Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä asuvat: minkä ikäisenä päästäisitte tyttärenne yksin kaupungille?

Vierailija
17.07.2014 |

Tytär nyt 13 ja tiedän, että hänen ystävänsä saavat jo liikuskella täysin ilman vanhempien valvontaa keskustassa iltamyöhään saakka.

Itse en anna tyttäreni mennä yksin kaupungille, ei siellä varmaan niin hyvin osaisi liikkuakaan. Ja vaikka osaisikin, mitä hyötyä kaupungilla roikkumisessa on, kun hänellä ei ole rahaakaan? Enkä missään nimessä tahdo mitään taskurahoilla ostettua pikkuroinaa kotiini.

Olen päättänyt, että sitten kun täyttää 15, niin saa mennä kaupungilla jonnekin tiettyyn paikkaan yksin, kuten kahvilaan. Ei mitään shoppailureissuja vielä tuossakaan iässä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta. Niin kauan, kun on minun holhouksessani, niin elää tämän talon säännöillä. :)

Vierailija
2/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:43"]18 vuotta. Niin kauan, kun on minun holhouksessani, niin elää tämän talon säännöillä. :)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytär 12 ja saa kulkea itse keskustassa... miksi haluatte pakottaa ne teinit kotiin ei ne sinne kuulu vaan viettämään nuoruutta!!

Vierailija
4/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:44"]tytär 12 ja saa kulkea itse keskustassa... miksi haluatte pakottaa ne teinit kotiin ei ne sinne kuulu vaan viettämään nuoruutta!!

[/quote]Päästät 12-vuotiaan yksin liikkumaan kaupungilla? Taidat olla joku wt-äiti itä-helsingistä.

Vierailija
5/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuo on jo hetken "hoitanut asioita" (=käynyt kirjastossa, ostanut kavereille synttärilahjoja, käynyt ostamassa itsellleen jotain sovittua ja tarpeellista (esim hiuspompuloita H&Mltä) kaverin kanssa kahdestaan. ikää nyt 11v. turhaa hengailua kaupungilla en ymmärrä.

Vierailija
6/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja kyllä tulee muttei mitään kunnon keskustelua...

Vierailija
7/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu aika paljon  kellonajasta.

Vierailija
8/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:46"]kyllä tuo on jo hetken "hoitanut asioita" (=käynyt kirjastossa, ostanut kavereille synttärilahjoja, käynyt ostamassa itsellleen jotain sovittua ja tarpeellista (esim hiuspompuloita H&Mltä) kaverin kanssa kahdestaan. ikää nyt 11v. turhaa hengailua kaupungilla en ymmärrä.

[/quote]Se hengailu on just se mitä yritetään välttää. Ja turha shoppailu. :/

Vierailija
9/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:46"]kyllä tuo on jo hetken "hoitanut asioita" (=käynyt kirjastossa, ostanut kavereille synttärilahjoja, käynyt ostamassa itsellleen jotain sovittua ja tarpeellista (esim hiuspompuloita H&Mltä) kaverin kanssa kahdestaan. ikää nyt 11v. turhaa hengailua kaupungilla en ymmärrä.

[/quote]On kyllä 11-v aika nuori kulkemaan itse kaupungilla!

Vierailija
10/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes vastata, kun nämä henkilökohtaisuuksiin menevät, aggressiiviset, mielipiteidensä oikeudessa ehdottomat wt-huutelijat ovat jo valloittaneet ketjun.

Vierailija
11/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat kulkeneet ala-asteesta asti yksin kouluun keskustan alueella.. Kyllä 12 vuotias osaa jo liikkua kavereiden kanssa keskustassa :)

Vierailija
12/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:46"]kyllä tuo on jo hetken "hoitanut asioita" (=käynyt kirjastossa, ostanut kavereille synttärilahjoja, käynyt ostamassa itsellleen jotain sovittua ja tarpeellista (esim hiuspompuloita H&Mltä) kaverin kanssa kahdestaan. ikää nyt 11v. turhaa hengailua kaupungilla en ymmärrä.

