Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule ikinä saamaan ajokorttia!

Suruinen
14.07.2021 |

Olen käynyt kaikki simulaattori- ja ajotunnit (yhteensä huimat 10h) ja en osaa ajaa autoa ollenkaan :( olen valmis heittämään ajokorttihaaveet roskakoriin. Onko muilla ollut vaikeuksia ajokortin suorittamisessa? Kaikenlainen keskustelu olisi nyt tervetullutta! Vai oliko sulle heti kaikki helppoa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle sanottu ettet osaa vai oma mielipiteesi? Mikä mättää?

Osaatko käynnistää, pysähtyä ja käyttää kytkintä, osaatko liikennemerkit ja pystyt rauhallisesti niitä ohjeita seuraamaan auton liikkuessa.

Vierailija
2/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan käynnistää, lähteä liikkeelle jne. Kytkimen käyttö vain tuntuu kovin hankalalle, esim mäkilähdössä auto sammuu joka kerta tai painan hulluna kaasua. Ajo-opettaja on kovin niukkasanainen ja hymähtelee vain, neuvoo kyllä kysyttäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla ammattitaidoton opettajakin. Eihän sinulla ole mitään terveydellistä syytä vaikeuttamaan kortin saantia? ADHD tms.

Vierailija
4/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahat vaikeudet. Kerrasta meni täydellä pisteillä kirjallinen, mutta inssi vasta kolmannella ja sekin siitä syystä, kun silloinen mieheni otti inssiin yhteyden plus olin viimeisillään raskaana. T. Ammattivalittaja

Vierailija
5/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveydellisiä syitä. Kirjalliset meni yhdellä virheellä läpi ja tiedän kyllä mitä pitäisi milloinkin tehdä, mut nii...en tiedä!

Vierailija
6/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suruinen kirjoitti:

Osaan käynnistää, lähteä liikkeelle jne. Kytkimen käyttö vain tuntuu kovin hankalalle, esim mäkilähdössä auto sammuu joka kerta tai painan hulluna kaasua. Ajo-opettaja on kovin niukkasanainen ja hymähtelee vain, neuvoo kyllä kysyttäessä.

No ei toi minusta kuulosta siltä ettet voisi saada korttia. Auton sammuminen mäkilähdössä ei vielä inssiä kaada.

Vierailija
7/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pahat vaikeudet. Kerrasta meni täydellä pisteillä kirjallinen, mutta inssi vasta kolmannella ja sekin siitä syystä, kun silloinen mieheni otti inssiin yhteyden plus olin viimeisillään raskaana. T. Ammattivalittaja

En tiedä miten ennen oli, mutta nykyään on mahdotonta ottaa inssiin yhteyttä. Et tiedä edes kuka inssisi on.

Vierailija
8/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rattia kääntää vasemmalle, niin auto menee vasemmalle ja päin vastoin oikealle. Helppoa.

Vierailija
9/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ajamisessa on vaikeinta? Jos ongelma vain auton hallinta niin olisiko kellään sukulaisella tai tutulla mahdollisuutta antaa sinun ajaa. Meillä on lapset ja lasten kaverit ajaneet ”peltoautolla” meidän pienellä pellolla. Ja on siinä joskus ajettu tavallisella liikenne käytössä olevalla autollakin. Jos ajaisit jossain tällaisessa paikassa missä ei murhetta muusta liikenteestä niin oppisitko auton hallintaa kun saisit keskittyä siihen.

Jos ongelma vain kytkimen käyttö niin aja pelkkä automaattikortti.

Vierailija
10/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda opettajaa/koulua. Niissäkin on eroa.

Vierailija
11/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitus tekee mestarin, onnea toivotan.

Vierailija
12/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin itselleni kortin viime kesänä 20 - vuotiaana. Otin autokoulun premium paketin, joka sisälsi simulaattorit ja liukkaat radat mukaanlukien 20 tuntia ajo-opetusta. Minulla oli kokoajan vaikeuksia ja välillä tulin itkien kotiin, kun ajattelin, että ei tästä mitään tule. Olen todella ujo ja varovainen ihminen. Pelkäsin, että muut autoilijat vihaavat minua, kun en osaa ajaa. Viimeisen ajotunnin jälkeen itkin vielä opettajalle, että en pääse ajokokeesta läpi. Hän kertoi, ettei voi läpipääsyä luvata, mutta jos ajan samalla tavalla kuin tunneilla niin kyllä pitäisi läpi päästä. Ajokokeessa kun ei vaadita täydellistä suoritusta. Auto voi sammua vaikka risteykseen. Kunhan havannoi ja ei ole vaaraksi muille liikkujille. Pääsin ajokokeesta ensimmäisellä läpi!

Neuvoksi antaisin sinulle, että ota lisää ajotunteja. 10 tuntia kuulostaa tosi pieneltä. Ajo-opettajaa voi vaihtaa. Omani jäi kesken opetuksen kesälomalle ja minulle tuli uusi opettaja. Se oli aika onnenpotku, koska uusi opettaja antoi minun ajatella itse, eikä neuvonut koko ajan kädestä pitäen niin opinkin jotain. Ja usko itseesi. Monesti on omasta asenteesta myös kiinni. Jos et usko, että saat kortin, niin tuskin tulee tapahtumaan, koska sabotoit itseäsi. Pyydä opettajaltasi tunnin lopuksi rehellinen arvio taidoistasi.

Vierailija
13/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ongelma? Hermot vai kömpelyys? Liikenteen hahmotus? Pelko?

Vierailija
14/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suruinen kirjoitti:

Kytkimellä pelataan. Kaasua sopivasti. Kytkimellä sitten se liikkeelle lähtö. Opettele kytkimen ja kaasun tuntumaa.

Vierailija
15/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minari ja varvit "opettajalle" ja katsastusmiehelle.

Vierailija
16/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10 ajotuntia ja osa vielä simulaattorilla on ihan älyttömän vähän ja harva jolla ei entuudestaan ole ajokokemusta pääsee inssistä ekalla läpi ilman lisätunteja. Jos tuntuu epävarmalta, ota suosiolla lisätunteja ennen inssiä. Tsemppiä, kyllä sinä opit!

Vierailija
17/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin 20 tuntia autokoulua, enkä oppinut. Menieren taudin aiheuttama hahmotushäiriö vaikeuttaa asiaa. Sitä ei oikein edes itse huomaa, tulee vain mietittyä, että olenko tavallista tyhmempi. Manuaalivaihteet ihan liian vaikea juttu minulle.... En varmaan jaksa enää mennä uudelleen autokouluun. Ihan liikaa muistettavia asioita....

Vierailija
18/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ennen oli, mutta nykyään on mahdotonta ottaa inssiin yhteyttä. Et tiedä edes kuka inssisi on.

Nykyään on varmaan eri kuin silloin 1996 pienellä n 7000 asukkaan paikkakunnalla. T. Ammattivalittaja

Vierailija
19/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan muiden turvallisuuden kannaltakin parasta.

Vierailija
20/31 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tutulta. Itse pääsin vasta neljännellä läpi, syynä kai oli liika jännittäminen.

Tunteja vaan lisää, vaikka maksaakin.

Ope on myös tärkeä, täytyy synkata.

Nyt lähemmä parikymmentä vuotta ajaneena voin sanoa: tuli päivä, jolloin halutessani hauskaa ja rentouttavaa, lähdin ajelemaan... En olisi uskonut. Ja päivittäin ajelen Suomen vilkkaimmalla alueella.

Älä anna periksi. Kun saat kortin, ajele pikku lenkkejä vaikka päivittäin. Ja kyllä: ei se mäkilähtö aina helppoa ole. Autokin joskus sammuu valoissa, vaan haittaaks se?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme