Miehen alkoholin käyttö
Miten naisena suhtaudut miehen alkoholin käyttöön? Onko se turn off vai kivaa yhteistä ajanvietettä? Itse ainakaan en voi sietää sitä, jos alkoholia kuluu viikoittain. En vaikka mies ei joisi humalaan asti.
Kommentit (31)
Huomautin kerran miehelleni, kun oli alkanut mennä olut tai pari lähes joka päivä. Kynnys huomauttaa oli aika korkea, mutta kannatti. En halua katsella jatkuvaa tissuttelua, olen kyllä nähnyt sitä lapsena tarpeeksi.
Otti asian vakavasti ja nyt juo juurikin sen saunakaljan kerran viikkoon ja juhlissa sitten menee enemmän, mutta ei mitään änkyräkännejä. Eikä niitä juhlia joka viikonloppu ole, joten olen ihan tyytyväinen nykytilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo haittaa, jos ei juo humalaan. Itse en juo nyt laisinkaan, mutta ei ole toisen juomiset koskaan haitanneet, jos käytös pysyy normissa.
Minua häiritsee viikottaisessa käytössä se riippuvuus. Riippuvuuttahan se on, jos joka viikko on pakko ostaa. Ja useimmiten käyttö vaivihkaa lisääntyy vuosien mittaan. Ap.
Eli kaikki etelä- ja keskieurooppalaiset on riippuvuutta kun lasi viiniä joka illallisella?
Tämä on 20 vuotta vanha mielikuva. Monet suosivat nykyään vettä, koska alkoholi aiheuttaa sairauksia.
Kuule ihan lounaallakin juodaan viiniä edelleen. Kävelen toisinaan parin ravintolan ohi ja kyllä siellä viinilasilliset ovat pöydällä keskellä päivää. Koronan takia oli kyllä ravintolat pitkään suljettu, mutta nyt taas auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo haittaa, jos ei juo humalaan. Itse en juo nyt laisinkaan, mutta ei ole toisen juomiset koskaan haitanneet, jos käytös pysyy normissa.
Minua häiritsee viikottaisessa käytössä se riippuvuus. Riippuvuuttahan se on, jos joka viikko on pakko ostaa. Ja useimmiten käyttö vaivihkaa lisääntyy vuosien mittaan. Ap.
Eli kaikki etelä- ja keskieurooppalaiset on riippuvuutta kun lasi viiniä joka illallisella?
Tämä on 20 vuotta vanha mielikuva. Monet suosivat nykyään vettä, koska alkoholi aiheuttaa sairauksia.
Kuule ihan lounaallakin juodaan viiniä edelleen. Kävelen toisinaan parin ravintolan ohi ja kyllä siellä viinilasilliset ovat pöydällä keskellä päivää. Koronan takia oli kyllä ravintolat pitkään suljettu, mutta nyt taas auki.
No mikäs siinä jos sitä juodaan vain maun takia tai huvikseen, ei siksi että on pakko juoda muuten vain tai pakko juoda vitutukseen, ja ne juomismäärät pysyy kohtuullisina. Siitä huolimatta 1 annos/päivä tuo jo sivuvaikutuksia varsinkin naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käytön haitat ovat jo niin hyvin tiedossa, että todennäköisesti näin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin haitoista on turha napista niin kauan kun se on ainut päihde mitä saa laillisesti.
En kirjoittele täällä lainsäätäjän ominaisuudessa, joten mitä kommenttisi tähän kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä jos sitä juodaan vain maun takia tai huvikseen, ei siksi että on pakko juoda muuten vain tai pakko juoda vitutukseen, ja ne juomismäärät pysyy kohtuullisina. Siitä huolimatta 1 annos/päivä tuo jo sivuvaikutuksia varsinkin naisille.
Höpö höpö. Siitähän oli oikein se yksi tutkimuskin. 1 annos päivässä oli parempi kuin absolutisti eli 0 (pidensi elämään) ja 2 annosta oli parempi kuin 1 mutta 3 ei oikein tainnut olla enää parempi kuin 2. Sitä en muista eriteltiinkö siinä miehiä ja naisia mutta sen mukaan ainakin 1 päivässä täytyy olla parempi kuin 0. Kuningatar Elisabeth juo joka päivä giniä ja vanhaksi on elänyt.
Jos tutkija on rehellinen, hän tietää varsin hyvin, ettei mikään tutkimus kykene erottelemaan elintavoista yksittäisiä tekijöitä täydellisesti irralleen. Ihmisiä ja muuttujia on yksinkertaisesti liikaa. Joten, että väitteet jokin eksakti määrä on alkoholia, sokeria, rasvaa tai mitä tahansa muuta ovat lähinnä spekulaatioita, millä tutkimusta yritetään saada julkaistuksi. Esimerkkinä voidaan ottaa täysin ristiriitaiset D-vitamiinitutkimukset, koska niitä on maailmalla tehty runsaasti yksinkertaisen lähtökohdan ja tutkimuksen halpuuden vuoksi.
Ehkä keinoäly tulevaisuudessa pystyy parempaan kuin ihminen ainakin kvalitatiivisesti. Ainoa, mistä voimme olla täysin varmoja, on, että terveellisimminkin elävä ihminen, tekee valtavan määrän omaa kehoa vahingoittavia asioita. Eli parasta mitä voimme yrittää tehdä on pysyä kohtuudessa kaikissa asioissa ja toivoa parasta. Murehtiminen ja stressaaminenkin nostaa verenpainetta ja sairastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Siitähän oli oikein se yksi tutkimuskin. 1 annos päivässä oli parempi kuin absolutisti eli 0 (pidensi elämään) ja 2 annosta oli parempi kuin 1 mutta 3 ei oikein tainnut olla enää parempi kuin 2. Sitä en muista eriteltiinkö siinä miehiä ja naisia mutta sen mukaan ainakin 1 päivässä täytyy olla parempi kuin 0. Kuningatar Elisabeth juo joka päivä giniä ja vanhaksi on elänyt.
Jos tutkija on rehellinen, hän tietää varsin hyvin, ettei mikään tutkimus kykene erottelemaan elintavoista yksittäisiä tekijöitä täydellisesti irralleen. Ihmisiä ja muuttujia on yksinkertaisesti liikaa. Joten, että väitteet jokin eksakti määrä on alkoholia, sokeria, rasvaa tai mitä tahansa muuta ovat lähinnä spekulaatioita, millä tutkimusta yritetään saada julkaistuksi. Esimerkkinä voidaan ottaa täysin ristiriitaiset D-vitamiinitutkimukset, koska niitä on maailmalla tehty runsaasti yksinkertaisen lähtökohdan ja tutkimuksen halpuuden vuoksi.
Ehkä keinoäly tulevaisuudessa pystyy parempaan kuin ihminen ainakin kvalitatiivisesti. Ainoa, mistä voimme olla täysin varmoja, on, että terveellisimminkin elävä ihminen, tekee valtavan määrän omaa kehoa vahingoittavia asioita. Eli parasta mitä voimme yrittää tehdä on pysyä kohtuudessa kaikissa asioissa ja toivoa parasta. Murehtiminen ja stressaaminenkin nostaa verenpainetta ja sairastuttaa.
Geenithän sen ratkaisevat. Elintapavalinnoilla voidaan kuitenkin parantaa todennäköisyyttä terveempään elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin haitoista on turha napista niin kauan kun se on ainut päihde mitä saa laillisesti.
En kirjoittele täällä lainsäätäjän ominaisuudessa, joten mitä kommenttisi tähän kuuluu?
Jos et ymmärrä niin ole ymmärtämättä. Sehän on helpointa.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kodissa on tällä hetkellä sellainen tilanne, että vaikka miehen juontimäärät ei ole aivan valtavia, niin on pakko juoda joka päivä, koska hänellä on fyysisiä ja henkisiä riippuvuusoireita. On aivan levoton ja hermona jos ei juo, ja joi tai ei niin elämä ja kaikki tekeminen ja jutut pyörii sen juomisen ympärillä.
Voisiko mies juoda salaa? Siihen vähän viittaa tuo, että riippuvuusoireita on näennäisestä vähäisestä juomisesta huolimatta. On nimittäin kokemusta salajuopoista. Jotkut ovat siinä todella hyviä.
Kiva juttu AP, että sinulla on mielipide. Onko ihan oma, vai saitko sen annettuna?
Miksi muiden ihmisten suhtautuminen alkoholin käyttöön on sinulle noin tärkeää? Ja haluat vielä yleistää omia kuvitelmiasi koskemaan suurtakin osaa ihmisiä?
Oliko sinulla siis joku tarkoituskin tällä aloituksella, vai halusitko vaan päteä omalla erinomaisuudellasi?