[/quote]On kyllä 11-v aika nuori kulkemaan itse kaupungilla!

[/quote]niin kyllä on. En päästäisi

Vierailija
13/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tuon ikäiselle, että jää porukasta ulos sen takia etteivät vanhemmat päästä keskustaan.. Teinit hengailee ja antaa niiden hengailla :) Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
14/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:50"]Meidän lapset ovat kulkeneet ala-asteesta asti yksin kouluun keskustan alueella.. Kyllä 12 vuotias osaa jo liikkua kavereiden kanssa keskustassa :)

[/quote]Se riippuu siitä, missä asuu. Jos asuu keskustassa, niin tottakai 12-v osaa kulkea siellä. Mutta ei ole ihan sama asia täällä keskustan ulkopuolella.

-Ap.

Vierailija
15/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on niin erilaisia mutta kyllä 13 vuotias pärjää yksinään, jos yksin haluaa liikkua. Mukavampaa varmaan kaverin kanssa. Illalla en antaisi noin nuoren olla kaupungilla.

Vierailija
16/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on nyt 12-vuotias ja saa mennä luvalla kavereiden kanssa keskustaan esim. Forumiin tai Starbucksille. Kotiin on tultava seitsemään mennessä viimeistään. Olen koko ajan kuulolla missä liikkuvat ja diiliin kuuluu, että minnekkään muualle sieltä ei lähdetä kuljeskelemaan.

Aiemmin ajattelin, että sopiva ikä olisi 14, mutta harrastukset keskustassa ovat aika luonnostaan kasvattaneet reviiriään.

Vierailija
17/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:51"]Kurja tuon ikäiselle, että jää porukasta ulos sen takia etteivät vanhemmat päästä keskustaan.. Teinit hengailee ja antaa niiden hengailla :) Mitä pahaa siinä on?

[/quote]Pidät siis huutelevista, roskaavista ja häiritsevistä teineistä kaupungilla? Siitä vaan, mene niiden sekaan.

Vierailija
18/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:52"]Lapset on niin erilaisia mutta kyllä 13 vuotias pärjää yksinään, jos yksin haluaa liikkua. Mukavampaa varmaan kaverin kanssa. Illalla en antaisi noin nuoren olla kaupungilla.

[/quote]Et tainnut nyt ihan käsittää. Miten lapsi oppii kulkemaan keskustassa, jos siellä ei yleensäkään paljon käydä?

Vierailija
19/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 19:52"]Lapset on niin erilaisia mutta kyllä 13 vuotias pärjää yksinään, jos yksin haluaa liikkua. Mukavampaa varmaan kaverin kanssa. Illalla en antaisi noin nuoren olla kaupungilla.

[/quote]Et tainnut nyt ihan käsittää. Miten lapsi oppii kulkemaan keskustassa, jos siellä ei yleensäkään paljon käydä?

[/quote]näinpä

Vierailija
20/30 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 12-13-vuotias olisi käypä ikä, mutta on jokaisen perheen oma asia, vaikka 11-vuotias siellä liikkuisikin.

12-vuotias menee kaupungille kavereiden kanssa, ja aina viimeistään kahdeksaksi on tultava kotiin. Puoli yhdeksästä eteenpäin vaan lähikortteleissa. Asumme Ullanlinnan lähistöllä, aika keskustasssa ja täältä pääsee kätevästi ratikalla ja bussilla esim. Stockalle ja Kamppiin.

15-vuotias käy enemmänkin kavereiden kanssa kaupungilla, ja hänellä kotiintuloaika on klo 21.00. Tottakai sen ikäinen saa liikuskella pidemmälläkin kymmeneltä kuin kotikortteleissa, mutta keskustan ostareille ei enää yhdeksän jälkeen ole asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi