 'tulkinnan'. Varmasti liittyy, ja ehkä olet samaistunut unessa myös syntymättömään ihmisenalkuun, sitä voisi perhoseksi muuttuminen tarkoittaa... eihän pikku sikiö ole juuri perhosta suurempi.

- 8

Vierailija
10/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unet välttämättä mitään sen kummempaa tarkoita. Etenkin jos niitä täytyy oikein väkisin yrittää tulkita niin... Mun mielestä unissa on oleellista tunteet ja tunnelmat jotka niihin liittyy, ne voivat kertoa senhetkisistä todellisista tunteista. Mulla esim. rohkeus sanoa ihmisille vastaan on tullut pintaan ensin unissa ja niistä siirtynyt tosielämään. Tai kun taannoin seurustelukumppanin kanssa alkoi tulla jotenkin etäinen olo (ja pelkäsin eroa) näin jatkuvasti unia, joissa kumppani oli kadonnut ja minä etsin häntä. Missään vaiheessa ei tarvinnut väkisin analysoida mihin unet liittyvät tai mitä ne ns. tarkoittavat, se oli hyvin selvää. Mun mielestä jos ei itse tavoita sitä, mitä uni tarkoittaa, uni tuskin tarkoittaa mitään.

Vierailija
11/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:30"]

[/quote]

[/quote]

En ehtinyt nähdä tätä ennen kuin laitoin oman 'tulkinnan'. Varmasti liittyy, ja ehkä olet samaistunut unessa myös syntymättömään ihmisenalkuun, sitä voisi perhoseksi muuttuminen tarkoittaa... eihän pikku sikiö ole juuri perhosta suurempi.

- 8

[/quote]

Totta..jotenkin muistan myös aistineeni olennossa suurta vihaa minua kohtaan, että haluaa tappaa minut. Voisiko olla sitten syyllisyyden tuntoa abortista..

Vierailija
12/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki unet tarkoittavat jotain, mutta niiden ymmärtämiseen tarvitaan vähän tavallista enemmän vapaata assosiaatiota kuin tavallisessa elämässä tilanteiden tulkintaan. Vähän sama kuin musiikkia kuunnellessa. Ei melodia ole merkityksetön, jollet ymmärrä sitä; ei myöskään uni. Toisaalta kumpaakaan ei voi alkaa tulkita jonkin kirjan mukaan orjallisesti, koska niillä on aina yksilöllinen merkitys tulkintaa yrittävälle. Tuo nyt vain oli vertauskuva sille miten unen tulkitsemista voi lähestyä. Se, että haluaa kertoa unen jollekulle ja keskustella siitä on mielestäni jo merkki siitä että unella on jokin merkitys näkijälle, vaikkei sitä löytäisikään.

Ihmisen alitajunta työstää unien kautta päivätajunnan asioita, joten jokaisella unella on yhtymäkohtansa elettyyn todellisuuteen ja tunteisiin. Mutta unia ei voi käydä tosiaan jäykästi unikirjan kautta lukemaan, vaan miettiä sen herättämiä tunteita ja mahdollista kirjan kautta haettua symboliikkaa omaa elämäntilannetta vasten.

Vierailija
13/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:30"]

[/quote]

[/quote]

- 8

[/quote]

Totta..jotenkin muistan myös aistineeni olennossa suurta vihaa minua kohtaan, että haluaa tappaa minut. Voisiko olla sitten syyllisyyden tuntoa abortista..

[/quote]

Jos olet kokenut syyllisyyden tuntoa niin varmaan heijastuu uneen. Ja ehkä olet ollut huolissasi siitä, miten abortoitava itu mahdollisesti tiedostaa ja tuntee sen, mitä tehdään? Jotain äidinvaistoja on sinussa varmasti herännyt? Perhosena lentely voi myös olla monitulkintainen juttu, kertoa siitä että olet toivonut mielesi kevenevän kun teet sen mihin sinua painostettiin, mutta koska et päässyt perhosenakaan kovin ylös niin olet aavistellut että kauhean onnellinen et ole päätöksen jälkeenkään.

Sitten vielä tuon ekan unesi monsteri joka ei edes ole oikein ihminenkään. Tulee mieleen, että monesti kuulee alkiosta ja sikiöstä sanottavan, että ne eivät vielä ole ihmisiä. Eli tuossa taas voi näkyä unen symbolien monikerroksisuus, koska tuo monsteri voi jotenkin unessa tarkoittaa sekä aborttia tekona, että sikiötä uhkatekijänä. 

Vierailija
14/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:53"]

[/quote]

[/quote]

- 8

[/quote]

[/quote]

Jos olet kokenut syyllisyyden tuntoa niin varmaan heijastuu uneen. Ja ehkä olet ollut huolissasi siitä, miten abortoitava itu mahdollisesti tiedostaa ja tuntee sen, mitä tehdään? Jotain äidinvaistoja on sinussa varmasti herännyt? Perhosena lentely voi myös olla monitulkintainen juttu, kertoa siitä että olet toivonut mielesi kevenevän kun teet sen mihin sinua painostettiin, mutta koska et päässyt perhosenakaan kovin ylös niin olet aavistellut että kauhean onnellinen et ole päätöksen jälkeenkään.

Sitten vielä tuon ekan unesi monsteri joka ei edes ole oikein ihminenkään. Tulee mieleen, että monesti kuulee alkiosta ja sikiöstä sanottavan, että ne eivät vielä ole ihmisiä. Eli tuossa taas voi näkyä unen symbolien monikerroksisuus, koska tuo monsteri voi jotenkin unessa tarkoittaa sekä aborttia tekona, että sikiötä uhkatekijänä. 

[/quote]

näin uskoisin itsekkin asian olevan. Tästä unesta on jo muutama vuosi. Tuo uni 2 vielä mietityttää, sen näin muutama yö sitten.

Vierailija
15/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko toinen uni olla jotain sellaista että elät asenteella: mieluummin tuhoat itsesi kuin annat muiden tehdä sitä? Paha taas sanoa kun ei tiedä elämäntilanteesta mitään.

Vierailija
16/16 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 22:17"]Voisiko toinen uni olla jotain sellaista että elät asenteella: mieluummin tuhoat itsesi kuin annat muiden tehdä sitä? Paha taas sanoa kun ei tiedä elämäntilanteesta mitään.

[/quote]

voisin kuvitella että näin on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi